Gjest 754db...597 Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar De er redde for at jeg skal gå inn i en psykose eller bli suicidal. Før brydde jeg meg ikke om avslag, men etter over ett år begynner det å tære på. Jeg klarer ikke sove eller spise dagene etter avslag lenger. Jeg tenker bare på hvor mye gjeld jeg har nå som alt går på kreditt. Jeg har virkelig stått på for å få jobb så det gjør det ekstra ergelig. Er det noen her som har gode tips til hvordan man blir rekruttert uten å søke? Jeg klarer heller ikke å følge med under intervjuer lenger siden jeg bare tenker på jobbsøking Anonymous poster hash: 754db...597 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Vanskelige spørsmål. Jeg vil uansett bare ønske deg lykke til anonym, jeg håper det ordner seg for deg snart. 5 Lenke til kommentar
Gjest 754db...597 Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Krig og fred skrev (1 time siden): Vanskelige spørsmål. Jeg vil uansett bare ønske deg lykke til anonym, jeg håper det ordner seg for deg snart. Tusen takk Jeg var egentlig den første på studiet som fikk jobb, men så kuttet de stillingen som følge av nedbemanninger. Da var det for sent å søke en del andre stillinger Anonymous poster hash: 754db...597 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Gjest 754db...597 skrev (6 minutter siden): Jeg var egentlig den første på studiet som fikk jobb, men så kuttet de stillingen som følge av nedbemanninger. Da var det for sent å søke en del andre stillinger. Bare å stå på, søke andre jobber, plutselig er du inne igjen. Etter at jeg var ferdig med min utdannelse søkte jeg på over 100 jobber gjennom nesten et år, og fikk kun to intervjuer. Fikk jobb på intervju nr to. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Å få jobb uten å gjennomføre intervju tror jeg er veldig lite sannsynlig. Eneste kan være om du har noe familie eller venner som vet hva du er kapabel til og som enten driver en bedrift eller har en høyere stilling hvor de kan ordne slik at du får en sjanse. Om du ikke klarer å gjennomføre et intervju vil de fleste arbeidsgivere fort tenke hva annet vil du ikke klare eller ha lyst å delta på som eksempelvis møter, kurs, konferanser og annet som ofte kan være del av en arbeidsdag. Om du er åpen og informerer om at du syntes intervju-situasjonen er vanskelig for deg for tiden så kan du være heldig å møte en forståelsesfull arbeidsgiver, jeg liker selv at de jeg intervjuer er åpen med slike ting da det viser selvinnsikt og at man selv tar opp eventuelle utfordringer fremfor å prøve å skjule dem. Håper det ordner seg for deg og lykke til. 1 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. januar Del Skrevet 11. januar Hedonism skrev (På 9.1.2024 den 11:36 PM): Å få jobb uten å gjennomføre intervju tror jeg er veldig lite sannsynlig. Eneste kan være om du har noe familie eller venner som vet hva du er kapabel til og som enten driver en bedrift eller har en høyere stilling hvor de kan ordne slik at du får en sjanse. Ja det er nok liten sjanse for å få jobb utan å søke, men vil også nemne at det kan vere eit alternativ å annonsere seg sjølv som tilgjengeleg. Dette gjer ein lettast gjennom tenester som LinkedIn der både potensielle arbeidsgivarar og rekrutterar kan finne deg, men realistisk sett vil dette være vanskeleg utan at ein har veldig attraktiv bakgrunn. Ein bør nok også jobbe ganske aktivt med å være synleg i sitt fagmiljø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå