otnokes Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 Hei! Hvordan blir dere kjent med nye mennesker på ferie? På Tenerife eller Gran Canaria for eksempel? Eller blir dere ikke det? Min erfaring er at det er veldig vanskelig å bli kjent med nye mennesker på ferie og man tilbringer tid kun med de som man reiser sammen med... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 Kommer vell litt ann på alderen. Men jeg er enkelt anlagt, går somregel til hotel baren. Snakker litt med de ansatte og plutselig er en i snakk med andre i baren. Reiser mye alene i jobb sammenheng, og dette er min absolutte go-to. 1 Lenke til kommentar
Investigator224 Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 Det er nå vel en treningssak. Han en mye trening i å komme i kontakt med andre i Norge, er det lett å komme i kontakt med andre på ferie. Sosiale ferdigheter må opprettholdes ved trening på samme måte som fysisk trening. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 (endret) Litt feil å si det kanskje men Tinder funker faktisk når man er på ferie. Bare vær oppmerksom på de som er ute etter en "free lunch" eller andre tvilsomme ting. Ellers vil det å joine aktivitetsgrupper som sykkelgrupper på Gran Canaria gjøre at du får kontakt med andre som gjerne inviterer hverandre i etterkant. Ellers er det som alle andre steder i verden å tørre å slå av en prat med ukjente. Jeg har selv reist mye alene på ferie pga. ulike årsaker men da har jeg også ønsket å være alene for å unngå forpliktelser og kunne utføre de planene jeg har uten sutring og klaging 😛. Endret 25. desember 2023 av Theo343 Lenke til kommentar
otnokes Skrevet 27. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2023 Theo343 skrev (På 25.12.2023 den 2:11 PM): Litt feil å si det kanskje men Tinder funker faktisk når man er på ferie. Bare vær oppmerksom på de som er ute etter en "free lunch" eller andre tvilsomme ting. Ellers vil det å joine aktivitetsgrupper som sykkelgrupper på Gran Canaria gjøre at du får kontakt med andre som gjerne inviterer hverandre i etterkant. Ellers er det som alle andre steder i verden å tørre å slå av en prat med ukjente. Jeg har selv reist mye alene på ferie pga. ulike årsaker men da har jeg også ønsket å være alene for å unngå forpliktelser og kunne utføre de planene jeg har uten sutring og klaging 😛. Bra tips 👍 takk! Jeg tenkte ikke på tinder faktisk. Lenke til kommentar
otnokes Skrevet 27. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2023 Salvesen. skrev (På 25.12.2023 den 1:56 PM): Kommer vell litt ann på alderen. Men jeg er enkelt anlagt, går somregel til hotel baren. Snakker litt med de ansatte og plutselig er en i snakk med andre i baren. Reiser mye alene i jobb sammenheng, og dette er min absolutte go-to. Hotellbaren - ja! 👍 Lenke til kommentar
otnokes Skrevet 27. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2023 Investigator224 skrev (På 25.12.2023 den 2:08 PM): Det er nå vel en treningssak. Han en mye trening i å komme i kontakt med andre i Norge, er det lett å komme i kontakt med andre på ferie. Sosiale ferdigheter må opprettholdes ved trening på samme måte som fysisk trening. Har nok desverre ikke mye trening, men du har et poeng, absolutt! 👍 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 29. desember 2023 Del Skrevet 29. desember 2023 Meetup.com har treff flere steder i verden, Couchsurfing også. Eller så kan du melde deg på kurs eller pub crawls? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar Theo343 skrev (På 25.12.2023 den 2:11 PM): Litt feil å si det kanskje men Tinder funker faktisk når man er på ferie. Bare vær oppmerksom på de som er ute etter en "free lunch" eller andre tvilsomme ting. Datingapper blir stadig mer brukt for å rane naive turister så her bør man absolutt være våken. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/advarer-om-datingdodsfelle/80855911 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 21. januar Del Skrevet 21. januar 2 hours ago, robertaas said: Datingapper blir stadig mer brukt for å rane naive turister så her bør man absolutt være våken. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/advarer-om-datingdodsfelle/80855911 https://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-68022288 Og drap. Greit å passe på, kanskje mer forsiktig noen steder enn andre, men jeg kjenner en del menn som reiser med en "ingenting kan skje med meg"-holdning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå