Krig og fred Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Just now, PunktumFinale said: Jeg sier ikke at alle damene skal flytte til én bygd. Sjekk nav og finn.no du for mange helsejobber og rimelig prisede bopeler i distriktsnorge. Hvorfor skal vi tror på noe av det du skriver når du ikke vil bevise det? 6 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar qwerty11 skrev (3 timer siden): I løp av de siste 60 årene har vi i Norge og vesten fått større og større problemer. Hovedgrunnet til dette er de lave fødselstallene. Det har skapt stort press til å ta inn innvandrere. Noe som destabiliserer samfunnet vårt og skaper stor fare for fremtiden. Grunnen til at så få barn blir født er holdningsendringen blant kvinner. Det som ga ære var å arbeide for andre, tjene penger for bedriftseiere og seg selv. Ta høy utdanning. Det blir rett og slett for mye for majoriteten av kvinner og de greier ikke å føde nok barn. Det er ingen tvil; å skape nok barn er mye viktigere enn jobbene de gjør. Så hvorfor kan ikke dere bare bite i det sure epple og erkjenne at det her må bare ta slutt. Ære for kvinner bør igjen bli å være mor. Å tjene penger for andre er ikke noe å trakte etter. Du blir bare utnyttet. Det en bør bli glad av, det er å gjøre noe viktig. Nå kommer sikkert noen til å snakke om miljøet eller at det blir født barn i den tredje verden. Men fakta er at om vi skal ha et fungerende og godt samfunn å bo i, så må det fødes nok barn. Det er viktigere enn alt annet. Det kommer til å gå rert til helvette om samfunnet blir mer multikulturelt, fordi menneskets natur ikke takler det. Anbefaler deg å lese denne boken: https://respublica.no/produkter/prekariatet/ Og denne artikkelen: https://agendamagasin.no/artikler/de-som-faller-utenfor/ 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar PunktumFinale skrev (4 minutter siden): Unnskyld altså men dette er bare fjas. Det er masse billige og store boliger i fraflytningstruede distrikter. Masse ledige jobber der og i helsesektoren. Men feministene vil heller drikke kaffe latte på Majorstua og bo i et frimerke av en leilighet midt i byn så det er kortere vei til cava og fest med venninnene. Arbeidsledigheten er veldig lav nå sett opp mot historien. Shit! Må man bo i Oslo i en bitteliten leilighet for å være feminist? Kan jeg ikke kalle meg feminist jeg nå da lenger jeg som bor i en enebolig i en mindre by? Nei nå ødela du hele livsløgnen min her - er nok bare å melde flytting til Oslo sporenstreks 😭 3 Lenke til kommentar
PunktumFinale Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Just now, Boing_80 said: Hvorfor skal ikke disse kvinnene få leve livene sine slik de vil? Hører du selv hvor paternatlistisk du er når du skriver slikt? Du misforstår. Eller kanskje du ikke gjør det siden du finner det for godt å komme med en negativt ladet personkaristerikk av meg. Jeg mener at kvinnene skal få leve livet de vil ha. Men ikke klag på dyre boliger og mangel på bolig for det finnes alternativer, men da må de flytte. Det heter å ta konsekvensene av valgene sine. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar PunktumFinale skrev (7 minutter siden): Jeg sier ikke at alle damene skal flytte til én bygd. Sjekk nav og finn.no du for mange helsejobber og rimelig prisede bopeler i distriktsnorge. Hvorfor i all verden skal høyt utdannede kvinner ta seg jobb innen helsesektoren med lav lønn hvis de har en helt annen utdanning som er mer givende for både hjerne og bankkonto... 4 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar (endret) PunktumFinale skrev (6 minutter siden): Du misforstår. Eller kanskje du ikke gjør det siden du finner det for godt å komme med en negativt ladet personkaristerikk av meg. Jeg mener at kvinnene skal få leve livet de vil ha. Men ikke klag på dyre boliger og mangel på bolig for det finnes alternativer, men da må de flytte. Det heter å ta konsekvensene av valgene sine. Du skriver: Men feministene vil heller drikke kaffe latte på Majorstua og bo i et frimerke av en leilighet midt i byn så det er kortere vei til cava og fest med venninnene. Kommentaren din er fullt mulig å tolke alle veier for det er skrevet så diffust. Eller kanskje du nettopp bruker en retorikk som treffer det publikumet du ønsker å nå frem til. "Men feministenene...." - allerede der sverter du halve norges befolkning og regelrett antar at alle kvinner er feminister. Det stemmer vel ikke? Og hele setningen bærer preg av en overlegen tone; du vet med 100% sikkerhet at disse kvinnene kun drikker kaffe latte på Majorstua og bor i en leilighet midt i byen fordi det er kortere vei til cava og fest med venninnene? Si meg; kjenner du alle disse kvinnene siden du generaliserer over en lav sko? Og hvorfor skal de flytte? Endret 5. januar av Boing_80 3 2 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar (endret) PunktumFinale skrev (8 minutter siden): Du misforstår. Eller kanskje du ikke gjør det siden du finner det for godt å komme med en negativt ladet personkaristerikk av meg. Jeg mener at kvinnene skal få leve livet de vil ha. Men ikke klag på dyre boliger og mangel på bolig for det finnes alternativer, men da må de flytte. Det heter å ta konsekvensene av valgene sine. Her skriver du bare flaterende og hyggelige personanalyser av oss feminister? PunktumFinale skrev (1 time siden): Qwert hva er problemet? Feministene kommer til å utrydde seg selv når de ikke får barn. Det er survival of the fittest Som Darwin sier. Og feminister er ikke fit, i ordets doble betydning. Og her? Vokste du opp i jungelen uten kontakt med mennesker? PunktumFinale skrev (58 minutter siden): Er ikke nødvendig å stresse og slave for en sur feminist som må ha prøverørsbefruktning til 50000kr forsøket fordi hun er blitt gammel og bitter etter å ha ventet på prins charming, men alt hun fant var fuck bois som dumpet hun etter en kveld sammen og nå er hun på jakt etter en villig simp som kan ta oppvasken 😂 Hvis du er en drittsekk, må du tåle å høre det. Det er ingen her som tvinger deg. Endret 5. januar av Neffi 6 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Krig og fred skrev (17 minutter siden): Problemet er at de misjonerer, og hvis du påpeker klare faktafeil eller tankefeil så bare ignorerer de det. Det kjenner jeg godt til fra ymse grupper på den gangen Facebook. De er helt på trynet. Natteravnene er i alle fall skikkelig organiserte med klare og tydelige rammer. De er ikke politi, men har et nært samarbeid med politiet. Odin soldater trodde vel at de var hevet over loven. 6 Lenke til kommentar
Krøvel Vellevoll Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Det må da være flere grunner til at kvinner ikke får barn? Vi har en kultur som står for selvrealisering og individualisme, og et barn er i prinsipp å gi fra seg livet sitt til en annen person. Det er blitt mindre sikkert at man kommer til å holde sammen med den partneren man finner, og det er derfor mer risikabelt å få barn. På grunn av en mengde faktorer er det generelt blitt vanskeligere å finne en partner i det hele tatt. Barnedødeligheten er ekstremt lav, og det er derfor en tendens til å få færre barn og legge alt man har i de i stedet for å få 5-6 stykker, og vi har svært effektiv prevensjon som gjør at man kan velge. Når folk får ett eller to barn, vil arbeidsmengden som følger med disse i det moderne samfunn føre til at foreldrene skrinlegger planene om å få fler. Klimaendringer og fremtidspessimisme fører til at noen blir usikre på om de fremtidige barna deres vil få gode liv. Det er sikkert flere årsaker enn dette. Å hevde at dette handler om kjipe egenskaper ved menn eller kvinner blir for banalt. 2 1 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Tror trådstarter bare er sur fordi ingen vil ta med genene hans videre. 7 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar 1 minute ago, Boing_80 said: Det kjenner jeg godt til fra ymse grupper på den gangen Facebook. De er helt på trynet. Natteravnene er i alle fall skikkelig organiserte med klare og tydelige rammer. De er ikke politi, men har et nært samarbeid med politiet. Odin soldater trodde vel at de var hevet over loven. Ja. De mente at politiet ikke gjorde jobben sin som så vidt er greit nok, man har jo Guardian Angels in New York som jeg husker fra 80 tallet. Men så kommer man altså med det super harry navnet Odins Soldater, og gruppen består av folk med skjegg og viking tattoos. Da skjønner man fort greia. 4 Lenke til kommentar
qwerty11 Skrevet 5. januar Forfatter Del Skrevet 5. januar RRhoads skrev (2 minutter siden): Tror trådstarter bare er sur fordi ingen vil ta med genene hans videre. Derfor ønsker jeg at vi skal få nok barn? Når jeg ikke har barn. Kan du forklare logikken nøyere? Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Krig og fred skrev (Akkurat nå): Ja. De mente at politiet ikke gjorde jobben sin som så vidt er greit nok, man har jo Guardian Angels in New York som jeg husker fra 80 tallet. Men så kommer man altså med det super harry navnet Odins Soldater, og gruppen består av folk med skjegg og viking tattoos. Da skjønner man fort greia. Det verste er jo at de hadde politiets velsignelse til å marsjere. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar RRhoads skrev (2 minutter siden): Tror trådstarter bare er sur fordi ingen vil ta med genene hans videre. Høres riktig ut Det var vel tidligere et innlegg om hvor fælt det var at kvinnene dro til byen for å studere, mens mennene ble igjen på bygda... - det er jo ingen som tvinger menn til å bli igjen på bygda liksom... 2 1 Lenke til kommentar
qwerty11 Skrevet 5. januar Forfatter Del Skrevet 5. januar leticia skrev (1 minutt siden): Høres riktig ut Det var vel tidligere et innlegg om hvor fælt det var at kvinnene dro til byen for å studere, mens mennene ble igjen på bygda... - det er jo ingen som tvinger menn til å bli igjen på bygda liksom... Så jeg ønsker at nordmenn skal få nok barn, fordi jeg ikke har barn? Forklar, forklar. 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Just now, Boing_80 said: Det verste er jo at de hadde politiets velsignelse til å marsjere. Jeg tror det var basert på juridiske teknikaliteter. De sa de bare skulle gå fra A til Å i diverse bykjerner for å være synlige. Og det tror jeg ikke politiet kan stoppe, i alle fall ikke når det er en ny og ukjent organisasjon 🤷♂️ 5 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Krøvel Vellevoll skrev (5 minutter siden): Det må da være flere grunner til at kvinner ikke får barn? Vi har en kultur som står for selvrealisering og individualisme, og et barn er i prinsipp å gi fra seg livet sitt til en annen person. Det er blitt mindre sikkert at man kommer til å holde sammen med den partneren man finner, og det er derfor mer risikabelt å få barn. På grunn av en mengde faktorer er det generelt blitt vanskeligere å finne en partner i det hele tatt. Barnedødeligheten er ekstremt lav, og det er derfor en tendens til å få færre barn og legge alt man har i de i stedet for å få 5-6 stykker, og vi har svært effektiv prevensjon som gjør at man kan velge. Når folk får ett eller to barn, vil arbeidsmengden som følger med disse i det moderne samfunn føre til at foreldrene skrinlegger planene om å få fler. Klimaendringer og fremtidspessimisme fører til at noen blir usikre på om de fremtidige barna deres vil få gode liv. Det er sikkert flere årsaker enn dette. Å hevde at dette handler om kjipe egenskaper ved menn eller kvinner blir for banalt. Jeg syns du er inne på noe viktig. At bildet er sammensatt, og at det ikke er en enkeltfaktor som er årsak til færre barnefødsler. 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar (endret) qwerty11 skrev (16 timer siden): I løp av de siste 60 årene har vi i Norge og vesten fått større og større problemer. Hovedgrunnet til dette er de lave fødselstallene. Det har skapt stort press til å ta inn innvandrere. Noe som destabiliserer samfunnet vårt og skaper stor fare for fremtiden. Grunnen til at så få barn blir født er holdningsendringen blant kvinner. Det som ga ære var å arbeide for andre, tjene penger for bedriftseiere og seg selv. Ta høy utdanning. Det blir rett og slett for mye for majoriteten av kvinner og de greier ikke å føde nok barn. Det er ingen tvil; å skape nok barn er mye viktigere enn jobbene de gjør. Så hvorfor kan ikke dere bare bite i det sure epple og erkjenne at det her må bare ta slutt. Ære for kvinner bør igjen bli å være mor. Å tjene penger for andre er ikke noe å trakte etter. Du blir bare utnyttet. Det en bør bli glad av, det er å gjøre noe viktig. Nå kommer sikkert noen til å snakke om miljøet eller at det blir født barn i den tredje verden. Men fakta er at om vi skal ha et fungerende og godt samfunn å bo i, så må det fødes nok barn. Det er viktigere enn alt annet. Det kommer til å gå rert til helvette om samfunnet blir mer multikulturelt, fordi menneskets natur ikke takler det. En ting jeg kan si her er at flere menn må få seg baller og tørre å invitere en kvinne med på noe hyggelig. Altfor mange menn tør jo ikke noe lenger! Jeg mener at menn har en oppgave med å gjøre seg interessante. Rølpefylla tror jeg ikke er veien å gå. Istedenfor å tenke "Pule, pule, pule" så tror jeg begge kjønnene har godt av å bli kjent med hverandre. Og ærligheten må ligge til grunn uansett hvor man enn er. Denne oppgaven må norske menn selv ta og det nytter ikke å skylde på innvandrere. Begynn å tren og bli den beste utgaven av deg selv. Jobb litt med klesstilen og få deg en personlighet - det ville jeg ha sagt til menn som begynner med Andrew Tate tullet. De aller fleste kvinner vil ikke finne holdningene til TS og flere av de andre som er samstemte med han særlig attraktivt. Endret 6. januar av Boing_80 3 Lenke til kommentar
PunktumFinale Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar 17 minutes ago, leticia said: Hvorfor i all verden skal høyt utdannede kvinner ta seg jobb innen helsesektoren med lav lønn hvis de har en helt annen utdanning som er mer givende for både hjerne og bankkonto... Du må bare gjøre som du vil. Jeg er ikke interessert i feminister uansett. Men bare sånn apropos, det finnes jobber som stimulerer både hjerne og bankkonto i helsesektoren også, men hvis penger og intellektet er det du verdsetter mest i livet gjør du sikkert lurt i å styre unna. Får jeg rett i spådommene mine vil fødselsraten fortsette nedover. Vi får flere MGTOW'er og flere menn som velger utenlandsk. Spennende tider kommer! 1 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar 1 minute ago, PunktumFinale said: Jeg er ikke interessert i feminister uansett. Så dette handler om deg. Ikke det at vi ikke forstod det til å begynne med. 5 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg