Tussi Skrevet torsdag kl 17:53 Del Skrevet torsdag kl 17:53 leticia skrev (18 timer siden): Vet du om noen som har fulltidsjobb og mindre enn 237.000 i årslønn etter skatt? For det er det beløpet ukrainerne får for å være med på introduksjonskurs... Disse sannsynligvis https://frifagbevegelse.no/magasinet-for-fagorganiserte/hvorfor-streiker-de-kabinansatte-i-sas-6.158.1071766.823935040b Månedslønn : Sitat Kabinansatte i SAS har 27.500 kroner i startlønn, før skatt, og 47,5 timer arbeidsuke 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 17:55 Del Skrevet torsdag kl 17:55 Jarmo skrev (6 minutter siden): Har du jobbet med flyktninger? Nei, men har hatt direkte kontakt med folk fra kommunen som trengte boliger til Ukrainere. Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 18:04 Del Skrevet torsdag kl 18:04 Tussi skrev (4 minutter siden): Disse sannsynligvis https://frifagbevegelse.no/magasinet-for-fagorganiserte/hvorfor-streiker-de-kabinansatte-i-sas-6.158.1071766.823935040b Månedslønn : Vel, nå er det hva man får totalt i lønn, og ikke hva startlønn man har som er viktigst da. Her er en oversikt over de 50 dårligst betalte yrkene, og flyverter er riktignok langt nede, men ikke helt nederst. Laveste yrket lå på rett under 372.000 i fjor, noe som betyr at de har betalt ut cirka 288.000 etter skatt. Altså, veldig lavt, men ikke fullt så lavt som Ukrainerne får for å være med på introduksjonsprogrammet... For flyverter som du sikter til så lå lønna i fjor på 471.000 - noe som tilsvarer en inntekt etter skatt på kr. 353.000 etter skatt. Dette er selvsagt snitttall, noen tjener litt mer, mens andre tjener litt mindre. Dette er de 50 yrkene med lavest lønn Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet torsdag kl 18:09 Del Skrevet torsdag kl 18:09 (endret) leticia skrev (40 minutter siden): Nei, men har hatt direkte kontakt med folk fra kommunen som trengte boliger til Ukrainere. Jaok, det har jeg. Ca, 2 år for HERO, dog flere år siden det da. Så kjenner godt til systemet mot IMDI, kommuner osv. Dessverre fikk jeg kreft som tok sin tid.(pause) Gikk over til ECURA etterpå og pensjonist nå. (reg. kom. kapittel 9, legemidler, GDPR, osv.) Ørten ganger livrednings kurs(pga. kort varighet) osv.. Kan ikke si noe mer pga. steng taushetsplikt. Men allmenn diskusjon går fint. Endret torsdag kl 18:37 av Jarmo Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 19:00 Del Skrevet torsdag kl 19:00 Jarmo skrev (47 minutter siden): Jaok, det har jeg. Ca, 2 år for HERO, dog flere år siden det da. Så kjenner godt til systemet mot IMDI, kommuner osv. Dessverre fikk jeg kreft som tok sin tid.(pause) Gikk over til ECURA etterpå og pensjonist nå. (reg. kom. kapittel 9, legemidler, GDPR, osv.) Ørten ganger livrednings kurs(pga. kort varighet) osv.. Kan ikke si noe mer pga. steng taushetsplikt. Men allmenn diskusjon går fint. Ok ☺️ Jeg er mest opptatt av at tallene man diskuterer blir riktige, slik at man ikke legger opp til fremmedfiendtlighet fordi man later som om flyktningene får utbetalt mer fra Norge enn de faktisk gjør. Dumt at du fikk kreft, håper at du har blitt kvitt den nå 🫤 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet torsdag kl 19:12 Del Skrevet torsdag kl 19:12 (endret) leticia skrev (12 minutter siden): Ok ☺️ Jeg er mest opptatt av at tallene man diskuterer blir riktige, slik at man ikke legger opp til fremmedfiendtlighet fordi man later som om flyktningene får utbetalt mer fra Norge enn de faktisk gjør. Dumt at du fikk kreft, håper at du har blitt kvitt den nå 🫤 Alt bra nå, takket være helt fantastisk helsestell(Bergen) reddet livet mitt(operasjoner,36 strålebehandlinger, osv) Og jada, ser poenget ditt, alt skal være rett. Men mye variable justeringer av kommuner, fra år til år osv. Så ikke så lett å ha helt nøyaktig info som er up to date, i enhver tid. Endret torsdag kl 19:14 av Jarmo 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 19:19 Del Skrevet torsdag kl 19:19 Jarmo skrev (1 minutt siden): Alt bra nå, takket være helt fantastisk helsestell(Bergen) reddet livet mitt(operajoner,36 strålebehandlinger, osv) Så bra ♥️ Jarmo skrev (2 minutter siden): Og jada, ser poenget ditt, alt skal være rett. Men mye variable justeringer av kommuner, fra år til år osv. Så ikke så lett å ha helt nøyaktig info som er up to date, i enhver tid. Skjønner det, men man trenger ikke å late som om flyktningene har det "like fett" som en som tjener 500.000 slik som den andre brukeren gjorde. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet torsdag kl 19:27 Del Skrevet torsdag kl 19:27 leticia skrev (3 minutter siden): Skjønner det, men man trenger ikke å late som om flyktningene har det "like fett" som en som tjener 500.000 slik som den andre brukeren gjorde. Beklager, vil ikke svare på dette der, alle bør bruke aller siste info der dette er tilgjengelig. Men vær selektiv og se på dato, kilder osv. Se og Hør er ikke min favoritt for å si det sånn. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet torsdag kl 19:43 Del Skrevet torsdag kl 19:43 leticia skrev (22 minutter siden): Så bra ♥️ Skjønner det, men man trenger ikke å late som om flyktningene har det "like fett" som en som tjener 500.000 slik som den andre brukeren gjorde. Ja det er helt urelevant for de fleste flyktningene. Er vell rundt 20 000 før skatt i måneden her i byen for de som får mest. Dog er den sliden jeg har sett noen år gammel så gi det 5-10% så er en der. Og det er for de som "bidrar" i programmet. Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet torsdag kl 19:57 Del Skrevet torsdag kl 19:57 Håper de fattige ikke stemmer på Støre da. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet torsdag kl 20:24 Del Skrevet torsdag kl 20:24 Neptun1 skrev (25 minutter siden): Håper de fattige ikke stemmer på Støre da. For din skyld, eller deres egen skyld? Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet torsdag kl 20:55 Del Skrevet torsdag kl 20:55 frohmage skrev (27 minutter siden): For din skyld, eller deres egen skyld? Tenkte nå på dem som opplever nyfattigdom i Norge til tross for verdens beste utgangspunkt med ekstraordinære inntekter fra olje og gass. Og så skal vi jo være sosialkontor for hele verden også med de rødgrønne, så det er langt flere om beinet. (godene) Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet torsdag kl 22:05 Del Skrevet torsdag kl 22:05 frohmage skrev (På 2.1.2024 den 18.36): Rart hvordan folk tar imot strømstøtte med glede når de fint kunne betalt selv, bare de tok litt litt bedre kontroll over egen økonomi.. Ellers - siden 2020 har Norge brukt rundt 100 mrd. kroner på krisepakker, der de største summene har endt hos de store og rike. Likevel sutrer folk her inne over at de fattigste blandt oss får litt gratis mat??? Tiltredes Bra Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet i går, 09:55 Del Skrevet i går, 09:55 :utakt skrev (På 25.12.2024 den 22.56): Hvorfor står flyktninger i denne køen? Når vi først tar imot flyktninger må da absolutt minimum være at vi gir dem tak over hodet og mat på bordet? Det kan være at ein del av disse ukrainiske flyktningane ikkje er registrerte som flyktningar og fanga opp i systemet. Mange ukrainarar som flykta pakka bilen og køyrte til vennar og bekjente i andre land og har derfor hatt bevertning i privat regi utan offentleg støtte. Elles så er det nok slik at for dei fleste som stiller seg i køa for å få matkasser så handlar det nok meir om å frigjere pengar til andre ting. Får ein delar av julematen gratis så blir det meir pengar til overs å bruke på andre ting som alkohol, julegåver, og liknande. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå