Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det flere som ikke har hatt sex på mange år?


Gjest 6660b...50f

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 6660b...50f
Duriello skrev (2 timer siden):

Nei det tørr jeg ikke, akkurat nå er angsten og selvfølelsen helt på bærtur. 🫣

Ok. Så det var bare tull altså, Vær så snill og ikke tull med slikt. Lekes ikke butikk 🙄

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
Duriello skrev (11 minutter siden):

"Jeg liker ikke sex med damer, det føles som jeg er utro mot mr Right."

 

Som en kompis så fint sa det engang.

Er du ikke mann? Eller homofil ? Kanskje du er i forhold også? Så det var bare tøys når du foreslo det altså. Ikke gidd å gjøre slikt. Ikke kast bort tiden til folk. Verste jeg vet et når folk holder andre for narr. Har blitt lurt og narret nok i mitt liv!!!😡

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f skrev (2 minutter siden):

Ok. Så det var bare tull altså, Vær så snill og ikke tull med slikt. Lekes ikke butikk 🙄

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Siden forrige svar har min mentale helse stupt betraktelig, det går opp og ned, nå er jeg i en dårlig periode. Så nei, jeg tuller egentlig ikke.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f skrev (5 minutter siden):

Er du ikke mann? Eller homofil ? Kanskje du er i forhold også? Så det var bare tøys når du foreslo det altså. Ikke gidd å gjøre slikt. Ikke kast bort tiden til folk. Verste jeg vet et når folk holder andre for narr. Har blitt lurt og narret nok i mitt liv!!!😡

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Dette var en spøk en kompis bruker å dra, som jeg skrev. Det var egentlig ment som ett litt morsomt svar til det @TheDarkSycamore - SCM og han andre snakket om.  (Husker ikke nick til den andre, sorry)

 

Edit* Kan jo forklare spøken, som ikke har noe med homofili eller utroskap å gjøre. Han liker ikke sex med damer, for det føles som han er utro mot Mr Right, Mr Right = Høyre hånd.

Endret av Duriello
Mer beskrivende
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 6660b...50f said:

Jeg har ikke halvparten av 450k i året(og jeg har bachelorgrad ++) men er utenfor arbeidslivet men ikke uføretrygdet. JEG FÅR IKKE MER AV NAV TIL HUSLEIE. Prøvde en gang for noen år siden. Kunne ikke ta leilighet med leie over 7000 kr. Husvasken betaler ut en viss prosent av den totale husleien. Kan ikke ta leilighet til 9000 + når jeg ikke har midler til det. 
Jeg bekker ingen medisin så går Ingem utgifter til det. Jeg tar beroligende vival 5mg en ytterst sjelden gang i kriser utenom det ingenting. (Zyrtec for allergi en og annen sjelden gang også). 
Jeg skal ikke bo i noen kommunal bolig🙄 Har ikke sjans å spare inn noe som helst. Trenger mer penger da det egentlig ikke holder med det jeg har. Jeg har en liten bedrift men blir ikke millionær av det,og jeg skal prøve meg litt i jobb fra høsten av. Utgifter er riks-tv,mobil,Tryg forsikring og bilforsikring,drivstoff(gammel bil fra 2010). Og maten er dyr. Det er absolutt ingen plass å spare inn noe som helst. Det trengs mer midler inn. 

Fordommer? Hva er galt med å bo i kommunal bolig om du ikke har råd til å leie i det private markedet? 

I forhold til dine opplevelser med NAV ser jeg to muligheter. Enten at du husker feil eller har misforstått informasjonen fra NAV eller så har NAV's saksbehandler rett og slett gitt deg feil informasjon. NAV vet og forstår at boligmarkedet er dynamisk og at utleiepriser varierer over det ganske land. Det er derfor NAV ikke har en fastsatt makspris de dekker - det blir gjort individuelle vurdering. Saksbehandler har jo også en viss kjennskap til det lokale utleiemarkedet så om du søker støtte på Elverum, Halden, Oslo  eller i Bergen vil nok ha noe å si på hvor langt de strekker seg. Men det er absolutt ingen automatikk i at de stopper støtten på 7000 kr mnd. 

Hvorfor driver du bedrift når det ikke svarer seg økonomisk? Om det er fordi du ikke takler å stå i ordinært arbeid pga din angst så er jo det i seg selv grunn til å søke om uføretrygd. Siden du har lav inntekt vil naturligvis uføretrygden bli lav - men det kan være en mulighet for deg for å sikre inntekt uavhengig av din psykiske situasjon.

Spoiler
Quote

Uføretrygd

Skal sikre deg inntekt når inntektsevnen din er varig redusert på grunn av sykdom eller skade

For å ha rett til å få uføretrygd, må sykdom og/eller skade være hovedårsaken til at du har nedsatt arbeids- og inntektsevne.

I tillegg må du som hovedregel fylle disse vilkårene:

  • Du må være mellom 18 og 67 år.
  • Du må ha vært medlem av folketrygden de siste 5 årene før du ble syk eller skadet.
  • Du må ha minst 50 prosent redusert arbeids- og inntektsevne.

Mulighetene dine til å være i arbeid må også være avklart. Det betyr at du må ha gjennomført

  • hensiktsmessig behandling som kan bedre arbeidsevnen din
  • arbeidsrettede tiltak for å bedre inntektsevnen din og avklare hvor mye du kan jobbe

 

Når det gjelder boligsituasjonen din så har jeg nå forstått at du eier boligen sammen med dine foreldre. Da bør du ta en prat med de og se om de vil kjøpe deg ut, evt. bare selge din del av boligen eller høre om dere skal selge hele boligen og fordele salgsummen etter eierbrøk. Du trives ikke der du bor, du treffer ikke prinsen din der og du har ikke særlig til nettverk. Summen du får når du selger din nåværende bolig bør gjøre det enkelt for å deg å flytte. For du kan i verste fall flyte lenge på salgsummen i forhold til husleie - så kan du imens ordne deg deltidsjobb evt. søke om å bli ufør om du ikke er istand til å stå i ordinært arbeid. Bedriften din kan jo holde fast ved, du kan jobbe noe ved siden av uføretrygd sålenge du husker å rapportere inn timene. 

 

Du kan forsette å krisemaksimere din situasjon og ditt liv - eller du ta til deg råd fra denne tråden og selv skape de endringene i livet du ønsker. Bakdelen av å være voksen er at vi må selv gjøre alt. Også det som er kjipt og lite lystbetont. 

Det betyr at du kan avvise alt og la ting skure å gå. Plutselig er du blitt 45 og livet er akkurat like som da du var 40. Eller du våkner opp og har fylt 60 og har fortsatt hverken katt eller mann. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Å innse at det du har er det du fortjener er et viktig skritt. Sier man at man fortjener mer enn man har flytter man problemet bort og ute av rekkevidden for hva man har mulighet til å gjøre noe med. Hvis du ikke selv er skyld i eller i det minste tar ansvar for omstendighetene, får du heller ikke gjort noe med det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 6660b...50f said:

Og alle bor ikke i Oslo 🤦‍♀️ Bor på Vestlandet. 

 

Jo men det endrer ikke det jeg sa - selv ikke på nordvestlandet har NAV et absolutt tak på hva det gir i støtte. Det er alltid individuelle behov og derfor ingen fastsatt maks-sats. Men nå regner jeg med at om du flytter så flytter du vel ut av den drittbyen du bor i? Så da er dine erfaringer med NAV kun historie. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 6660b...50f said:

Jeg er deleier i leiligheten jeg bor i. Ikke i en annen by,hvem sa noe om det?!  Og den andelen dekker ikke nytt kjøp. Foreldrene mine eier «dessverre» den største delen. Det er også forskudd på arv men jeg vil vekk fra denne drittplassen. Tre ufrivillige år er nok. Vil skifte beite av flere årsaker. 

Vel - ingen kan jo tvinge deg til å beholde din andel. At det var forskudd på arv spiller jo ingen rolle. Det er din leilighet og du gjør som du vil med den. Bare selg og da kan du ikke klage på at du ikke har råd til husleie for da har du jo kontanter p konto. Så får du heller heller justere forbruk og sparing og slikt når du er etablert i nytt husvære der du ønsker å flytte. 

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
bojangles skrev (8 minutter siden):

Jo men det endrer ikke det jeg sa - selv ikke på nordvestlandet har NAV et absolutt tak på hva det gir i støtte. Det er alltid individuelle behov og derfor ingen fastsatt maks-sats. Men nå regner jeg med at om du flytter så flytter du vel ut av den drittbyen du bor i? Så da er dine erfaringer med NAV kun historie. 

Her på Nordvestlandet i mitt fylke og området gir ikke Nav mer til husleie enn 7000-7600. Det hadde jeg før. Jeg fant en leilighet til 8000 for noen år siden og det var ikke aktuelt at de hjalp med det. Så å leie til 10 500,- etc som de som ligger ute i den byen jeg vil til,ligger ute til vil de aldri støtte. Helt umulig. Kanskje det går i større byer med enda høyere månedslleie men det går ikke her. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
bojangles skrev (11 minutter siden):

Vel - ingen kan jo tvinge deg til å beholde din andel. At det var forskudd på arv spiller jo ingen rolle. Det er din leilighet og du gjør som du vil med den. Bare selg og da kan du ikke klage på at du ikke har råd til husleie for da har du jo kontanter p konto. Så får du heller heller justere forbruk og sparing og slikt når du er etablert i nytt husvære der du ønsker å flytte. 

Det er en lang prosess å selge og å kjøpe ny. Jeg ønsker å flytte nå i august om jeg finner en. Har forsøkt i fire måneder allerede. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar
Gjest 6660b...50f
BadCat skrev (39 minutter siden):

Å innse at det du har er det du fortjener er et viktig skritt. Sier man at man fortjener mer enn man har flytter man problemet bort og ute av rekkevidden for hva man har mulighet til å gjøre noe med. Hvis du ikke selv er skyld i eller i det minste tar ansvar for omstendighetene, får du heller ikke gjort noe med det.

Her tar du fullstendig feil. Man har da flusst av muligheter til å gjøre noe med ulike situasjoner. Ingenting er umulig. Så lenge det er liv er det håp. 
Og du burde lese deg opp på manifestering. 👍 Og ved å fokusere mer på løsninger enn begrensninger kommer man langt. 

Anonymous poster hash: 6660b...50f

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det livet jeg ønsket meg i over 20 år nå. Hvis du hadde ferdigheten i å komme i mål eller bedre situasjonen, hadde ikke denne tråden eksistert.

Hvis du mener at du fortjener bedre og at du har den "verktøykassen" som behøves for å komme i mål, da er det vel kun en trivialitet og spørsmål om tid før du er i mål med både det ene og det andre.

Legg merke til at det er du som skriver at ditt og datt er vanskelig, ikke jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt sex noengang,  ikke med meg selv engang. Er aseksuell, har aldri hatt behov for det. Rota med en fyr engang,  utløste et selvmordsforsøk pga alle de forvirrende følelsene. Men ikke seksuelle følelser. 

Jeg forstår at sex er viktig i livet til folk, men akkurat jeg har ikke det behovet

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...