Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det flere som ikke har hatt sex på mange år?

Gjest 6660b...50f

Anbefalte innlegg

Gjest 6660b...50f
Boing_80 skrev (10 minutter siden):

Har det slått deg at det kan være flere som er i samme situasjon som deg? Gode folk som har mye fint å gi, men som ikke passer den "mainstream" kulturen? 

Det er det samme som (unnskyld ordformuleringen) overvektige kvinner som ser ned på overvektige menn og kun ønsker slanke menn. Man skulle jo tro at de hadde mer forståelse av problemer overvektige kan stå overfor, og ha empati. Men det er ikke tilfellet. Å bygge sin selvfølelse ved å sparke nedover er bare ufint.

Nå blir du veldig trigget av alt virker det som. Er da vel lov å ha preferanser osv. Ingen av oss er perfekte. Men unike på hver vår måte. Men vi er ikke for alle og alle er ikke for oss og det må være greit og lov å mene ting uten at man skal blo satt på plass av hvert ord man sier/utrykker. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 6660b...50f skrev (6 timer siden):

Nå blir du veldig trigget av alt virker det som. Er da vel lov å ha preferanser osv. Ingen av oss er perfekte. Men unike på hver vår måte. Men vi er ikke for alle og alle er ikke for oss og det må være greit og lov å mene ting uten at man skal blo satt på plass av hvert ord man sier/utrykker. 

Det er absolutt lov å ha preferanser, ja! Og eksempelet til @Boing_80 gjelder åpenbart begge veier!

For lenge siden leste jeg noe klokt. Husker dessverre ikke ordrett, men det var et råd som handlet om å slutte med absolutte kravslister, og heller ha ønsker ovenfor det motsatte kjønn — ønsker hvor man ikke nødvendigvis forventer at alt skal inntreffe, men kanskje bare halvparten (og alt over det er ren bonus!). 

Uff. Jeg klarer ikke å ordlegge meg godt nok, ser jeg. Men jeg kan jo ta en analogi til sist gang vi kjøpte oss hus: vi hadde en drøss med krav og forventninger til det nye huset! Vi skulle ha hage, car-port eller garasje, greie solforhold, sentralt, god standard, flere soverom, utleie i sokkel, stor stue, veranda og mye mye annet. Og ikke minst greit priset!

Endte huset vi kjøpte opp med å ha alle disse kvalitetene? Nei! Selvfølgelig ikke. Vi ble nødt til å innse realitetene, og  definere ut "nice to have" vs "need to have". Og vi endte opp med et greit kompromiss som traff på en del punkter, men absolutt ikke alt. Ja ja. 

Tenk om folk ikke var så opphengt i "need to ..." på dateing-fronten? Er f.eks. kropp og figur hos partner dødsviktig - eller bare en hyggelig (dog unødvendig) bonus hos de få som har dette? Samme gjelder høyder, farger, og alt annet vedr. utseende. Personlighet som matcher sånn halvveis ens egen person, tenker jeg at må være langt viktigere?! Eller? Hvertfall for meg ... 😉

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f skrev (8 timer siden):

Hvorfor plasserer du det på meg? Du skriver på et diskusjonsforum og vil få svar. Betyr det at alle svarene som ikke samsvarer med det du mener er fordi en har blitt trigget? Det er vel mulig å ha meninger om ting som en deler uten at det nødvendigvis betyr at en er blitt trigget. Selvsagt lov med preferanser, men desto viktigere er det å tenke med det som er i topplokket.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Det er vel mer vanlig med overvektige menn som vil ha slank kvinne, og "unnskylder" seg med våset om at menn er mer visuelle, og at så lenge han "har status" er det greit.

Absolutt ikke. Bare les kontaktannonser for eks. på Cupido. Jeg fikk bakoversveis av en sterk overvektig kvinne som skrev at overvektige menn var turn off for henne og ikke trengte å kontakte henne. For en dust!

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (15 timer siden):

Absolutt ikke. Bare les kontaktannonser for eks. på Cupido. Jeg fikk bakoversveis av en sterk overvektig kvinne som skrev at overvektige menn var turn off for henne og ikke trengte å kontakte henne. For en dust!

Det omvendte er mye mer vanlig. Det finner du eksempler på både her og på kvinneguiden, om du lurker litt rundt der. Ja, ofte kommer man rekende med den fantastiske logikken "(jeg innbiller meg at) kvinner har høydepreferanser, og derfor er det greit at jeg som halvfet og skallet ønsker meg slanke kvinner med langt hår"

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 30.7.2024 at 9:25 PM, Tussi said:

Haha, ja det er mange komplikasjoner en unngår, men det kan jo bli litt ensomt da, man har jo ikke så mye å tilby en mann...

Godt selskap, vennskap reisepartner og ellers en livspartner er det nok flere menn som hadde satt pris på. Selv om man ikke har sex. Livet er så veldig mye mer enn sex - heldigvis. Så kan du bare la fyren løse den biten selv om behovet dukker opp.

Kjenner spesielt ett eldre ektepar som sover på hvert sitt soverom (de sover bedre da) og ikke har hatt sex på snart 20 år. Men de storkoser seg sammen i alt annet i livet. En god nær venn i et kjæresteforhold er mer verdt enn sengehygge for mange.

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 31.7.2024 at 1:25 AM, Guest 6660b...50f said:

Har tilbud om en date med en lokal nå veldig snart om jeg gjør det. Bare litt usikker på om jeg er interessert nok. Han er hyggelig og vi har pratet et par uker(samtidig som jeg har pratet med to tre andre,de bor et godt stykke unna men han ene har jeg lyst å treffe). Han her er broren til ei som var i vennegjengen til ei tidligere venninne. Han er grei og han har vært enslig  årevis som meg også men datet litt mer enn meg siste par årene. Uansett usikker på om jeg er intr og tiltrukket men hadde ikke skadet med en date bare for å komme inn i gamet igjen. 

Anbefaler at når man holder "flere varme" samtidig så er det gjensidig respekt å være åpen om det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
On 2.8.2024 at 3:09 PM, knopflerbruce said:

Det er vel mer vanlig med overvektige menn som vil ha slank kvinne, og "unnskylder" seg med våset om at menn er mer visuelle, og at så lenge han "har status" er det greit.

Den bortforklaringen har jeg bare hørt fra kvinner som ønsker å tillegge menn dette. Interessant å høre det fra en mann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
On 3.8.2024 at 1:26 PM, knopflerbruce said:

Det omvendte er mye mer vanlig. Det finner du eksempler på både her og på kvinneguiden, om du lurker litt rundt der. Ja, ofte kommer man rekende med den fantastiske logikken "(jeg innbiller meg at) kvinner har høydepreferanser, og derfor er det greit at jeg som halvfet og skallet ønsker meg slanke kvinner med langt hår"

Det er jo ikke innbilning når de faktisk åpent sier det rett ut at de aldri kunne tenkt seg å være sammen med noen som er lavere enn dem selv. Da utelukker man en gruppe basert på en fasadisk årsak de ikke kan gjøre noe med.

FEDME, kan man i de aller fleste tilfeller gjøre noe med. Og det at en selv er lav, betyr ikke at man er verken "halvfet eller skallet". Det finnes faktisk folk som er lavere som ønsker noen som er liknende seg selv mtp å ta ansvar for eget velvære, som tar vare på sin kropp etter beste evne. Skal jeg ta til takke med noen som ikke gidder å ta vare på sin kropp, bare fordi jeg er lavere enn snittet? Nei, det skal jeg jammen meg ikke.

Stråmannsargumentasjon for å ikke ville se sannheten. "Ingen er verre, alle er like gode"

• Liker 4
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Det er jo ikke innbilning når de faktisk åpent sier det rett ut at de aldri kunne tenkt seg å være sammen med noen som er lavere enn dem selv. Da utelukker man en gruppe basert på en fasadisk årsak de ikke kan gjøre noe med.

FEDME, kan man i de aller fleste tilfeller gjøre noe med. Og det at en selv er lav, betyr ikke at man er verken "halvfet eller skallet". Det finnes faktisk folk som er lavere som ønsker noen som er liknende seg selv mtp å ta ansvar for eget velvære, som tar vare på sin kropp etter beste evne. Skal jeg ta til takke med noen som ikke gidder å ta vare på sin kropp, bare fordi jeg er lavere enn snittet? Nei, det skal jeg jammen meg ikke.

Stråmannsargumentasjon for å ikke ville se sannheten. "Ingen er verre, alle er like gode"

Det er jo ikke mange som har dette som en preferanse fra dag 1. Noen tilegner seg den etter å ha datet lave menn med høydekomplekser i tillegg. De fleste gir da blaffen i dette. Hvis det er noen her som er opptatt av fasade så er det jo dem som er 40+ og skal ha "unge kvinner" for syns skyld.

Aner ikke kroppsfasongen din, men vil du ha noen som ikke er overvektig, regner jeg med du har samme BMI som "drømmedama" selv. Forventer du forøvrig at noen skal ta til takke med deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, knopflerbruce said:

Det er jo ikke mange som har dette som en preferanse fra dag 1. Noen tilegner seg den etter å ha datet lave menn med høydekomplekser i tillegg. De fleste gir da blaffen i dette. Hvis det er noen her som er opptatt av fasade så er det jo dem som er 40+ og skal ha "unge kvinner" for syns skyld.

Aner ikke kroppsfasongen din, men vil du ha noen som ikke er overvektig, regner jeg med du har samme BMI som "drømmedama" selv. Forventer du forøvrig at noen skal ta til takke med deg?

Mhm, høres helt plausibelt ut det ja, not... hvorfor er det slik at du innbiller deg at lave menn har komplekser fordi de påpeker det åpenbare? Det åpenbare som sies høyt ut er at de foretrekker høye menn. Men folk er ikke dumme, vi vet hvorfor de foretrekker høyde... En degenerert kultur som setter seksuell tilfredsstillelse høyere enn det å bli kjent med noen på et medmennesklig plan og skape sin egen familie, leve sammen i tykt og tynt til man blir eldre som en familie.

Man vil ha de som kan reprodusere seg og skaffe en familie. Det er logisk tankegang uansett hvor ømt punkt det er for de som bedrev ONSing og dreit seg ut mtp tid. Man skulle valgt bedre mens man hadde tiden på sin side, og det er et mantra som dere feminister skulle fortalt andre med makten til å velge, slik at de unngikk feilen av å velge hunker som driter lodrett i dem for annet enn en ting.

Jeg forventer at en eventuell partner gjør sitt beste med det hun kan gjøre! Jeg bryr meg katta i om hennes BMI er litt høyere enn min om hun i det minste gjør sitt beste. Men at jeg skal ta til takke med noen som har gitt opp seg selv i midten av 30-årene med full bagasje osv, som forventer at jeg skal vurdere dem fordi jeg ikke ble vurdert tidligere, som forventer på bakgrunn av det at jeg ikke har selvrespekt for å stå opp for mine verdier, så kan de bare glemme det. Hvorfor skal jeg det, når jeg har mulighet og økonomi til å reise til steder der datingen kommer i min favør i mye større grad.

Nei, ingen skal ta til takke med noen. Men hvordan vet man om man ville tatt til takke med noen hvis man ikke gir dem en sjanse ifra starten av? Om man ikke gir noen en sjanse på bakgrunn av en årsak de ikke kan gjøre noe med, og bare pga det, så trenger man heller ikke grine når man sitter der i 40-årene alene.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Mhm, høres helt plausibelt ut det ja, not... hvorfor er det slik at du innbiller deg at lave menn har komplekser fordi de påpeker det åpenbare? Det åpenbare som sies høyt ut er at de foretrekker høye menn. Men folk er ikke dumme, vi vet hvorfor de foretrekker høyde... En degenerert kultur som setter seksuell tilfredsstillelse høyere enn det å bli kjent med noen på et medmennesklig plan og skape sin egen familie, leve sammen i tykt og tynt til man blir eldre som en familie.

Man vil ha de som kan reprodusere seg og skaffe en familie. Det er logisk tankegang uansett hvor ømt punkt det er for de som bedrev ONSing og dreit seg ut mtp tid. Man skulle valgt bedre mens man hadde tiden på sin side, og det er et mantra som dere feminister skulle fortalt andre med makten til å velge, slik at de unngikk feilen av å velge hunker som driter lodrett i dem for annet enn en ting.

Jeg forventer at en eventuell partner gjør sitt beste med det hun kan gjøre! Jeg bryr meg katta i om hennes BMI er litt høyere enn min om hun i det minste gjør sitt beste. Men at jeg skal ta til takke med noen som har gitt opp seg selv i midten av 30-årene med full bagasje osv, som forventer at jeg skal vurdere dem fordi jeg ikke ble vurdert tidligere, som forventer på bakgrunn av det at jeg ikke har selvrespekt for å stå opp for mine verdier, så kan de bare glemme det. Hvorfor skal jeg det, når jeg har mulighet og økonomi til å reise til steder der datingen kommer i min favør i mye større grad.

Nei, ingen skal ta til takke med noen. Men hvordan vet man om man ville tatt til takke med noen hvis man ikke gir dem en sjanse ifra starten av? Om man ikke gir noen en sjanse på bakgrunn av en årsak de ikke kan gjøre noe med, og bare pga det, så trenger man heller ikke grine når man sitter der i 40-årene alene.

Jeg bare påpeker erfaringene andre har. Og det er ikke sånn at rantingen din hjelper hverken deg selv eller andre lave menn. Hvis det er EN ting som er slitsomt, så er det å omgås folk med mindreverdighetskomplekser.

Hvis klokken tikker for kvinnene, tikker den også for deg. Det er ikke et pluss for en mann å være langt eldre enn dem han går etter. Ingenting er umulig, du har kvinner som går ned i alder, også, men det vanligste er at man er omtrent på samme alder, kanskje med mannen 2-3 år eldre.

Forøvrig er det jo ikke sånn at du hadde ramlet borti de samme som du har vært borti før, men du betrakter jo alle (norske) kvinner fra samme generasjon som en person. Litt sånn at du er avvist av... 10-20 stykker, og plutselig har hele generasjonen takket nei - inkludert folk du aldri har møtt. Herre gud, for en idioti.

• Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, knopflerbruce said:

Jeg bare påpeker erfaringene andre har. Og det er ikke sånn at rantingen din hjelper hverken deg selv eller andre lave menn. Hvis det er EN ting som er slitsomt, så er det å omgås folk med mindreverdighetskomplekser.

Hvis klokken tikker for kvinnene, tikker den også for deg. Det er ikke et pluss for en mann å være langt eldre enn dem han går etter. Ingenting er umulig, du har kvinner som går ned i alder, også, men det vanligste er at man er omtrent på samme alder, kanskje med mannen 2-3 år eldre.

Forøvrig er det jo ikke sånn at du hadde ramlet borti de samme som du har vært borti før, men du betrakter jo alle (norske) kvinner fra samme generasjon som en person. Litt sånn at du er avvist av... 10-20 stykker, og plutselig har hele generasjonen takket nei - inkludert folk du aldri har møtt. Herre gud, for en idioti.

Jeg skriver bare det jeg føler er riktig etter mine erfaringer og etter selv å ha studert statistikken som ligger der for alle til å se. Ja, det er helt sikkert slitsomt å omgås folk med mindreverdighetskomplekser, men at du fokuserer på det som en grunn til valgene som tas, er etter mitt syn idioti.

Mye mer vanligere at menn kan starte familie langt ut i 50 og 60-årene enn motsatt. Det er ikke noen nyhet. Men i bakvendt land, så vil man jo gjerne omskrive naturens lover for å passe ens feministiske narrativ.

Derfor jeg tar utgangspunkt i egne erfaringer i kombinasjon med statistikk og en vurdering av kulturen. Da får jeg en god pekepinn hvor landet ligger. Du må heller ikke tro dette er et sjeldent fenomen nå til dags at menn føler det er problematisk å møte alt som forventes av dem i en fasadisk kultur. Å ignorere problematikken eller gjøre de med makten bjørnetjenester i form av forsvarstaler for idiotiske valg, fører ikke til en positiv utvikling i et samfunn. Da legger man bare til rette for at den samme type adferd fortsetter.

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
Colin. skrev (15 timer siden):

Jeg skriver bare det jeg føler er riktig etter mine erfaringer og etter selv å ha studert statistikken som ligger der for alle til å se. Ja, det er helt sikkert slitsomt å omgås folk med mindreverdighetskomplekser, men at du fokuserer på det som en grunn til valgene som tas, er etter mitt syn idioti.

Mye mer vanligere at menn kan starte familie langt ut i 50 og 60-årene enn motsatt. Det er ikke noen nyhet. Men i bakvendt land, så vil man jo gjerne omskrive naturens lover for å passe ens feministiske narrativ.

Derfor jeg tar utgangspunkt i egne erfaringer i kombinasjon med statistikk og en vurdering av kulturen. Da får jeg en god pekepinn hvor landet ligger. Du må heller ikke tro dette er et sjeldent fenomen nå til dags at menn føler det er problematisk å møte alt som forventes av dem i en fasadisk kultur. Å ignorere problematikken eller gjøre de med makten bjørnetjenester i form av forsvarstaler for idiotiske valg, fører ikke til en positiv utvikling i et samfunn. Da legger man bare til rette for at den samme type adferd fortsetter.

Kan vi avslutte diskusjonen her nå? Takk🙏 Ønsjer alle lykke til med å finne det de søker. Alle fortjener kjærlighet 💞

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (På 7.8.2024 den 9:15 PM):

Ja det er jo ikke sånn at menn eldes som en sur vin mens kvinner eldes som en sur melk. Skjønner ikke hvordan mange menn mener de har høyere status og mer sjans på kvinner jo eldre de blir, mens kvinner synker i verdi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 6.8.2024 at 7:21 PM, SommerSolo said:

Det er feil. Det er hva en mann kan tilby deg :) 

Jeg vil heller si hva man kan tilby hverandre. Jeg blir litt smådårlig når jeg overhører prat som

"Så har han hytte på beitostølen vi bruker mye på høsten og vinteren og leilighet bare 10 minutter sykkeltur fra jobbe min.".
Eller "Vi koste oss på hytta i Hvaler og båten hans i helgen og neste helg skal vi til ferieleiligheten i spania."

Velger man partner ut i fra hva de eier og har tilgang til av materialistiske "goder" så lever du i en verden jeg ikke ønsker å ta del av.  Direkte turnoff med slike mennesker. Det finnes flere mindre sjarmerende ord for de som gjør dette.

Nå sier jeg ikke at det gjelder deg og denne kommentaren. Det kan like gjerne dreie seg om hva et annet menneske kan tilby av personlige egenskaper i din tilværelse. Men hvis man kun ser på hva andre kan tilby deg og ikke hva du kan tilby andre så er man på et spor som kan bli ensomt eller tomt for medmenneskelige verdier etterhvert. Dette er som alt annet - gi og ta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 6.8.2024 at 8:53 PM, knopflerbruce said:

Fasade er minst like viktig for kvinner som det skulle være for menn. Om ikke en del mer i disse dager. En del kvinner har like gjerne en "trofé mann" som de alltid omtaler som "mannen min", med et toneleie som oser av akkurat dette. I andre tilfeller "lekegutten min". De siste 20-30 årene så er det ganske så vanlig at hvis venninner ikke liker "fasaden" til mannen hun dater så blir sjangsen hans til å overleve 3-6 måneders milepælen ganske så mye mindre. Dette kan være helt ekstremt til tider.

Følgende uttalelse man ser ofte i dag er også en myte  "jeg ser mange kvinner med mindre attraktive menn" og at dette kun skal gjelde den veien. Ikke minst en ganske så toxic holdning å ha.

Heldigvis finnes det mennesker som klarer å se forbi fasaden til mennesker og at BMI ikke alltid har med latskap å gjøre ( selv forskere er klare på dette ). Disse menneskene du ser ut til å snakke for, fortjener definitivt hverandre. Ellers trodde jeg gjennomgående "white knighting" ble definert som creepy allerede på 80-tallet.

Det som forundrer meg i disse dager er at vestlige kvinner stadig mer fremviser de samme holdninger og personlighetstrekk de alltid har kritisert menn for. Har man levd i mer enn 20 år av voksenlivet så er dette et paradoks å bevitne. Man har gått fra et samfunn hvor "menn hater kvinner" til "kvinner hater menn" som bare er trist for de som alltid har stått utenfor disse gruppene og observerer galskapen.

En del menn som var med å kjempe for kvinners rettigheter og mot urettferdigheter i samfunnet står i dag igjen forundret over resultatet. Så jeg forstår at enkelte i vesten ser etter kvinner med bedre verdier (verdiene man trodde man sammen kjempet for) enn resultatet man ofte kan se i dag.

Personlig er jeg bekymret for mange menns mentale helse i dagens samfunn og jeg er ikke alene om det. Men som alltid har man unntakene og disse kvinnene fortjener all heder og ære for å ikke la seg dra inn i dette.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...