Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Dekningskjøp ved håndtverkertjenester?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og min samboer holder på å pusse opp et eldre hus. Vi har startet med badet i mai og har gjort mye selv, men har kjøpt inn enkelte tjenester. Når badet er klart er det i prinsippet klart til å flytte inn slik at vi kan ta resten litt etter litt..

Når vi skulle flislegge badet valgte vi å leie inn folk for å gjøre dette arbeidet. De rotet litt med jobben og måtte tilbake 2-3 ganger, noe som gjorde at jeg holdt tilbake 30% av betalingen. Forstod det slik på daglig leder i selskapet at han var helt innforstått med dette og han skjønte hvorfor jeg gjorde det. Ingen sure miner på det. 

Vi skulle ha baderomspanel på vegg og flis kun på gulv + sokkel. De ønsket ikke å fuge hjørner mellom gulv/sokkel før vi hadde platet veggene. Det er jo fair. 

Nå er veggene platet for 1,5 mnd siden og jeg har prøvd i en måneds tid å få tak i flisleggeren for å få de til å fuge mellom gulv/sokkel + at jeg har reklamert på en flis med bom i. Flisleggeren svarer ikke på mine henvendelser.

Jeg har fortsatt ikke betalt de siste 30%, da jobben ikke var ferdig. 

Spørsmålet mitt er om jeg med loven i hånden kan foreta et "dekningskjøp" dvs få noen andre til å fuge mellom gulv/sokkel og bytte flisen med bom i, og kreve disse utgiftene fra opprinnelig håndtverker? Selvfølgelig fratrukket de siste 30% jeg skulle betalt.

Frustrerende når ting står på vent fordi det ikke blir utført. Vi ønsker ikke å starte med montering av baderomsmøbler før flisen med bom i er byttet, da det støver såpass å få skjært denne ut og limt ned ny flis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (12 timer siden):

Vil det ikke være relevant med tanke på at du skylder penger til er konkursbo? Spør fordi jeg lurer selv 

Nei, har vært i lignende situasjon tidligere ifbm en utbygger som gikk konkurs etter at jeg hadde overtatt en leilighet. Vi hadde noen reklamasjoner og hadde fått litt feilleveranser etc.

Vil da vise til e-post korrespondanse hvor det er informasjon inkl bilder om hva som gjenstår (og forsåvidt en aksept fra dem fra ca 1,5 mnd siden) og når det skal utføres.

Sist svarte jeg advokaten til konkursboet at jeg betaler resterende når arbeidet inkl reklamasjoner er utført. Hørte aldri noe mer. Tenker det samme fungerer her da situasjonen ikke er så annerledes annet enn at beløpet her er betydelig lavere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...