Gå til innhold

Maskinførers digre nye chattetråd 😀


Maskinfører

Anbefalte innlegg

trn100 skrev (2 minutter siden):

Det jeg har lyst til å finne ut av hvor gode 4G/5G signal dere har dere bor? Hva slags telefoner har dere? iPhone eller Android?

Cassidy Tvillingene har hver vår gammeldagse Doro mobil vi.😊😊

For vi er bare på nettet med pc-en vår vi.😊😊

Endret av Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene )
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (Akkurat nå):

Cassidy Tvillingene har hver vår gammeldagse Doro mobil vi.😊😊

Ojsan, da blir ikke det så enkelt det jeg skrev nei 🙂 Sorry! Da skal jeg prøve å finne en annen metode! 🙂

Dere har sikkert ikke vært inne på Telenor routeren og sett på den heller da?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (1 minutt siden):

Cassidy Tvillingene var på Facebook da vi var 13 år gamle, men vi ble så mye hetset og mobbet der at vi slettet kontoene våre.:yes::yes: Så vi vil aldri tilbake på Facebook mer.:no::no:

Det skjønner jeg godt og husker dere nevnte noe om det ja 😞 Ikke på messenger heller? Tenkte bare om vi kunne finne et sted hvor det var litt enklere å løse problemet deres? Det krever selvsagt at dere stoler på meg også, og jeg skjønner jo at det ikke er så enkelt....

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg godt og husker dere nevnte noe om det ja 😞 Ikke på messenger heller? Tenkte bare om vi kunne finne et sted hvor det var litt enklere å løse problemet deres? Det krever selvsagt at dere stoler på meg også, og jeg skjønner jo at det ikke er så enkelt....

Cassidy Tvillingene stoler på deg, men vi vil ikke ha noe med verken Facebook eller Messinger å gjøre mer.😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (9 minutter siden):

Cassidy Tvillingene stoler på deg, men vi vil ikke ha noe med verken Facebook eller Messinger å gjøre mer.😊😊

Kan dere sende meg en e-post kanskje, med bilder av alle de Telenor boksene dere har? Routeren har jeg fått bilde av, og så har dere en forsterker også? 2 sånne?

image.png.f3cf01d057a4e91ce76cd1366e8349cb.png

E-Posten min er forresten [email protected] 🙂

Endret av trn100
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (49 minutter siden):

Hei dere 🙂

Lurte på om dere kunne sjekke hva slags 4G/5G dekning dere har hos dere? Spesielt i de tilfellene dere mister nettet? Skriv gjerne opp tallene i en liste noen dager så vi kan se på det?

På Android:

1. Innstillinger
2. Om Telefonen
3. Statusinformasjon
4. Simkortstatus

Da skal dere få opp et slikt bilde og det vi er interresert i er Signalstyrke og Nettverkstype

image.thumb.jpeg.09a985e5ba7103dec1d803572d408884.jpeg

På Iphone: (Denne har jeg ikke fått testet!)

1. Slå av WiFi på telefonen
2. Åpne ringeappen og tast inn *3001#12345#*
3. Trykk "Ring"
4. Finn signalstyrken i dBm og skriv opp denne

Og så skulle jeg gjerne ha visst hva slags PC dere har (Merke/Modell) for å sjekke ut nettverkskortet?

Jeg er ikke på mange sosiale media, nesten kun på Facebook, så hvis det er enklere kan vi godt ta kontakt der på Messenger eller fortsette her hvis det er greit for Maskinføreren og dere? 🙂

5g her

 

 

IMG_7865.png

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
MR SPEED skrev (1 minutt siden):

5g her

 

 

IMG_7865.png

Og du bor på samme adressen? Skulle i så fall gjerne ha visst signalstyrken for både 4G og 5G i dBm. En årsak til at nettet faller bort kan være at routeren til Telenor bytter mellom 4G og 5G når signalstyrken endres, og det kan kanskje være en fordel å sette utstyret fast på 4G...

Lenke til kommentar
trn100 skrev (2 minutter siden):

Og du bor på samme adressen? Skulle i så fall gjerne ha visst signalstyrken for både 4G og 5G i dBm. En årsak til at nettet faller bort kan være at routeren til Telenor bytter mellom 4G og 5G når signalstyrken endres, og det kan kanskje være en fordel å sette utstyret fast på 4G...

Cassidy Tvillingene mener at utstyret vårt står på 4G vi.😊😊

 

trn100 skrev (2 minutter siden):

Takk for advarselen, men jeg er ikke så redd for den adressen! Veldig få som slipper i gjennom! 🙂

👨‍🦰👩‍🦰👍👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (7 minutter siden):

Cassidy Tvillingene mener at utstyret vårt står på 4G vi.😊😊

 

👨‍🦰👩‍🦰👍👍

Jeg vil altså veldig gjerne hjelpe dere, men det krever dessverre litt mer informasjon. Jeg forstår at dere er skeptiske, men hvis jeg for eksempel skal snakke med Telenor på vegne av dere må jeg nesten både vite hvem dere er og hvor dere bor. I verste fall må jeg kanskje logge meg meg inn på PCen deres og sjekke noen innstillinger både på PCen og i nettverket deres.

Den type informasjon er selvsagt ikke noe man legger ut her, så derfor tenkte jeg kanskje e-post kunne fungere? 🙂

Vet ikke om PM fungerer her lenger heller men det kan jeg sjekke ut 🙂

Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Jeg vil altså veldig gjerne hjelpe dere, men det krever dessverre litt mer informasjon. Jeg forstår at dere er skeptiske, men hvis jeg for eksempel skal snakke med Telenor på vegne av dere må jeg nesten både vite hvem dere er og hvor dere bor. I verste fall må jeg kanskje logge meg meg inn på PCen deres og sjekke noen innstillinger både på PCen og i nettverket deres.

Den type informasjon er selvsagt ikke noe man legger ut her, så derfor tenkte jeg kanskje e-post kunne fungere? 🙂

Vet ikke om PM fungerer her lenger heller men det kan jeg sjekke ut 🙂

Cassidy Tvillingene har tenkt først å prøve å ringe til Telenor selv, vi har resetet Ruteren og vi trakk ut strømmen i en halvtime i går som vi fikk beskjed fra Telenor å gjøre. Så vi får se om det kommer seg nå.😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...