Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det flere som ikke har hatt sex på mange år?


Gjest 6660b...50f

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (2 timer siden):

Jeg vil heller si hva man kan tilby hverandre. Jeg blir litt smådårlig når jeg overhører prat som

"Så har han hytte på beitostølen vi bruker mye på høsten og vinteren og leilighet bare 10 minutter sykkeltur fra jobbe min.".
Eller "Vi koste oss på hytta i Hvaler og båten hans i helgen og neste helg skal vi til ferieleiligheten i spania."

Velger man partner ut i fra hva de eier og har tilgang til av materialistiske "goder" så lever du i en verden jeg ikke ønsker å ta del av.  Direkte turnoff med slike mennesker. Det finnes flere mindre sjarmerende ord for de som gjør dette.

Nå sier jeg ikke at det gjelder deg og denne kommentaren. Det kan like gjerne dreie seg om hva et annet menneske kan tilby av personlige egenskaper i din tilværelse. Men hvis man kun ser på hva andre kan tilby deg og ikke hva du kan tilby andre så er man på et spor som kan bli ensomt eller tomt for medmenneskelige verdier etterhvert. Dette er som alt annet - gi og ta.

Nei det gjelder åpenbart ikke meg basert på det jeg skrev. Jeg mener likevel at menn er ofte høye på seg selv og at det er kvinnene som skal tenke hva de an tilby kommende mann eller mannen sin. Heldigvis i vår tid så er det sånn at kvinner og menn er like viktig, og at som oftest står både karriere osv høyt hos begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, SommerSolo said:

Nei det gjelder åpenbart ikke meg basert på det jeg skrev. Jeg mener likevel at menn er ofte høye på seg selv og at det er kvinnene som skal tenke hva de an tilby kommende mann eller mannen sin. Heldigvis i vår tid så er det sånn at kvinner og menn er like viktig, og at som oftest står både karriere osv høyt hos begge.

Kanskje det har med hvilken side av arenaen man står på. Jeg oppfatter at kvinner ofte er høye på seg selv og sin egen tilværelse og at det i dag er mannen som må bevise noe. Likeverd er min parole. Men det har nok mer med hvilken "side" man selv befinner seg på tenker jeg, at det er lett å kun se sin egen side. Men det viktige for min del er at ens eget perspektiv ikke nødvendigvis er den absolutte sannhet i slike sammenhenger. Generaliseringer er ingen tjent med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Kanskje det har med hvilken side av arenaen man står på. Jeg oppfatter at kvinner ofte er høye på seg selv og sin egen tilværelse og at det i dag er mannen som må bevise noe. Men det har nok mer med hvilken "side" man selv befinner seg på tenker jeg, at det er lett å kun se sin egen side. Men det viktige for min del er at ens eget perspektiv ikke nødvendigvis er den absolutte sannhet i slike sammenhenger. Generaliseringer er ingen tjent med.

Nå svarte jeg med utgangspunkt i @Tussi sitt svar. Jeg synes ofte jeg leser at kvinner skal ha noe en mann å tilby. Det kan likevel godt være at det har med hvilken side man står på. Jeg synes selv det er turn Off at menn liksom tror de ofte står sterkest økonomisk. Jeg skal aldri i mitt liv være avhengig av en mann, men han godt være avhengig av meg økonomisk. 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, SommerSolo said:

Nå svarte jeg med utgangspunkt i @Tussi sitt svar. Jeg synes ofte jeg leser at kvinner skal ha noe en mann å tilby. Det kan likevel godt være at det har med hvilken side man står på. Jeg synes selv det er turn Off at menn liksom tror de ofte står sterkest økonomisk. Jeg skal aldri i mitt liv være avhengig av en mann, men han godt være avhengig av meg økonomisk. 

Å være selvstendig tror jeg står sterkt i mange av oss. Å være avhengig av et annet individ for å overleve er heldigvis unntaket i dag sammenlignet med før 50/60-tallet. Det er mulig jeg omgir meg med en annen vennekrets og at jeg fortløpende siler ut i overkant arrogante mennesker, men jeg har ikke hørt en mann i min omgangskrets og oppvekst uttale at de ser det som et problem at kvinnen tjener mer enn han (Det betyr ikke at det ikke skjer). Jeg har sett menn få problemer når de er arbeidsledig og det er ofte basert på en skam ved at de ikke klarer å bidra til å forsørge familie og at de føler en skam rundt å ikke ha en jobb. Mange identifiserer seg med slikt og for min del forstår jeg at det kan gjøre både en kvinne og en mann usikker på seg selv.

For min egen del ville det vært revnende likegyldig om jeg eller partneren min tjener mest. For oss blir det da bare en justert brøk i delt økonomi med unntak av felles eiendeler. 

Ps.
At en kvinne skriver/lurer på om de har noe å tilby en mann er ikke nødvendigvis kjønnsorientert. Det er kun at man som individ stiller seg spørsmålet - noe også menn gjør.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Å være selvstendig tror jeg står sterkt i mange av oss. Å være avhengig av et annet individ for å overleve er heldigvis unntaket i dag sammenlignet med før 50/60-tallet. Det er mulig jeg omgir meg med en annen vennekrets og at jeg fortløpende siler ut i overkant arrogante mennesker, men jeg har ikke hørt en mann i min omgangskrets og oppvekst uttale at de ser det som et problem at kvinnen tjener mer enn han (Det betyr ikke at det ikke skjer). Jeg har sett menn få problemer når de er arbeidsledig og det er ofte basert på en skam ved at de ikke klarer å bidra til å forsørge familie og at de føler en skam rundt å ikke ha en jobb. Mange identifiserer seg med slikt og for min del forstår jeg at det kan gjøre både en kvinne og en mann usikker på seg selv.

For min egen del ville det vært revnende likegyldig om jeg eller partneren min tjener mest. For oss blir det da bare en justert brøk i delt økonomi med unntak av felles eiendeler. 

Ps.
At en kvinne skriver/lurer på om de har noe å tilby en mann er ikke nødvendigvis kjønnsorientert. Det er kun at man som individ stiller seg spørsmålet - noe også menn gjør.

Ja det er mulig at jeg ikke skjønte hva brukeren mente. Jeg skal aldri ha felles økonomi med en partner, det har jeg bestemt meg for. Eller felles økonomi med eks gå inn i et lån med hver sin brøk kanskje men ikke sånn man gjorde i gamle dager. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (9 timer siden):

Fasade er minst like viktig for kvinner som det skulle være for menn. Om ikke en del mer i disse dager. En del kvinner har like gjerne en "trofé mann" som de alltid omtaler som "mannen min", med et toneleie som oser av akkurat dette. I andre tilfeller "lekegutten min". De siste 20-30 årene så er det ganske så vanlig at hvis venninner ikke liker "fasaden" til mannen hun dater så blir sjangsen hans til å overleve 3-6 måneders milepælen ganske så mye mindre. Dette kan være helt ekstremt til tider.

Følgende uttalelse man ser ofte i dag er også en myte  "jeg ser mange kvinner med mindre attraktive menn" og at dette kun skal gjelde den veien. Ikke minst en ganske så toxic holdning å ha.

Heldigvis finnes det mennesker som klarer å se forbi fasaden til mennesker og at BMI ikke alltid har med latskap å gjøre ( selv forskere er klare på dette ). Disse menneskene du ser ut til å snakke for, fortjener definitivt hverandre. Ellers trodde jeg gjennomgående "white knighting" ble definert som creepy allerede på 80-tallet.

Det som forundrer meg i disse dager er at vestlige kvinner stadig mer fremviser de samme holdninger og personlighetstrekk de alltid har kritisert menn for. Har man levd i mer enn 20 år av voksenlivet så er dette et paradoks å bevitne. Man har gått fra et samfunn hvor "menn hater kvinner" til "kvinner hater menn" som bare er trist for de som alltid har stått utenfor disse gruppene og observerer galskapen.

En del menn som var med å kjempe for kvinners rettigheter og mot urettferdigheter i samfunnet står i dag igjen forundret over resultatet. Så jeg forstår at enkelte i vesten ser etter kvinner med bedre verdier (verdiene man trodde man sammen kjempet for) enn resultatet man ofte kan se i dag.

Personlig er jeg bekymret for mange menns mentale helse i dagens samfunn og jeg er ikke alene om det. Men som alltid har man unntakene og disse kvinnene fortjener all heder og ære for å ikke la seg dra inn i dette.

Det er vel heller menn som har behov for fasade, og at gutta syns dama er pen. Sånn om du virkelig vil diskutere med slike premisser. Like ekstremt i den enden.

"jeg ser mange kvinner med mindre attraktive menn" er bare et tilsvar til den anekdotiske og udokumenterte "kvinner velger bare de kjekkeste mennene".

Aner ikke hvorfor du trekker frem såkalt "white knighting". Skal vi diskutere vaffeloppskrifter når vi først trekker frem random topics som ikke angår temaet for tråden?

Det finnes knapt noen kvinne som hater en mann. At noen skriver kronikker hvor de latterliggjør fiskebilder og wannabe alfa-hann-folk i baris på Tinder er jo ikke synonymt med å hate menn. Ei heller det å påpeke at man ikke er avhengig av en mann i livet sitt.

Enig i at menns mentale helse kan være noe å fokusere på, men dette har ikke kvinner som gruppe noe ansvar for, ei heller noen vesentlig mulighet til å påvirke. For eksempel kan jo ikke kvinner trøstedate en ensom mann for å gjøre han lykkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SommerSolo skrev (7 timer siden):

Nei det gjelder åpenbart ikke meg basert på det jeg skrev. Jeg mener likevel at menn er ofte høye på seg selv og at det er kvinnene som skal tenke hva de an tilby kommende mann eller mannen sin. Heldigvis i vår tid så er det sånn at kvinner og menn er like viktig, og at som oftest står både karriere osv høyt hos begge.

 

Theo343 skrev (5 timer siden):

Kanskje det har med hvilken side av arenaen man står på. Jeg oppfatter at kvinner ofte er høye på seg selv og sin egen tilværelse og at det i dag er mannen som må bevise noe. Likeverd er min parole. Men det har nok mer med hvilken "side" man selv befinner seg på tenker jeg, at det er lett å kun se sin egen side. Men det viktige for min del er at ens eget perspektiv ikke nødvendigvis er den absolutte sannhet i slike sammenhenger. Generaliseringer er ingen tjent med.

Det er vel heller slik at det er den som er interessert først som faktisk må bevise noe. Den som er "mest på" er nødvendigvis den som må overbevise den andre parten om at hen er den riktige. Målet er jo da å få den andre personen like interessert i en selv som en selv er i den andre personen. It's not rocket science...

Lenke til kommentar
SommerSolo skrev (På 11.8.2024 den 4:55 PM):

Ja det er mulig at jeg ikke skjønte hva brukeren mente. Jeg skal aldri ha felles økonomi med en partner, det har jeg bestemt meg for. Eller felles økonomi med eks gå inn i et lån med hver sin brøk kanskje men ikke sånn man gjorde i gamle dager. 

Særboerskap er en velsignelse for mange

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...