Lucifer 666 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Sletta win98 på en meget ustabil maskin og la inn XP, som funka fint de første dagene. Men så plutselig kommer det opp: I01_INITIALIZATION_FAILED Med info: ***STOP: 0x00000069(0x00000000, 0x00... osv Windows starter heller ikke i sikkermodus. Prøvde å reparere gjeldene XP versjon, men når den nesten var ferdig så begynte den på nytt igjen og igjen. Noen som har noen idè om hva som kan være galt? Maskina har altid vært full av feil og ustabil. Kan det være at minne eller HK kan være litt defekt "av og til"? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Prøvde systemgjenoppretning, men det gikk ikke heller. Hva er det mest sansynlige som kan være galt? Noen som vet Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Harddisk-crash kanskje ? Mulig det. Vil det da hjelpe å formatere på nytt? Maskina har hatt problemer siden 1. dag sånn i hytt å pine. Tenkte det ville hjelpe da å legge alt inn på nytt igjen. Hva kan ha forårsaket en evnt. diskkræsj? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg vil gjette at det er en hardware feil. Tviler litt på at det er harddisken... Men prøv med å ta ut all unødvendig hardware og start på nytt da. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg vil gjette at det er en hardware feil. Tviler litt på at det er harddisken... Men prøv med å ta ut all unødvendig hardware og start på nytt da. eneste som var iplugga var en skriver, men tviler på at den laga krøll. Kan det være rammen? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Du kan godt teste ramen. Husker ikke helt hva programmet heter, Mem386 eller noe. Bare søk etter minne tester på nett så finner du nok noe. Endret 15. januar 2004 av TCi Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Du kan godt teste ramen. Husker ikke helt hva programmet heter, Mem386 eller noe. Bare søk etter minne tester på nett så finner du nok noe. Problemet er at jeg kommer ikke inn i windows. Kan dette sjekkes i BIOS? Men jeg får prøve å legge det inn på nytt, og håpe at jeg får kjørt en test før den kræsjer igjen da Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg tror programmet må kjøres i DOS. Jeg har ikke testet slikre program. Har du prøvd å resete biosen forresten? Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg vil tippe at det faktisk er disken som har tatt kvelden. Har opplevd samme problem tidligere. Testet alt fra bytting av ram til hovedkort og uten mus, men det eneste som funka var ny disk. Dersom det er rammen, prøv dette; Siden det er en såpass gammel maskin at du har brukt Win98 på den, regner jeg med at du har satt inn ekstra brikke. Prøv å nappe ut den en av brikkene og start opp, og bytt på den du tar ut (Dersom du har nok minne til å kjøre xp da, tror minimumskravet var 256 ) Evt prøv å ta ut brikkene og sett de inn i en annen maskin som takler den type brikker og se hvordan den reagerer. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Oppdatering av situasjon: Det er foreldrene mine sin pc. Var der i går å kjørte mem test. Den fant ikke noe feil der. La XP inn på nytt uten alt mulig dill dall som iMesh og mIRC. Funker nå sånn tålig, men under reboot så kommer det opp at "Det oppstod en alvorlig systemfeil" men windows funker fint for det. Glemte jo selfølgelig å se hvor mye minne det er på maskina, men det er neppe mer enn 256. Tipper det er 128 kansje. Disken er en 16GB som er delt i C: 5GB og D: 11GB. De trenger egentlig mer plass siden lillesøsteren min lagrer musikk og filmer hun får fra meg. Hadde tenkt å oppgradere pc'en med nytt HK, CPU og ram og sett om det funka, men tror det bare blir ny disk på 40-80 GB + en brikke på 128 - 256 hvis de finnes ennå da... Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hadde tenkt å oppgradere pc'en med nytt HK, CPU og ram og sett om det funka, men tror det bare blir ny disk på 40-80 GB + en brikke på 128 - 256 hvis de finnes ennå da... Det finnes Har du prøvd å oppdatere windows? => http://www.windowsupdate.com Jeg vil stadig vekk tro at det er disken... Lykke til i alle fall;) Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Kan slike feil komme hvis det er 128 kb brikke? Selv får jeg ny 160GB disk i dag så en 40 eller en 80 må pensjonere seg her så jeg kan teste med den. Takk for hjelpa så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå