Gå til innhold

Acer TM 663LMi

Ni kon

Anbefalte innlegg

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=102...lAction=details

Har noen erfaringer?

Hvordan er den på støy?

Hvor lang batteritid er det?

Funker skjermkortet bra?

Er lydkortet greit?

Funger DVD spiller'n ok?

Kan noen fortelle meg litt om den?

Er dette et smart kjøp eller er det katta i sekken?

NB: jeg har søkt på forumet og fant svært lite om den ....

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg syns det var mye for en slik maskin; ikke spesielt liten og lett, liten (og treig?) harddisk, integrert skjermkort og jeg kan også tenke meg at det er XGA skjerm på denne.

Lenke til kommentar

damn, der var det ikke mye godord.

acer skriver jo dette: TravelMate™ 660-serien er en ledende Intel® Centrino™ Mobile Technology notebook, designet for mobile brukere som foretrekker en tynn og lett maskin som også fungerer som en en desktopp erstatter. Denne serien har intelligente løsninger og lang batteritid.

Er det noen andre som har noen formening om denne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
men den er jo dyrere...

dessuten er jo eneste forskjell 150 gram og bare bedre prossessor.

Hvis ikke skjermkortet spiller noen rolle så...

Lenke til kommentar

det må dessverre være acer eller fujitsu-siemens, da mitt firma (som betaler) har avtale med disse.

Jeg fikk frie tøyler innenfor rimlighetens grenser, men kravet var at det skulle være XP pro på den.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
det må dessverre være acer eller fujitsu-siemens, da mitt firma (som betaler) har avtale med disse.

Jeg fikk frie tøyler innenfor rimlighetens grenser, men kravet var at det skulle være XP pro på den.

Det er jo naturlig at du får hva du betaler for, så spesifikasjonene følger prisen. Går du for eksempel for en slik får du jo en meget bra maskin, men til ditt bruk (hva det nå enn måtte være) kan det være den første du foreslo holder lenge og da er det ikke vits å betale mer.

Lenke til kommentar

Har et par kamerater som har 660 serien. De er meget fornøyde.

Lavt støynivå, bra batteritid. Grei arbeidskapasitet.

Men hvis ikke du spesielle behov så er jo nesten 290 serien like grei? Og en del billigere..

Hovedforskjellene er jo at 660 serien har litt bedre skjermoppløsning og mulighet for docking. Samt en USB port ekstra..

Har ellers bare positive ting å si om acer. Robuste maskiener, behagelig tastaur(syns hvertfall jeg) og skjermen er fortsatt fast og fin etter et års bruk. I motsetning til visse andre som begynner å bli slarkne etter et par måneders bruk.

Lenke til kommentar

jeg vurderte faktisk 290 serien også, men du vet jo hvordan vi gutta er -> det som er dyrere er bedre :)

men takk for info'n om acer. Liker å høre at de har bra batterikapasitet og er robuste. Hvor mange ganger har man vel ikke kastet juvelen inn i bilen når møte har gått til dundas.....

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Til informasjon har den maskinen SXGA skjerm.

Skal du bruke maskinen til ekstern skjerm/prosjektor, er 660 serien et bedre valg en 800 serien fordi Radeon 9000 gir et blurete bilde på eksterne skjermer. Selv om intel integrert ikke er noe særlig på spill, er det vesentlig bedre på dette området.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Skal du bruke maskinen til ekstern skjerm/prosjektor, er 660 serien et bedre valg en 800 serien fordi Radeon 9000 gir et blurete bilde på eksterne skjermer. Selv om intel integrert ikke er noe særlig på spill, er det vesentlig bedre på dette området.

Der tar du feil. Bilde ser helt nydelig ut på ekstern skjerm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ok, da satt jeg på låven igjen. Noen av dere som kan vise til noe på nettet som underbygger det dere sier ?

Jeg vet ikke hvorvidt han har lest det eller ikke, men jeg sitter støtt og stadig på ekstern skjerm og opplever ingen problemer med dette. Jeg vet ikke hvordan det er med integrerte grafikkløsninger, men med Radeon 9000 er det ikke problem.

Lenke til kommentar

Der tar du feil. Bilde ser helt nydelig ut på ekstern skjerm.

Etter uttalige forsøk på å få til et brukbart bilde på ekstern skjerm (803Lci), ringte jeg Psdata. Det var psdata som sa det til meg at det kortet er ikke bra nok på det området. Eneste "Bevis" jeg har. Dette var tidlig i høst. Mulig de har som så mye annet bedret seg med tiden, og hva er vel bedre en det?

Beste er jo å høre der du handler..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det var psdata som sa det til meg at det kortet er ikke bra nok på det området.

Kanskje en dårlig unnskyldning? Eller kan det være du er _veldig_ kresen på bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...