Gå til innhold

VDIMM Innstillingene

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Vdimm er volt mengden til RAM-en.

Jeg vil ikke anbefale å sette den stort høyere enn 3,0V. Kanskje ikke det engang hvis du vil være på den sikre siden.

Ehh.. 3.2v går FINT 24/7.. det er til og med en del folk som kjører med 3.6v 24/7..

Men juster volten etter hvor mye du klokker.. jo mer volt jo mer får du somregel klokka.. men det er ikke vits å kjøre mer enn nødvendig..

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale å sette den stort høyere enn 3,0V. Kanskje ikke det engang hvis du vil være på den sikre siden.

Ehh.. 3.2v går FINT 24/7.. det er til og med en del folk som kjører med 3.6v 24/7..

Men juster volten etter hvor mye du klokker.. jo mer volt jo mer får du somregel klokka.. men det er ikke vits å kjøre mer enn nødvendig..

Det kommer jo an på kvaliteten på rammen da, må det nevnes.

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på kvaliteten på rammen da, må det nevnes.

Ja, men "all" ram skal fint klare 3.2v 24/7.. selvsagt så korter du ned levetiden, men det gjør du uansett når du stiller på volten.. og hvem bruker samme ram i 5år eller mer? ikke mange nei..

Lenke til kommentar

Jeg vet at det er flere som kjører med så høy spenning.

Jeg selv hadde rundt 3,25V da jeg hadde egen maskin. Grunnen til at jeg valgte 3,0V som "safe" spenning, var at jeg har sett RAM-brikker som har blitt grillet på 3,1V etter bare et par dager.

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...