Gå til innhold

Fabrikkinnstallere telefon uten kode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke sikkerhetsopplegget på Samsung S-23 og mange andre telefoner laget slik at hvis noen finner en tapt telefon, så skal det ikke være mulig å komme inn på telefonen eller å gjennomføre en "factory reset"?!

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
arne22 skrev (19 minutter siden):

Er ikke sikkerhetsopplegget på Samsung S-23 og mange andre telefoner laget slik at hvis noen finner en tapt telefon, så skal det ikke være mulig å komme inn på telefonen eller å gjennomføre en "factory reset"?!

Har de kommet så langt på Android? Vet det er slik pp iphone, men det bruker å gå noen år før de får implementert slik på android. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
minim skrev (30 minutter siden):

Har de kommet så langt på Android? Vet det er slik pp iphone, men det bruker å gå noen år før de får implementert slik på android. 

iPhone/iPad har hatt dette i mange år, og jeg har sett det på nyere Samsungtelefoner. Virker som om dette er noe som ikke ligger i Android, men som legges inn av produsent. Har ikke studert på ev. måter å omgå dette på for Samsung, men for iOS/iPadOS er det praktisk talt umulig.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (51 minutter siden):

iPhone/iPad har hatt dette i mange år, og jeg har sett det på nyere Samsungtelefoner. Virker som om dette er noe som ikke ligger i Android, men som legges inn av produsent. Har ikke studert på ev. måter å omgå dette på for Samsung, men for iOS/iPadOS er det praktisk talt umulig.

Man kan vel resette iPhone via icloud vel? Alt på telefonen slettes, men den kan så vidt jeg vet gjennopprette ved å logge på icloud kontoen og laste ned siste kopi av innhold. 

Men hvordan dette funker på Android aner jeg ikke dog.

Lenke til kommentar
arne22 skrev (16 minutter siden):

Jeg testet akkurat nå på en S22+. Det kom opp en melding om at hvis man skulle bruke menyvalget for factory reset, så måtte men kjenne til den Google konto + passord, for den Google kontoen som telefonen er knyttet opp mot.

https://www.hardreset.info/devices/samsung/samsung-galaxy-s22-5g/recovery-mode/

Ah, ok. Er et par år siden jeg gjorde det på min egen telefon fordi jeg lagde et mønster jeg klarte å glemme. Fant ikke ut hvordan jeg skulle komme inn på telefonen med kun Google-konto og passord den gang. 

Lenke til kommentar

Ser at jeg glemte å poste det siste som jeg fant ut, at det faktisk ser ut til å fungere likt hos Samsung som hos Apple, der det er mulig å poste kjøpskvittering og å få hjelp av Samsung til å låse opp.

If you are locked out of your device, you can perform a factory reset using the buttons on your device.

Please note: most Android devices have security measures in place to stop them from being factory reset if they are stolen. One of these security measures is called Google Device Protection. This means that if you have a Google account on your phone, when your phone is reset using the buttons it will ask you for your Google account information.

Make sure you know the email and password before resetting. These details will be the same password and email you use for the Play Store.

If you're locked out and you don't remember your Google account details, you have a couple of options:

1. If you know your email but don't know the password, use the Google account recovery tool to recover or reset it. Then, use your new password to unlock your Galaxy device. You might need to wait 24 hours (or longer) for the new password to become active.

2. If you cannot remember any of your Google account information, you can send your device, along with proof of purchase, to an authorised Samsung Service Centre.

https://www.samsung.com/ie/support/mobile-devices/how-do-i-perform-factory-reset-on-my-mobile-device/

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Kjøpte en Sony XZ premium brukt, og det var alt annet en enkelt å gjøre en reset av telefonen når tidligere eier hadde glemt skjermlåsen sin. Det var mye "løsninger" å finne på nettet, men ingen av dem virket. Noe av det var vel fikset i firmware over tid. Selv firmware-oppgradering initiert fra PC hjelper ikke for å nullstille telefonen.

Måten det løste seg til slutt var at vedkommende byttet passord på sin Google-konto sånn at jeg fikk kjørt en recovery på telefonen og lagt inn min egen Google-konto, deretter byttet han passord tilbake på sin konto.

Sikkerhetsmessig er dette bra siden det gjør det mye mindre attraktivt å stjele telefoner, men selvfølgelig kjipt og ekstra hassle når alt er legit og man bare prøver å fikse opp i ting.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...