Gå til innhold

Maskinførers digre nye chattetråd 😀


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Trippelure skrev (2 minutter siden):

🤣🤣🤣

Ja det er for ille, og jeg syns alle partiene er å klandre for det. Ingen som har en klar plan eller setter det skikkelig på dagsorden. Har liksom ingen jeg tror på eller kan stemme på lenger. Etterslep på vei, skole, helsevesen, vann og avløpsnettet, strømnettet og vannkraftverk som skulle vært oppgradert for lengst (bare ved å oppgradere de kunne vi latt vær å rasere mer natur for å lage vindmølleparker). Det er deprimerende, samtidig svømmer vi liksom i penger. Men de sløses bort på mye tull. Uff nei, ødelegger helgestemningen av å tenke for mye på det. Derfor jeg må leke litt på lekeplassen og få noe hyggeligere å tenke på 😁🐶🥰

Her er en morsom, kort video for de som digger Ozzy Osbourne 😎

https://m.youtube.com/shorts/-C6wMMSgEfY

Ja de er det men de sosialistiske er verst som bilde av Stoltenberg sa disse pengene virker bare i utlandet Rif rapporten sa forfall 3 200 milliarder par år etter var den på 4 200 milliarder nei jeg og min far stemte på Konservativt så den tradisjonen skal jeg ta med videre ja Energi lå vel på 0,- i Rif rapporten om jeg ikke husker fell da løpende innbetalinger går direkte til vedlikehold og trenger ikke bevilges over statsbudsjettet men som sagt jeg vet ikke men etterslepet er stort bare vann og kloakk subsidiene som gis til vindmøller burde heller gått til oppgradering og utbygging av vannkraft folket bedras men de stemmer jo på de samme så jeg tipper mesteparten av det vi betaler i skatter og avgifter går til administrasjon ansetter vedlikeholds folk i off sektor som ikke vedlikeholder noe som helst da pengene ikke finnes  de burde droppa hele regjeringsbygget og de såkalte 5000 arbeidsplassene som de skryter av da alt går i feil retning ja du får gå på lekeplassen :D 🐶🥰 ja vi får se på den :D 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Ja de er det men de sosialistiske er verst som bilde av Stoltenberg sa disse pengene virker bare i utlandet Rif rapporten sa forfall 3 200 milliarder par år etter var den på 4 200 milliarder nei jeg og min far stemte på Konservativt så den tradisjonen skal jeg ta med videre ja Energi lå vel på 0,- i Rif rapporten om jeg ikke husker fell da løpende innbetalinger går direkte til vedlikehold og trenger ikke bevilges over statsbudsjettet men som sagt jeg vet ikke men etterslepet er stort bare vann og kloakk subsidiene som gis til vindmøller burde heller gått til oppgradering og utbygging av vannkraft folket bedras men de stemmer jo på de samme så jeg tipper mesteparten av det vi betaler i skatter og avgifter går til administrasjon ansetter vedlikeholds folk i off sektor som ikke vedlikeholder noe som helst da pengene ikke finnes  de burde droppa hele regjeringsbygget og de såkalte 5000 arbeidsplassene som de skryter av da alt går i feil retning ja du får gå på lekeplassen :D 🐶🥰 ja vi får se på den :D 

Enig i mye av det du skriver her. Vi har en for stor og ineffektiv offentlig sektor, det kommer altfor lite ut i forhold til det som puttes inn. Mange land som bruker mindre enn oss, men klarer seg bedre og har bedre kvalitet på skole og offentllige tjenester. I helsevesenet er det for mange ledere og byråkrater og for få som faktisk gjør jobben. Vi trenger fler folk som gjør en jobb, ikke fler som administrerer de som jobber. Men det er liksom ikke "bra nok" for mange her i landet å gjøre et ærlig arbeid. Husker da vi skulle søke oss over på videregående, da var det bare almennfag og universitet/høyskole som gjaldt, yrkesfag var liksom for tapere??! Læreren ba oss tenke oss nøye om, og vi kunne jo alltids ta allmennfaglig påbygning osv for å få flere muligheter om vi valgte yrkesfag. Ikke rart det går på trynet og vi mangler folk yrkesfaglig arbeidskraft når ungdommen har blitt fôret opp med den holdningen store deler av grunnskolen. Folk har visst glemt at uten primærnæringene har ingen andre noe de skulle gjort, eller en jobb å gå til. 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Nøkkelen til Toyotaen kom også i dag så ble flip nøkkel der også :D 

 

Bytte av bilnøkkel med 2 knapper + tastatur til Toyota

 

Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Her var jeg i Januar Prins Christians Batteri det blåste fælt der ute ;) Her kan historien leses :D 

 

https://www.vallohistorie.no/kystbatteriet/

 

batteri11.jpg

 

👨‍🦰👩‍🦰👍👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (2 minutter siden):

Kult 😊 Ser du har fått nytt og kult profilbilde også 😃👍 men kommer til å savne den pusekatten i refleksvest litt da 😜

Ja det er det :) Ja kameraten til Pappa det :D Joa den Pusekatten kommer jo tilbake om en stund :D 😻 er ikke permanent fjernet ;) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ja jeg var heldig som fikk spesial invitasjon til denne visningen på sykehjemmet der min far bodde og ble også kjent med ett tidsvitne hun ene i begynnelsen av filmen Gudrun pappa va 1 måned denne dagen født 25 Mars 1945 og bombinga var 25 April 1945 

 

Historien 

https://www.vallohistorie.no/bombingen/

Filmen

https://tv.nrk.no/program/KOID75000421?source=thirdpartycatalog&utm_source=tvguide.vg.no

 

https://www.tonsberg.kommune.no/aktuelt/75-ar-siden-bombingen-pa-vallo.13625.aspx

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...