Trigger-Happy Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Hva skal VDIMM-innstillingene for rammen stå på?? Og hva med Ramtimings? Jeg har 1x TwinMos pc2700 DDR-dimm 512mb cl2 32M*8/16 chip, 184-P (for DDR-PC333Mhz).... (jeg mener da for å overklokke rammen) Endret 14. januar 2004 av Trigger-Happy Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Du kan stille så minne kjører på mindre timings. Desto mindre desto bedre. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Vdimm er volt mengden til RAM-en. Jeg vil ikke anbefale å sette den stort høyere enn 3,0V. Kanskje ikke det engang hvis du vil være på den sikre siden. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Vdimm er volt mengden til RAM-en.Jeg vil ikke anbefale å sette den stort høyere enn 3,0V. Kanskje ikke det engang hvis du vil være på den sikre siden. Ehh.. 3.2v går FINT 24/7.. det er til og med en del folk som kjører med 3.6v 24/7.. Men juster volten etter hvor mye du klokker.. jo mer volt jo mer får du somregel klokka.. men det er ikke vits å kjøre mer enn nødvendig.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Vdimm er volt mengden til RAM-en.Jeg vil ikke anbefale å sette den stort høyere enn 3,0V. Kanskje ikke det engang hvis du vil være på den sikre siden. Ehh.. 3.2v går FINT 24/7.. det er til og med en del folk som kjører med 3.6v 24/7.. Men juster volten etter hvor mye du klokker.. jo mer volt jo mer får du somregel klokka.. men det er ikke vits å kjøre mer enn nødvendig.. Det kommer jo an på kvaliteten på rammen da, må det nevnes. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Vdimm er volt mengden til RAM-en.Jeg vil ikke anbefale å sette den stort høyere enn 3,0V. Kanskje ikke det engang hvis du vil være på den sikre siden. Ehh.. 3.2v går FINT 24/7.. det er til og med en del folk som kjører med 3.6v 24/7.. Men juster volten etter hvor mye du klokker.. jo mer volt jo mer får du somregel klokka.. men det er ikke vits å kjøre mer enn nødvendig.. Det kommer jo an på kvaliteten på rammen da, må det nevnes. Ja, men "all" ram skal fint klare 3.2v 24/7.. selvsagt så korter du ned levetiden, men det gjør du uansett når du stiller på volten.. og hvem bruker samme ram i 5år eller mer? ikke mange nei.. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vdimm er volt mengden til RAM-en.Jeg vil ikke anbefale å sette den stort høyere enn 3,0V. Kanskje ikke det engang hvis du vil være på den sikre siden. Ehh.. 3.2v går FINT 24/7.. det er til og med en del folk som kjører med 3.6v 24/7.. Men juster volten etter hvor mye du klokker.. jo mer volt jo mer får du somregel klokka.. men det er ikke vits å kjøre mer enn nødvendig.. Jeg vet at det er flere som kjører med så høy spenning. Jeg selv hadde rundt 3,25V da jeg hadde egen maskin. Grunnen til at jeg valgte 3,0V som "safe" spenning, var at jeg har sett RAM-brikker som har blitt grillet på 3,1V etter bare et par dager. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Grunnen til at jeg valgte 3,0V som "safe" spenning, var at jeg har sett RAM-brikker som har blitt grillet på 3,1V etter bare et par dager. Jeg har GeilGoldenDragon, garanti opp til 3,1 V! Så liker disse brikkene høy spenning også da... kjører på 2,8 nå. Biosen kan ikke mer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå