Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Cassidy Tvillingene synes at det postes mye kult her inne nå.😎😎🥰🥰 Lenke til kommentar
Oxalidaceaee Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Maskinfører skrev (41 minutter siden): Hehe hu har alltid vært dyrekjær og tatt til seg masse dyr og etterhvert bare gitt de bort og skaffet seg nye bare sånn hu er 36 år var hu den gangen hun skaffet seg hunder og disse endte opp hos bestefar i huset her borte ❤️ Åja ok ❤️ 1 Lenke til kommentar
Oxalidaceaee Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (5 minutter siden): Cassidy Tvillingene synes at det postes mye kult her inne nå.😎😎🥰🥰 Godt dere liker det da 😎😎🥰🥰 Lenke til kommentar
Oxalidaceaee Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Maskinfører skrev (41 minutter siden): Da blir det snart Rema 1000 for kjøp av Tropo 😂😂😂😂 2 Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Oxalidaceaee skrev (1 minutt siden): Godt dere liker det da 😎😎🥰🥰 Cassidy Tvillingene Digger det vi.♥️♥️ Lenke til kommentar
Oxalidaceaee Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (Akkurat nå): Cassidy Tvillingene Digger det vi.♥️♥️ Så bra ❤️❤️ Lenke til kommentar
Oxalidaceaee Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (45 minutter siden): Cassidy Tvillingene synes at han virker like rastløs som vi var da vi var tenåringer.😉😉 Å? Er han rastløs? Lenke til kommentar
Oxalidaceaee Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Trippelure skrev (35 minutter siden): 💚💚🐶🥰 Ja det kan godt hende 🤣🤣🤣😜 Han er så opptatt av alt mulig tull, så seg jo ikke for i dag og kræsjet i et tre 2 ganger. Jeg måtte bare le av det da, ser jo ganske komisk ut. Mistet fokus og var helt tullerusk. Nå ligger han å sover og koser seg 😊🐶🥰 😊🐶🥰 1 Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Oxalidaceaee skrev (12 minutter siden): Å? Er han rastløs? Cassidy Tvillingene vet at valpen er full av energi som @Trippelure sier.😊😊 Oxalidaceaee skrev (14 minutter siden): Så bra ❤️❤️ ♥️♥️ Lenke til kommentar
Oxalidaceaee Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (2 minutter siden): Cassidy Tvillingene vet at valpen er full av energi som @Trippelure sier.😊😊 ♥️♥️ ❤️❤️ Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Oxalidaceaee skrev (7 minutter siden): ❤️❤️ 🥰🥰♥️♥️ Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april (endret) Oxalidaceaee skrev (1 time siden): Heldig hund som har en så reflektert eier som deg da ❤️. Det er viktig det ❤️🏆. Unnskyld meg, men kommer ikke det litt an på flere ting enn bare kjønn? Min dachs var ikke medgjørlig en plass, kun inne 😂. Ute var ho håpløs 😂. Men hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Det kan jeg lure på av og til..... Vil jo tro at disse Karan her har sine drifter og lyster dem og, akkurat som kvinnfolk... Man kan forstå seg ihjel også, og det er virkelig ikke bra.... Jeg forventer faktisk ikke at andre forstår meg, bare de viser meg at de respekterer meg. Det er godt nok for meg det 🏆. Jeg kan forklare underveis og jeg tåler en hel masse. Jeg tåler sårbarhet, glede og alt det der. Det eneste jeg ikke tåler er sinne som emosjon (er blitt bedre da) og illojalitet i forhold til meg og det som er en enighet mellom to mennesker. Jeg føler selv at jeg er god på å forhandle, og er ikke redd for å spørre, og forventer ærlige svar i retur. Ønsker selvfølgelig det samme tilbake hvis det er mulig for det er det som gir meg en følelse av trygghet 🏆. Føler jeg har vist mye av dette i praksis at jeg setter andre foran meg selv... Jeg brenner meg selv før jeg brenner andre.... Men noen ganger må man snakke sammen også, for å se om det er mulig å komme fram til en enighet og en felles forståelse. Samarbeid rett og slett ❤️ Ydmykhet i forhold til hverandres behov og ønsker ❤️ Og ikke minst Ærlighet overfor seg selv og evt partner in crime.... Her er jeg streng og det er jeg stolt av. Jeg går sjeldent på akkord med mine premisser selv om jeg har lyst... Det kan være kjempe vanskelig noen ganger... Og noen ganger har jeg ikke noe valg hvis jeg skal være tro mot meg selv, så må jeg bare håpe at jeg møter forståelse for det. At hvis jeg hopper så blir jeg tatt imot ❤️ Jeg liker jo å tro at jeg kan bli tatt imot... Så tenker jeg ingen regel uten unntak... Hva som kan være unntaket prøver jeg å bedømme i forhold til situasjonen, men unntak har forekommet hvis situasjonen tilsier det ❤️. Det beste er å prøve å finne ut av det sammen. Det er den aller beste boka det ❤️ Den man skriver sammen ❤️ Forstår du hva jeg mener med disse ordene jeg skriver til deg? Du kan gjerne spørre hvis det er noe du lurer på.... Tror jeg skjønner ganske bra, og er ganske enig. Det er viktig å ha integritet 😊👍 Tusen❤️takk for det, jeg gjør så godt jeg kan med han 🐶🥰 Tisper har løpetid 2 ganger i året og da er det jo veldig mye stress for de. Man hannhunder lukter tisper i løpetid året rundt og det er stress for de. Nå er det ikke alltid at det er tisper med løpetid, men her hos oss er det mange som har hund, så det er potensiellt alltid noen med løpetid. Men det er mange som har løpetid nå på våren og det har jo klaffet med starten på puberteten til Alfred (valpen min), så nå er det masse nye og rare og spennende lukter for han. Selvfølgelig kan det finnes tisper som er stressa og bruker lang tid på å roe seg med puberteten sin. Men det er vanlig at hannhunder er mer stressa og bruker lengre tid på det, de blir jo forstyrret av tisper med løpetid hele tiden, stakkars 🤣🐶🥰 Hunder kan også bli deprimerte og ha ADHD. Men det er flere hannhunder enn tisper som har ADHD, og man kan ikke helt vite det før de er ferdig med puberteten. For hannhunder i pubertet minner mye om hunder med ADHD, de mister fokus på alt annet enn å snuse etter tisper med løpetid. Så det er som regel litt mer styr med de i puberteten. Når de har roet seg og blitt voksne, så er det ofte mer styr med tispene når de har løpetid, enn med hannhundene. Men selvfølgelig er det også individuellt, og ingen regel uten unntak her heller 😉 Endret 13. april av Trippelure Skriveleifer 1 Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Trippelure skrev (1 minutt siden): Tror jeg skjønner ganske bra, og er ganske enig. Det er viktig å ha integritet 😊👍 Tusen❤️takk for det, jeg gjør så godt jeg kan med han 🐶🥰 Tisper har løpetid 2 ganger i året og da er det jo veldig mye stress for de. Man hannhunder lukter tisper i løpetid året rundt og det er stress for de. Nå er det jeg ikke alltid at det er tisper med løpetid, men her hos oss er det mange som har hund, så det er potensiellt alltid noen med løpetid. Men det er mange som har løpetid nå på våren og det har jo klaffet med starten på puberteten til Alfred (valpen min), så nå er det masse nye og rare og spennende lukter for han. Selvfølgelig kan det funnes tisper som er stressa og bruker lang tid på å roe seg med puberteten sin. Men det er vanlig at hannhunder er mer stressa og bruker lengre tid på det, de blir jo forstyrret av tisper med løpetid hele tiden, stakkars 🤣🐶🥰 Hunder kan også bli deprimerte og ha ADHD. Men det er flere hannhunder enn tisper som har ADHD, men man kan ikke helt vite det før de er ferdig med puberteten. For hannhunder i pubertet minner mye om hunder med ADHD, det mister fokus på alt annet enn å snuse etter tisper med løpetid. Så det er som regel litt mer styr med de i puberteten. Når de har roet seg og blitt voksne, så er det ofte mer styr med tispene når de har løpetid, enn med hannhundene. Men selvfølgelig er det også individuellt, og ingen regel uten unntak her heller 😉 Dette visste ikke Cassidy Tvillingene, men dette er veldig interessant info. Tusen Takk for at du deler med oss her.♥️♥️ 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (Akkurat nå): Dette visste ikke Cassidy Tvillingene, men dette er veldig interessant info. Tusen Takk for at du deler med oss her.♥️♥️ Bare hyggelig det 😊 Jeg kunne mye fra før og har passet og dressert noen hunder tidligere. Men nå som jeg fikk min første hund helt for meg selv så har jeg lest meg litt mer opp. Noen hannhunder roer seg heller aldri og går rundt og er konstant stresset pga tisper med løpetid, og da må de kastreres. Håper ikke det skjer med valpen da, men sånt kan man aldri vite før de er rundt 2 år gamle. Det skal ganske mye til før man får lov til å kastrere hannhunder i Norge, det er ganske strengt og man må vente til de er ferdige med puberteten for å kunne avgjøre det. I mange andre land kastreres hannhunder før de kommer i puberteten og det kan gjøre at de blir usikre og redde hunder som har problemer med det sosiale i forhold til andre hunder. Tisper som ikke skal brukes til avl blir anbefalt å steriliseres fordi det gjør at de er mindre utsatt for kreft i jur og livmor. Sånn nå fikk dere et lite foredrag 😁🤣🤣🤣🐶🥰 #aspergers syndrom 1 Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Trippelure skrev (2 minutter siden): Bare hyggelig det 😊 Jeg kunne mye fra før og har passet og dressert noen hunder tidligere. Men nå som jeg fikk min første hund helt for meg selv så har jeg lest meg litt mer opp. Noen hannhunder roer seg heller aldri og går rundt og er konstant stresset pga tisper med løpetid, og da må de kastreres. Håper ikke det skjer med valpen da, men sånt kan man aldri vite før de er rundt 2 år gamle. Det skal ganske mye til før man får lov til å kastrere hannhunder i Norge, det er ganske strengt og man må vente til de er ferdige med puberteten for å kunne avgjøre det. I mange andre land kastreres hannhunder før de kommer i puberteten og det kan gjøre at de blir usikre og redde hunder som har problemer med det sosiale i forhold til andre hunder. Tisper som ikke skal brukes til avl blir anbefalt å steriliseres fordi det gjør at de er mindre utsatt for kreft i jur og livmor. Sånn nå fikk dere et lite foredrag 😁🤣🤣🤣🐶🥰 #aspergers syndrom Cassidy Tvillingene har alltid tenkt at hannhunder har markeringsbehov litt sånn som hannkatter har.🥰🥰 1 Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (Akkurat nå): Cassidy Tvillingene har alltid tenkt at hannhunder har markeringsbehov litt sånn som hannkatter har.🥰🥰 Ja det har de, og han går rundt og markerer en god del. Og når han ikke har mer tiss igjen, så prøver han innimellom fortsatt å markere, løfter på beinet men det kommer ikke noe ut 🤣 De kan få oppheng på det og bli ganske dominerende. Så jeg lar han ikke markere hele tiden og hvor han vil (ikke på biler, gjerder, hushjørner og hekkene til folk), og når han plutselig kan begynne å markere for hver 15 meter så får han ikke lov. Hvis han får lov til å gjøre det blir han bare mer og mer stresset og det er ikke bra. Så det er viktig å lære han opp nå mens han fremdeles er valp. Men han får jo selvfølgelig lov til å tisse og gå på do og markere litt her og der sånn som hannhunder skal 😁🐶🥰 Lenke til kommentar
Oxalidaceaee Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (37 minutter siden): 🥰🥰♥️♥️ 🥰🥰❤️❤️ Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Trippelure skrev (1 minutt siden): Ja det har de, og han går rundt og markerer en god del. Og når han ikke har mer tiss igjen, så prøver han innimellom fortsatt å markere, løfter på beinet men det kommer ikke noe ut 🤣 De kan få oppheng på det og bli ganske dominerende. Så jeg lar han ikke markere hele tiden og hvor han vil (ikke på biler, gjerder, hushjørner og hekkene til folk), og når han plutselig kan begynne å markere for hver 15 meter så får han ikke lov. Hvis han får lov til å gjøre det blir han bare mer og mer stresset og det er ikke bra. Så det er viktig å lære han opp nå mens han fremdeles er valp. Men han får jo selvfølgelig lov til å tisse og gå på do og markere litt her og der sånn som hannhunder skal 😁🐶🥰 Cassidy Tvillingene husker at hannkatten Black-Tan som vi hadde, han hadde veldig markeringsbehov han tisset og bæsjet overalt. Men han ble dessverre overkjørt i 2018, og personen som kjørte over han, slengte han bare ifra seg i en grøft hvor vi fant han. 1 Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Oxalidaceaee skrev (Akkurat nå): 🥰🥰❤️❤️ 😍😍🤩🤩 Lenke til kommentar
Oxalidaceaee Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Trippelure skrev (25 minutter siden): Tror jeg skjønner ganske bra, og er ganske enig. Det er viktig å ha integritet 😊👍 Tusen❤️takk for det, jeg gjør så godt jeg kan med han 🐶🥰 Tisper har løpetid 2 ganger i året og da er det jo veldig mye stress for de. Man hannhunder lukter tisper i løpetid året rundt og det er stress for de. Nå er det ikke alltid at det er tisper med løpetid, men her hos oss er det mange som har hund, så det er potensiellt alltid noen med løpetid. Men det er mange som har løpetid nå på våren og det har jo klaffet med starten på puberteten til Alfred (valpen min), så nå er det masse nye og rare og spennende lukter for han. Selvfølgelig kan det finnes tisper som er stressa og bruker lang tid på å roe seg med puberteten sin. Men det er vanlig at hannhunder er mer stressa og bruker lengre tid på det, de blir jo forstyrret av tisper med løpetid hele tiden, stakkars 🤣🐶🥰 Hunder kan også bli deprimerte og ha ADHD. Men det er flere hannhunder enn tisper som har ADHD, og man kan ikke helt vite det før de er ferdig med puberteten. For hannhunder i pubertet minner mye om hunder med ADHD, de mister fokus på alt annet enn å snuse etter tisper med løpetid. Så det er som regel litt mer styr med de i puberteten. Når de har roet seg og blitt voksne, så er det ofte mer styr med tispene når de har løpetid, enn med hannhundene. Men selvfølgelig er det også individuellt, og ingen regel uten unntak her heller 😉 " Så er det ofte mer styr med tispene når de har løpetid, enn med hannhundene" Jeg dør av latter på denne kommentaren her altså 😂😂😂😂. Den var morsom den 😉😂😂😂😂. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå