Gå til innhold

Erfaring med betalingstjenesten «Curve»


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig byttet til en bank som ikke tilbyr Apple Pay, hvilket er en stor ulempe for meg. Jeg kom over betalingstjenesten «Curve» som tilbyr en løsning på problemet. Jeg har forsøkt å ta rede på om det er trygt å bruke tjenesten, men det meste av beskrivelser jeg finner fremstår som markedsføring skjult som artikler. Noen som har erfaring med tjenesten? 😊

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukt i noen måneder nå, ikke noe problem, men de har litt dårlig rykte på kundeservice om dagen. Har bare trengt kundeservice én gang, og da tok det 5 dager å få svar (over en helg), som jo ikke er optimalt for en banktjeneste, men de løste problemet greit.

 

For å bare sende transaksjoner rett videre til et annet kort som ikke støtter Apple/Google Pay så funker det helt supert.

Lenke til kommentar

Brukt i mange år. Har opplevd problemer noen få ganger, men det er relativt stabilt. Fint å kunne veksle mellom visa og kredittkort etc og betaling med mobilen er must for meg, kastet lommebok og nøkler for mange år siden.

Den største bakdelen er at det er master debit. Noen nekter master, men opplever det sjeldent nå. Var verre før. Vipps funker stort sett der det er problemer.

Lenke til kommentar
Szmekken skrev (49 minutter siden):

Takk for svar. Jeg ble litt skeptisk når de skal ha bilde av førerkort/pass, men det er kanskje å forvente?

Det skal alle banker du vil opprette konto hos også, med mindre du allerede har identifisert deg med pass for å få BankID.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Szmekken skrev (22 timer siden):

Hei. Jeg har nylig byttet til en bank som ikke tilbyr Apple Pay, hvilket er en stor ulempe for meg. Jeg kom over betalingstjenesten «Curve» som tilbyr en løsning på problemet. Jeg har forsøkt å ta rede på om det er trygt å bruke tjenesten, men det meste av beskrivelser jeg finner fremstår som markedsføring skjult som artikler. Noen som har erfaring med tjenesten? 😊

Curve er også diskutert ved flere anledninger her

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Szmekken skrev (6 minutter siden):

Takk for svar folkens. Ga det en sjanse, og har fungert fint så langt 😊.

Les alt med små bokstaver i vilkårene. Jeg avsluttet Curve etter gebyrer ved bruk i utlandet.

Lenke til kommentar

Brukt i flere år.

Fikk declined på mastercardet som lå i bakgrunnen ved to forskjellige tilfeller.

Når jeg ringte de (Shell Mastercard (ikano)) så sa de at jeg hadde hatt for mange transaksjoner innen én «kategori» på en mnd. at det hadde trigget soft sperre

 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
bzzlink skrev (På 7.1.2024 den 10:53 PM):

Brukt i flere år.

Fikk declined på mastercardet som lå i bakgrunnen ved to forskjellige tilfeller.

Når jeg ringte de (Shell Mastercard (ikano)) så sa de at jeg hadde hatt for mange transaksjoner innen én «kategori» på en mnd. at det hadde trigget soft sperre

 

Jeg har nettopp tatt i bruk Curve for å kunne benytte IKANO-Visa via Google Pay. Funket fjell et par uker. Kjempefornøyd! Inntil jeg opplevde at de neste transaksjonene jeg har prøvd meg på har blitt "declined" Tok kontakt med Curve som forklarte at det er IKANO som trolig avslår transaksjonen som mistenkelig bruk av kortet. Jeg tok derfor kontakt med kundeservice hos IKANO hvor kundebehandler først forklarte at jeg hadde for mange transaksjoner på kortet. Da jeg spurte hvilken forretningside det er å ha begrensning på antall transaksjoner på et kredittkort gikk vedkommende over til å si at de hadde en feil hos seg som flere hadde rapportert i det siste. De skulle kanskje se om de kunne rette feilen. Spørsmålet mitt er om det er flere her som opplever utfordringer med Curve og IKANO-Visa og hva er status for din del bzzlink?

Lenke til kommentar
6 hours ago, jantorv said:

Jeg har nettopp tatt i bruk Curve for å kunne benytte IKANO-Visa via Google Pay. Funket fjell et par uker. Kjempefornøyd! Inntil jeg opplevde at de neste transaksjonene jeg har prøvd meg på har blitt "declined" Tok kontakt med Curve som forklarte at det er IKANO som trolig avslår transaksjonen som mistenkelig bruk av kortet. Jeg tok derfor kontakt med kundeservice hos IKANO hvor kundebehandler først forklarte at jeg hadde for mange transaksjoner på kortet. Da jeg spurte hvilken forretningside det er å ha begrensning på antall transaksjoner på et kredittkort gikk vedkommende over til å si at de hadde en feil hos seg som flere hadde rapportert i det siste. De skulle kanskje se om de kunne rette feilen. Spørsmålet mitt er om det er flere her som opplever utfordringer med Curve og IKANO-Visa og hva er status for din del bzzlink?

Har ikke brukt det på mer enn et halvt pr. Jeg har sagt opp kortet, for de senket eurobonusopptjeningen, som var min grunn til å bruke kortet, til nesten null.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
jantorv skrev (På 16.8.2024 den 5:42 PM):

Jeg har nettopp tatt i bruk Curve for å kunne benytte IKANO-Visa via Google Pay. Funket fjell et par uker. Kjempefornøyd! Inntil jeg opplevde at de neste transaksjonene jeg har prøvd meg på har blitt "declined" Tok kontakt med Curve som forklarte at det er IKANO som trolig avslår transaksjonen som mistenkelig bruk av kortet. Jeg tok derfor kontakt med kundeservice hos IKANO hvor kundebehandler først forklarte at jeg hadde for mange transaksjoner på kortet. Da jeg spurte hvilken forretningside det er å ha begrensning på antall transaksjoner på et kredittkort gikk vedkommende over til å si at de hadde en feil hos seg som flere hadde rapportert i det siste. De skulle kanskje se om de kunne rette feilen. Spørsmålet mitt er om det er flere her som opplever utfordringer med Curve og IKANO-Visa og hva er status for din del bzzlink?

Fant dette spørsmålet når jeg googlet samme problem.

Så ja, det er flere av oss som har samme utfordring. Jeg snakket akkurat med IKANO og fikk følgende forklaring: Siden alle handlene med kortet går via Curve, så blir det for mange transaksjoner fra samme forhandler i løpet av for kort tid - da det visstnok er maksimalt 10 handler fra samme leverandør i løpet av 30 dager.

De påstå at dette ikke var noe de kunne gjøre noe med og "løsningen" var derfor å bytte til det fysiske IKANO-kortet, når grensen var nådd.

Høres merkelig ut, for ingen av de andre kortene jeg har via Curve har samme problem.

Men for så vidt ingen krise for meg, da jeg skal uansett kvitte meg IKANO Visa når dagligvarerabatten forsvinner ved nyttår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...