Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det flere som ikke har hatt sex på mange år?


Gjest 6660b...50f

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke hatt sex noengang,  ikke med meg selv engang. Er aseksuell, har aldri hatt behov for det. Rota med en fyr engang,  utløste et selvmordsforsøk pga alle de forvirrende følelsene. Men ikke seksuelle følelser. 

Jeg forstår at sex er viktig i livet til folk, men akkurat jeg har ikke det behovet

Egentlig misunnelsesverdig 😊👍

Herregud så mange teite ONSer jeg like godt kunne vært foruten 😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Entern skrev (4 minutter siden):

Egentlig misunnelsesverdig 😊👍

Herregud så mange teite ONSer jeg like godt kunne vært foruten 😅

Haha, ja det er mange komplikasjoner en unngår, men det kan jo bli litt ensomt da, man har jo ikke så mye å tilby en mann...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (9 minutter siden):

Haha, ja det er mange komplikasjoner en unngår, men det kan jo bli litt ensomt da, man har jo ikke så mye å tilby en mann...

Kanskje du er heldig og treffer en aseksuell person som blir livspartner😊

Aseksuell er jo ikke det samme som aromantisk 😊

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 minutter siden):

Kanskje du er heldig og treffer en aseksuell person som blir livspartner😊

Aseksuell er jo ikke det samme som aromantisk 😊

Det er helt sant, jeg blir jo forelsket i høye, mørke menn 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 time siden):

Jeg vil i grunnen anbefale å høre på @Boing_80
Det er ikke mangelen på sex i seg selv som er det store problemet. Selv om jeg forstår at det oppleves kjipt.

Tilfeldig sex er sjelden kjempekult uansett.

Takk @Entern! Jeg er sikker på at når (tror det bare er spørsmål om tid) trådstarter får tid til å tenke over ting at endring kan skje. 

TS: jeg skrev tidligere i tråden at jeg heller ikke har hatt sex siden 2010. Det er lenge siden og jeg er blitt 44 år nå. Men fy faen for en reise det har vært. Like mye indre som ytre. Jeg har blitt mer kjent med meg selv og skjønner bedre hvorfor jeg tiltrakk meg visse typer kvinner. Jeg har blitt nødt til å gå mange (og til dels smertefulle) runder med meg selv. Til slutt går man bare så lei av ting at en begynner å gi litt mer faen. For i det store og det hele bruker de aller fleste 90% av livet på å passe inn i det sosiale. Vi prøver å imponere folk som vi egentlig ikke liker. Vi prøver å være noen vi ikke er. Og vi lider fordi vi ikke skjønner hvorfor det går den veien høna sparker samme hva vi enn prøver å få til. Noen ganger må vi bare gi slipp på ting og finne andre ting som gir mer mening. Det beste forholdet du noensinne kommer til å ha er med deg selv. Andre mennesker er kun supplerende. 
Jobb med forholdet til deg selv. Nærhet er viktig, men du må kunne være nær deg selv før andre kan slippe til. 

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Guest 6660b...50f said:

Her på Nordvestlandet i mitt fylke og området gir ikke Nav mer til husleie enn 7000-7600. Det hadde jeg før. Jeg fant en leilighet til 8000 for noen år siden og det var ikke aktuelt at de hjalp med det. Så å leie til 10 500,- etc som de som ligger ute i den byen jeg vil til,ligger ute til vil de aldri støtte. Helt umulig. Kanskje det går i større byer med enda høyere månedslleie men det går ikke her. 

Vel da er du enten utsatt for feil saksbehandling, eller det er lenge siden du søkte? 

Du har inntekter som er lavere enn minstesats hos uføre - det betyr at du har krav på støtte. Både fra husbanken og fra Nav i form av supplerende livsopphold. 

Det eksisterer en minstesats for hva du skal til livsopphold etter at husleien og strøm er betalt. Så om du har husleie på feks 10.500 + strøm 500 totalt 11.000 kr så skal du i tillegg ha 10 724 kr igjen. Noe vil du få fra husbanken og resten skal Nav dekke. 

Om de ikke finnes boliger til leie for priser lik 7000 kr per måned så må altså NAV dekke opp resten. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Guest 6660b...50f said:

Det er en lang prosess å selge og å kjøpe ny. Jeg ønsker å flytte nå i august om jeg finner en. Har forsøkt i fire måneder allerede. 

 

Ja noen ganget kan boligsalg ta noe tid, andre ganger går det raskt. Det vet du ikke før du prøver. At du skal rekke å flytte allerede nå i august er vel i overkant tidsoptimistisk? Salget det tar den tiden det tar, du får ikke gjort noe fra eller til om du selger til markedspris. 

Forresten - det kan tenkes at de svarene du har fått fra NAV bunner i at du er deleier i en bolig. Den andelen har jo en ligningsverdi, og dersom du da har positiv formue så vil nok NAV gjøre seg vriene - noe som er forståelig. De skal jo hjelp folk som ikke har andre muligheter. 

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
qualbeen skrev (1 time siden):

TS: kan du leie ut boligen du bor i nå, og bruke pengene på en leilighet et annet sted i landet?

 

Skulle du ombestemme deg, er det jo bare å flytte hjem igjen, tross alt!

De utleie utgiftene tilhører mine foreldre dessverre.

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
bojangles skrev (1 time siden):

Ja noen ganget kan boligsalg ta noe tid, andre ganger går det raskt. Det vet du ikke før du prøver. At du skal rekke å flytte allerede nå i august er vel i overkant tidsoptimistisk? Salget det tar den tiden det tar, du får ikke gjort noe fra eller til om du selger til markedspris. 

Forresten - det kan tenkes at de svarene du har fått fra NAV bunner i at du er deleier i en bolig. Den andelen har jo en ligningsverdi, og dersom du da har positiv formue så vil nok NAV gjøre seg vriene - noe som er forståelig. De skal jo hjelp folk som ikke har andre muligheter. 

Skal da ikke kjøpe nå. Leie er planen. Så kan denne jeg bor i leies ut også. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
bojangles skrev (1 time siden):

Ja noen ganget kan boligsalg ta noe tid, andre ganger går det raskt. Det vet du ikke før du prøver. At du skal rekke å flytte allerede nå i august er vel i overkant tidsoptimistisk? Salget det tar den tiden det tar, du får ikke gjort noe fra eller til om du selger til markedspris. 

Forresten - det kan tenkes at de svarene du har fått fra NAV bunner i at du er deleier i en bolig. Den andelen har jo en ligningsverdi, og dersom du da har positiv formue så vil nok NAV gjøre seg vriene - noe som er forståelig. De skal jo hjelp folk som ikke har andre muligheter. 

Jeg var ikke deleier da. Dette er fire-fem år siden. Her har jeg bodd siden sommeren 2021. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f

Har tilbud om en date med en lokal nå veldig snart om jeg gjør det. Bare litt usikker på om jeg er interessert nok. Han er hyggelig og vi har pratet et par uker(samtidig som jeg har pratet med to tre andre,de bor et godt stykke unna men han ene har jeg lyst å treffe). Han her er broren til ei som var i vennegjengen til ei tidligere venninne. Han er grei og han har vært enslig  årevis som meg også men datet litt mer enn meg siste par årene. Uansett usikker på om jeg er intr og tiltrukket men hadde ikke skadet med en date bare for å komme inn i gamet igjen. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f skrev (6 timer siden):

Uansett usikker på om jeg er intr og tiltrukket men hadde ikke skadet med en date bare for å komme inn i gamet igjen. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Hadde du likt om en du datet tenkte dette om deg? For å komme inn i gamet igjen? Så du holder vedkommende for narr? Noe sier meg at du repterer dine feil igjen (ut fra det du har skrevet i denne tråden før).

Endret av Boing_80
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
Boing_80 skrev (2 timer siden):

Hadde du likt om en du datet tenkte dette om deg? For å komme inn i gamet igjen? Så du holder vedkommende for narr? Noe sier meg at du repterer dine feil igjen (ut fra det du har skrevet i denne tråden før).

Hvilke feil ? Å møte han for å se om der er kjemi eller ikke er da ikke å narre noen. Kanskje er det kjempe hyggelig og vi møtes igjen eller vi finner ut at vi ikke er en match ellee kompatible. Folk gjør jo dette ukentlig rundt om i hele verden. Det er veldig lenge siden jeg har vært på date(nesten 3 år) og jeg er ikke en seriedater. Det har aldri vært min greie og bor på mindre sted og ikke folk å oppdrive å date til stadighet. Beklager om du ble snurt eller følte deg truffet her. Måler mitt er sex/forhold. Langvarig forhold på sikt men det må føles rett. Jeg ble ghostet av en på 46 år som var kjempe giret på å treffe meg etter bare å ha chattet 20 min aller første gang for en mnd siden. Etter tre dager da. Jeg holdt igjen og han ville ha snap før vi hadde sagt hei nesten. Jeg har grenser for meg selv og sa at det fikk vente. Han kom ut av et 27 år langt ekteskap og hadde være på datingapper kun 4-5 dager så alt var vel nytt for han. Dodget a bullet tydeligvis. I hverfall det er flere ting som må klaffe/føles rett for å fortsette å møte noen. Han virker grei og snill men flere ting enn det må stemme. Skader da ikke å ta en gåtur og prate litt og se om der er noe å bygge på eller ikke. Og hvis det ikke  er det så skiller vi vei etter det. Ingen skade skjedd. Ingen ønsker å såre noen. Det må være litt spenning og gnist for å ville fortsette å utforske med noen. Jeg har vært ufrivillig alene lenge og trenger å  møte folk og venne meg til å date igjen. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 timer siden):

Hadde du likt om en du datet tenkte dette om deg? For å komme inn i gamet igjen? Så du holder vedkommende for narr? Noe sier meg at du repterer dine feil igjen (ut fra det du har skrevet i denne tråden før).

To voksne folk må få lov til å treffes, selv om ikke begge to er gjensidig like interessert i hverande?! 

MEN: Det som er viktig er å være ærlig rundt intensjonen. 

Dersom det er snakk om en date, hvor man pynter og duller seg opp, +++, så ja, da kan man kanskje sende ut feil signaler (?). Men å bare møtes, ta en kopp kaffi, gå en tur, gå på quiz sammen, etc., ja, det tenker jeg er helt uproblematisk!

Jeg føler ikke at det er snakk om noe lureri i denne settingen. Kommer vel ann på hvordan vi tolker TS? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (6 timer siden):

To voksne folk må få lov til å treffes, selv om ikke begge to er gjensidig like interessert i hverande?! 

MEN: Det som er viktig er å være ærlig rundt intensjonen. 

Dersom det er snakk om en date, hvor man pynter og duller seg opp, +++, så ja, da kan man kanskje sende ut feil signaler (?). Men å bare møtes, ta en kopp kaffi, gå en tur, gå på quiz sammen, etc., ja, det tenker jeg er helt uproblematisk!

Jeg føler ikke at det er snakk om noe lureri i denne settingen. Kommer vel ann på hvordan vi tolker TS? 

Altså for min del kan TS gjøre hva hun vil. Hennes avgjørelser vil uansett ikke påvirke noen av brukerne på Diskusjon.no. Men hun har vært ganske åpen om sine problemer og det er tydelig at hun står fast i sine tankemønstre. Ut fra ordbruken i kommentarene virker hun nærmest desperat etter å bli elsket og sett. Dessverre blir en omvei rundt slike indrepsykiske problemer alltid skuffende i det lange løp. Intensjonen hennes er trolig mer enn bare kjemisjekk, men jeg kan selvsagt ta feil. 

Forstå meg rett. Jeg ønsker selvsagt at hun får det hun ønsker, men kommentarene hittil indikerer ikke at hun har fått en dypere forståelse av seg selv og sine handle-og tankemønstre.  

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f skrev (7 timer siden):

Hvilke feil ? Å møte han for å se om der er kjemi eller ikke er da ikke å narre noen. Kanskje er det kjempe hyggelig og vi møtes igjen eller vi finner ut at vi ikke er en match ellee kompatible. Folk gjør jo dette ukentlig rundt om i hele verden. Det er veldig lenge siden jeg har vært på date(nesten 3 år) og jeg er ikke en seriedater. Det har aldri vært min greie og bor på mindre sted og ikke folk å oppdrive å date til stadighet. Beklager om du ble snurt eller følte deg truffet her. Måler mitt er sex/forhold. Langvarig forhold på sikt men det må føles rett. Jeg ble ghostet av en på 46 år som var kjempe giret på å treffe meg etter bare å ha chattet 20 min aller første gang for en mnd siden. Etter tre dager da. Jeg holdt igjen og han ville ha snap før vi hadde sagt hei nesten. Jeg har grenser for meg selv og sa at det fikk vente. Han kom ut av et 27 år langt ekteskap og hadde være på datingapper kun 4-5 dager så alt var vel nytt for han. Dodget a bullet tydeligvis. I hverfall det er flere ting som må klaffe/føles rett for å fortsette å møte noen. Han virker grei og snill men flere ting enn det må stemme. Skader da ikke å ta en gåtur og prate litt og se om der er noe å bygge på eller ikke. Og hvis det ikke  er det så skiller vi vei etter det. Ingen skade skjedd. Ingen ønsker å såre noen. Det må være litt spenning og gnist for å ville fortsette å utforske med noen. Jeg har vært ufrivillig alene lenge og trenger å  møte folk og venne meg til å date igjen. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Du trenger ikke å forklare meg noe som helst (vennlig ment for du trenger virkelig ikke det). Hvorfor gjør du det og hvorfor er det viktig for deg hva tilfeldige brukere på et nettforum mener om ditt liv (kan selvsagt hende at du kjenner brukere her i det virkelige livet, men da vet i så fall ikke jeg det)? Hvilke bekreftelser er du ute etter som du ikke klarer å gi deg selv? 

Endret av Boing_80
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f

Det er helt latterlig med folk på datingapper. Er alle de bra tatt eller holder seg borte fra datingapper? Jeg er langt fra perfekt selv bare så det er sagt og klarert om noen skulle komme med «sette deg på plass» kommentarer. Men den ene har bilder som er 10 ++ år gamle?hva tenker de som har så gamle bilder om at når du treffer noen så ser du eldre og annerledes ut? Lever de fra «bedre tider» fra fortiden med slike bilder? Mine eldste bilder er to år gamle og har ikke forandret meg særlig på to år. Men 10-15 år gamle bilder er litt forskjell.

 

En annen er loner og har ingen venner,liker ikke være sosial pga folk snakket om gamle vitser. 45 år. Trivest best å være alene utenom jobb,gidder ikke folk utenom. Sitter hjemme å ser serier konstant viss ikke ute med hobbyen sin. Og elsker hjemstedet og har knapt reist utenom litt i jobb. (Har reist minimalt selv så dømmer ikke det men vil ha en å reise sammen med. For har mye å ta igjen). 
 

Som et ordtak sier man kan ikle fortsette å gjøre det samme og forvente et annet resultat. Men klarer ikke å gi opp heller. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f skrev (13 timer siden):

Det er helt latterlig med folk på datingapper. Er alle de bra tatt eller holder seg borte fra datingapper? Jeg er langt fra perfekt selv bare så det er sagt og klarert om noen skulle komme med «sette deg på plass» kommentarer. Men den ene har bilder som er 10 ++ år gamle?hva tenker de som har så gamle bilder om at når du treffer noen så ser du eldre og annerledes ut? Lever de fra «bedre tider» fra fortiden med slike bilder? Mine eldste bilder er to år gamle og har ikke forandret meg særlig på to år. Men 10-15 år gamle bilder er litt forskjell.

 

En annen er loner og har ingen venner,liker ikke være sosial pga folk snakket om gamle vitser. 45 år. Trivest best å være alene utenom jobb,gidder ikke folk utenom. Sitter hjemme å ser serier konstant viss ikke ute med hobbyen sin. Og elsker hjemstedet og har knapt reist utenom litt i jobb. (Har reist minimalt selv så dømmer ikke det men vil ha en å reise sammen med. For har mye å ta igjen). 
 

Som et ordtak sier man kan ikle fortsette å gjøre det samme og forvente et annet resultat. Men klarer ikke å gi opp heller. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Har det slått deg at det kan være flere som er i samme situasjon som deg? Gode folk som har mye fint å gi, men som ikke passer den "mainstream" kulturen? 

Det er det samme som (unnskyld ordformuleringen) overvektige kvinner som ser ned på overvektige menn og kun ønsker slanke menn. Man skulle jo tro at de hadde mer forståelse av problemer overvektige kan stå overfor, og ha empati. Men det er ikke tilfellet. Å bygge sin selvfølelse ved å sparke nedover er bare ufint.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...