Gaea Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 Jeg har noen spørsmål i forbindelse med utregning av tapt arbeidsinntekt i sammenheng med erstatningskravet i straffesaken som jeg holder på med. Det er ulik inntekt alt ettersom om jeg hadde jobbet i det private og det offentlige, og innenfor det offentlige er det ulik inntekt om jeg hadde jobbet i kommunen/bydel (Oslo) eller spesialisthelsetjenesten. Hvilken inntekt er jeg regner ut ifra? Jeg har nemlig før jobbet både i det private, i kommune, bydel og i spesialisthelsetjeneste, nå jobber jeg kun i spesialisthelsetjenesten. Eller skal jeg gå ut ifra gjennomsnittinntekten for min yrkesgruppe? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 Det er inntekten som du personlig har tapt som skal erstattes. Da må du sannsynliggjøre hvilken inntekt du ville hatt uten skaden. Forskjellen mellom denne antatte inntekten og faktisk inntekt skal erstattes. Dette burde forøvrig vært postet i Juss. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 Du skal gå ut fra hvilken inntekt du ville ha hatt dersom du ikke hadde blitt utsatt for skaden. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 25. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2023 krikkert skrev (1 time siden): Du skal gå ut fra hvilken inntekt du ville ha hatt dersom du ikke hadde blitt utsatt for skaden. Det avhenger jo veldig av hvor jeg ville jobbet, store forskjeller mellom bydel/kommune, sykehus og det private. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 9 minutes ago, Gaea said: Det avhenger jo veldig av hvor jeg ville jobbet, store forskjeller mellom bydel/kommune, sykehus og det private. Er det faktisk eller framtidig tap? Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 25. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2023 barfoo skrev (15 minutter siden): Er det faktisk eller framtidig tap? Faktisk tap. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 25. desember 2023 Del Skrevet 25. desember 2023 9 minutes ago, Gaea said: Faktisk tap. Då er det inntekta du ville hatt om du hadde jobba i den jobben du hadde på det tidspunktet. Ikkje kva du hypotetisk kunne tent ein annan stad. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 25. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2023 barfoo skrev (20 minutter siden): Då er det inntekta du ville hatt om du hadde jobba i den jobben du hadde på det tidspunktet. Ikkje kva du hypotetisk kunne tent ein annan stad. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå