Rusty Skrevet 30. desember 2023 Del Skrevet 30. desember 2023 Hei, på vegne av en venn som er ganske ukyndig med alt som har med data å gjøre har jeg fått en oppgave: Hun har fått en ipad av sin sønn hvor han har tilbakestilt brettet til fabrikkinnstillinger med nytt passord som bare består av 1 tall. Dette passordet fungerer ikke og sønnens opprinnelige passord fungerer heller ikke. Jeg er ikke mye til hjelp da jeg kun har erfaring fra android-brett. Har dere forslag til hvordan man skal pne opp igjen? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. desember 2023 Del Skrevet 30. desember 2023 Om dere kan dokumentere eierskap til iPad'en og tilhørende Apple-Id så kan Apple være til hjelp om man kontakter kundeservice. Om ikke så er det eneste som kan hjelpe er å huske passordet, dessverre. Apple har såpass god sikkerhet i nyere versjoner av programvaren og en iPad fra 2019 er mest sannsynlig oppdatert nok slik at å knekke passord på en låst iPad ikke er noe den gjengse person kan få til. 1 Lenke til kommentar
Rusty Skrevet 30. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2023 Ok, skal videreformidle dette 👍 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 30. desember 2023 Del Skrevet 30. desember 2023 (endret) Mener å ha lest at slike passord er som default 6 siffer, og minst 4 siffer. Apple har noen hjelpesider: support.apple.com/no-no Endret 30. desember 2023 av Svein M Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. desember 2023 Del Skrevet 30. desember 2023 Bare ring Apple så veileder de via telefonen Lenke til kommentar
Rusty Skrevet 30. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2023 Fint, tenker at det er greit å koble inn Apple Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 30. desember 2023 Del Skrevet 30. desember 2023 Uten at jeg har noe kjennskap til det så vil vel ny bruker ha sin egen Apple ID konto. Mens før overtakelse var nettbrettet sikkert registrert opp mot Apple ID konto til tidligere eier. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 30. desember 2023 Del Skrevet 30. desember 2023 Hvis det ikke er noe innhold på ipaden som du trenger så kan du enkelt koble til ipaden til en pc/mac og bruke itunes. Da kan du kjøre en clean install i recovery mode. https://support.apple.com/en-us/HT211078 Dersom ipad'en er låst til en icloud konto vil den ikke kunne aktiveres etter installasjonen. Da må sønnen logge seg på sin icloud konto og fjerne denne enheten fra sin bruker først. Lenke til kommentar
Rusty Skrevet 31. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2023 Takk for info, sender det videre til hun som trenger dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå