JarleGutt Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Første tiden jeg brukte de sammen var alt ok, men så etter ca 1 måned (i tidlig desember) så begynte det å bli problemer. Lade appen til Zaptec sier bilen har satt lading på pause, så lading har stoppet. I går skjedde dette 3 ganger, så det endte opp med at bilen ikke hadde ladet mer enn totalt ca 30% batteri. Jeg har vært i kontakt med Zaptec support, men de klarer ikke løse dette. Bilforhandler i Oslo, Birger Haug, tar betalt for å feilsøke dette, leser ikke en gang av feillogger uten man betaler for det. Så det gjør jeg ikke før jeg vet det er bilen som er problemet. Noen flere som har/har hatt dette? Noen som vet om det er bilen eller lader som er problemet? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar En kompis har hatt problemer med avbrutt lading i Zaptec på grunn av kulde. Stopper visst i et sett. Han lader en Tesla Y Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 9. januar Forfatter Del Skrevet 9. januar 1 hour ago, bzzlink said: En kompis har hatt problemer med avbrutt lading i Zaptec på grunn av kulde. Stopper visst i et sett. Han lader en Tesla Y Ok, men dette er inne i en litt oppvarmet garasje, luft temp på trolig ca 5-7 grader. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar 10 minutes ago, JarleGutt said: Ok, men dette er inne i en litt oppvarmet garasje, luft temp på trolig ca 5-7 grader. Da høres det ikke ut som det samme nei Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar Har Zaptec i garasjen. Noen få ganger har det vert strømbrudd og lading har ikke startet igjen. Den feilberegner også hvor lang tid den trenger på å lade opp til ønsket prosent. Ellers så har den virket knirkefritt i kulden. Det er nok noen minus i min garasje Lenke til kommentar
Svein Harald Antonsen Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober Har hatt Zaptec i 16 måneder og det har vært mye problemer. Kundesupport fremstår som relativt kunnskapsløse på faktiske forhold og har tilsynelatende kun noen innlærte fraser som de gjentar. Og angivelig er det "ingen andre som har problemer". Når Zaptec ikke virker er det jo gjerne en god idè å yte hjelp rimelig kjapt, men de bruker flere dager på å svare på e-post. Svært ofte har det virket som om Zaptec rett og slett ikke tåler norsk kulde. Nå er det imidlertid ti plussgrader og Zaptec fungerer ikke. Null respons i appen. Ingen feilmelding i appen. Fant melding om at de "are investigating a problem" og de fremstiller dette som at det er litt ventetid på å få startet lading. Har prøvd i drøyt en time nå og tenker det er på tide å gi opp Zaptec. Anbefaler ingen å kjøpe Zaptec. Jeg har brukt 12-15 ulike ladetjenester og Zaptec fremstår som den desidert dårligste ladetjenesten av alle disse. Lenke til kommentar
Linda MG ZS EV Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Hei . Ja jeg har problemer med at min MG ikke vil lade. Har vært i kontakt med Zaptec og Time Elektro som installatør. Har hatt bilen inne hos MG uten at de fant noe som helst gale. Har hatt andre biler til å lade på stasjonen. Time Elektro har ladet bilen sin på ladestasjonen . De fant da ut at det ikke var noe galt med ladestasjonen. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november (endret) Zaptec er en produsent av ladestasjoner. De har Zaptec Pro og Zaptec Go. Pro benyttes i større anlegg, typisk felles anlegg Go benyttes i private installasjoner. Zaptec Pro fordeler lasten ved å justere hvor mange ampere en kan lade med og hvilke faser som belastes. Go kan justere hvor mange ampere det skal lades med, men ikke hvilke faser som belastes. For å justere lasten må lading midlertidig stoppes, for å bli startet igjen. Dette er i hht. standard for lading. I følge informasjon på nett var de første utgavene av MG ZS satt opp til at ved hyppige strømbrudd stopper bilen lading. Dette skal være løst via nyere programvare. Undersøk med bilforhandler at oppdatert programvare er installert i din bil. Uavhengig av bil - der Zaptec Pro benyttes er det i mange borettslag og sameier satt opp et system som holder oversikt over tilgang, forbruk og betaling. Feil i dette systemet kan også føre til brud i lading og gjøre feilsøk ekstra komplisert. En del av de første Zaptec Pro som ble produsert i 2017 - 2017 opplevde etter en del år dårlig kontakt mellom ladeboks og bakplaten. Da vil lading være svært ustabil, der det kan bli mange lade sesjoner på 0 kWh. Noen biler prøver bare på nytt, så lading kan ofte starte til slutt. Trolig er ladeboksen nyere og installatør er kjent med feilen. Zaptec har rettet denne typen feil på garanti. https://elbilforum.no/index.php?topic=52566.15 https://www.diskusjon.no/topic/1902034-lading-på-mg-zs-ev-funker-ikke-på-tesla-lader-noen-som-har-tips/ Endret 10. november av toralfb Lenke til kommentar
Linda MG ZS EV Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Hei. Vi har faktisk kommet frem til at det ikke er noe galt med zaptec ladestasjon men ett software problem med bilen. Bilen slutter å lade av ukjente årsaker. Der har vært småfeil hele tiden som at skjermen er svart når du skal starte å kjøre , feilmeldinger , . Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Godt å høre. Håper merkeverksted klarer å løse feilen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Samme feil som på min MG 4 da. De brukte mye tid på å få det fikset. Problemet var at bilen sluttet å lade etter en kort stund. I starten så fikk jeg lader rundt 50%, så 25 og til slutt kanskje 1-3%. Hurtiglading virker som det skal. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november naboen har dette problemet med sin Zaptec. Jeg har identisk lader, og min fungerer feilfritt. hans BZ4X får avbrutt lading etter 20-25 min med ujevne mellomrom, og det samme skjer når jeg lader min bil på hans boks. Begge bilene lader fint på min som står 5 meter unna. Har oppdatert boksen og skrudd på selvstendig modus, men problemet oppstår fortsatt noen dager, selv om det ikke er kaldt ute. Umulig å feilsøke da det ikke er noe mønster i når det skjer. Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november lader trefase? skru på optimalisering av trefaselading. Det er et valg i appen Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Sånn ser appen ut. Finner ikke noen optimalisering noe sted. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november (endret) Det står IT 1 fase øverst, tyder på bare en fase er koblet til. (To faseledere) Endret 28. november av toralfb Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november toralfb skrev (1 minutt siden): Det står IT 1 fase øverst, tyder på bare en fase er koblet til. (To faseledere) Stemmer nok det, men naboen har nøyaktig samme innstillinger som meg i app, men har max ladestrøm 32A der jeg har max 20A. Gammelt rekkehus med identisk strømnett, så det burde være likt. Mistenker at 20 er riktig, og at den som installerte hans lader ikke visste hva han gjorde. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 29. november Del Skrevet 29. november Johnny™ skrev (På 28.11.2024 den 7:16 PM): Stemmer nok det, men naboen har nøyaktig samme innstillinger som meg i app, men har max ladestrøm 32A der jeg har max 20A. Gammelt rekkehus med identisk strømnett, så det burde være likt. Mistenker at 20 er riktig, og at den som installerte hans lader ikke visste hva han gjorde. Har også zaptec. Kun en fase men den gir 32A. Savner å kunne justere ladestrømstyrke da noen el biler har for få reguleringsmuligheter. Passer på å oppdatere software jevnlig. Ingen problemer så langt Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 29. november Del Skrevet 29. november Fikk løst det nå. Var en intern sensor i laderen som var defekt, så ny lader på garanti. Det merkelige er at zaptec support påstår at det står 16A i deres system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå