Gå til innhold

Maskinførers digre nye chattetråd 😀


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Entern skrev (42 minutter siden):

Huff å huff

image.png.162874113839e21ff75a04bb70a05e57.png

Håper han vokser av seg fjortisnykkene ganske fort 🐶🥰

Er jo ikke rart det da når hjernen er under ombygging....

Det krever enormt mye energi og kan være veldig tappende....

Så nok hvile er veldig viktig ❤️.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trippelure skrev (5 minutter siden):

Lookin' good 😎👍

Yepp de 2 på nederste skinne Nr 8 skal skiftes ut med 2 Polet Jordfeilautomat så de forsvinner de 2 store er såkalt Hovedsikringer disse skal skiftes ut med 1 stk 2 polet Automat så den ene store under forsvinner 11 og 12 Automat og trafo flyttes opp på andre skinne komfyrkontakt Nr 2 skiftes ut med Jordfeilautomat samme som Nr 8 de som det er 12 stk av 10 Amp skiftes til 15A B karaktrestikk 😎👍 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (36 minutter siden):

Fjortiser er jo ofte litt vrange da…🫢🤭

Valpen går jo rundt og tror han er VILLMARKENS SØNN FRA SABELTIGERENS DAL og da er han nok litt vrang 🫢🤭

Vrang og vanskelig er jo det samme sånn omtrent…😊

Alle slags ord kan jo være snille eller slemme etter meningen man legger i dem 😊

Beklager jeg bare klarer ikke ordet vrang siden eksen brukte det veldig ofte...

De han ikke likte eller ikke hørte på han var vrange i hans bok...

Så tenker at jeg tror ikke noen mener å VÆRE vrange eller vanskelig, men at dyr/mennesker kan ha det vanskelig som kan gjenspeiles i deres adferd.

Min gutt synes det kan være vanskelig når jeg sier nei til ting han er lyst på...

Så da vil vel noen uvitende mennesker kalle han bortskjemt....

Det stemmer ikke...

Han er veldig god til å sette ord på ting selv.

Han sa til meg at han kunne kjenne klumpen i magen vokse, og at tårene presset på når det ikke ble slik han hadde tenkt..

Som feks at jeg sa nei til at han kunne få en is....veldig enkelt forklart, men følelsen av at noe er vanskelig er stort sett den samme selv om situasjonene kan forandre seg.

Så da måtte jeg gi han tid...

Slik som Cesar gjør med valpen i videoen....

Prinsippet er faktisk akkurat det samme.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (9 minutter siden):

Yepp de 2 på nederste skinne Nr 8 skal skiftes ut med 2 Polet Jordfeilautomat så de forsvinner de 2 store er såkalt Hovedsikringer disse skal skiftes ut med 1 stk 2 polet Automat så den ene store under forsvinner 11 og 12 Automat og trafo flyttes opp på andre skinne komfyrkontakt Nr 2 skiftes ut med Jordfeilautomat samme som Nr 8 de som det er 12 stk av 10 Amp skiftes til 15A B karaktrestikk 😎👍 

Det er godt du får fornyet og oppdatert sikringsskapet og får kyndig veiledning. Er bra med automatsikringer, da slipper du å kjøpe flere sikringer om de går, sparer penger på det også i lengden :thumbup:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (1 minutt siden):

Beklager jeg bare klarer ikke ordet vrang siden eksen brukte det veldig ofte...

De han ikke likte eller ikke hørte på han var vrange i hans bok...

Så tenker at jeg tror ikke noen mener å VÆRE vrange eller vanskelig, men at dyr/mennesker kan ha det vanskelig som kan gjenspeiles i deres adferd.

Min gutt synes det kan være vanskelig når jeg sier nei til ting han er lyst på...

Så da vil vel noen uvitende mennesker kalle han bortskjemt....

Det stemmer ikke...

Han er veldig god til å sette ord på ting selv.

Han sa til meg at han kunne kjenne klumpen i magen vokse, og at tårene presset på når det ikke ble slik han hadde tenkt..

Som feks at jeg sa nei til at han kunne få en is....veldig enkelt forklart, men følelsen av at noe er vanskelig er stort sett den samme selv om situasjonene kan forandre seg.

Så da måtte jeg gi han tid...

Slik som Cesar gjør med valpen i videoen....

Prinsippet er faktisk akkurat det samme.

Jeg tenker at vi er hverken snille eller slemme, men at vi gjør handlinger ut av godhet eller i forhold til om vi har det vanskeligst...

Så hvis noen mennesker sier til meg at de er snille....Ja da blir jeg skeptisk...

Så da tenker jeg javel....

Da skal vi se på hvor "snill" du faktisk er da, og det er det opp til meg og bedømme hvordan jeg oppfatter deg...

Man kan være annerledes eller oppføre seg annerledes ettersom hvilke mennesker man omgås siden vi påvirkes gjensidig av hvert i relasjonen...

Hadde jeg ikke klart å tenke slik så hadde jeg ikke klart å hjelpe dattera mi hjelpe seg selv for å finne sitt indre kompass i sjelen sin. Jeg ser på meg selv som en veileder på dette punktet her, for hun måtte jo selvfølgelig gjøre jobben til en viss grad.

Så er det slik at når et barn ikke spiser så må man faktisk bruke tvang til en viss grad, og man må være rolig. Det er en helsikes utfordring når man er redd og ikke kan vise det....For man vet at konsekvensene hadde vært tvangsernæring, og det ga meg motivasjon...

Vi var faktisk innlagt på psykiatrisk, og jeg hørte de aller aller sykeste jentene skrike og bære seg....Fanget i sitt eget sinn var dem...

Fengslet i sitt eget fengsel dessverre....

Når man må tvinges i mat for å overleve...ja da er man syk da....

Hjertet mitt blødde for disse jentene, og jeg kan fremdeles"høre" disse skingrende smertefulle skrikene i hodet mitt.....

Så jeg kysser stjernene for at min datter er frisk❤️.

Fastlegen sa det til meg.

Anoreksi er verre enn kreft.....

Så jeg er overlykkelig over at det har gått så bra med henne som det har gjort, for det har virkelig ikke vært noen selvfølge....

Er så stolt av henne og jobben hun har gjort ❤️.

Ressurssterk som få er hun ❤️ 

Hadde jeg valgt å problematisere og kalle henne vrang, sta, bortskjemt osv. Så hadde hun aldri blitt frisk tror jeg....

The beauty in the mind ❤️🏆.

 

 

Screenshot_20230915-073332.png

Screenshot_20230323-085917.png

Screenshot_20230803-105941.png

Screenshot_20240402-163524.png

Screenshot_20240226-151627.png

Screenshot_20230803-111337.png

Screenshot_20240401-214629.png

Screenshot_20240327-170711.png

Screenshot_20230410-135534.png

Screenshot_20240325-110401.png

Screenshot_20230829-092018.png

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (12 minutter siden):

Det er godt du får fornyet og oppdatert sikringsskapet og får kyndig veiledning. Er bra med automatsikringer, da slipper du å kjøpe flere sikringer om de går, sparer penger på det også i lengden :thumbup:

Ja det er godt :D ja jeg hater skrusikringer fått strøm av sånt før kursfortegnelsen er også dårlig så vet ikke hvem som går til hvem VVB er koblet til sikringsskapet så aner ikke hvem sikring som går til den heller blir slitsomt og skru ut 16 sikringen nå får man vippearm :D ja jeg sparer penger :thumbup:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (30 minutter siden):

Det er knallbra for jeg heier så på deg at du vil ikke tro det 🥳🥳🥳🥳🥳🥳.

Synes du er kjempegod ❤️

Jeg beundrer deg ❤️

Jeg ser opp til deg ❤️ 

Har aldri møtt noen som er så snille som deg.❤️

Så bare her blir jeg rørt.....

Tusen takk tviler ikke på at du gjør det heier på deg også 🥳🥳🥳🥳🥳🥳 ja jeg har alltid vært god ❤️ tusen takk for så gode og snille ord blir ofte rørt jeg også ❤️❤️❤️❤️er sikkert god på mange måter du også 🥳🥳🥳🥳🥳🥳.❤️❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (45 minutter siden):

Ja helt enig i alt dette. Det ble endel stramt bånd i dag kan du si... Godbiter ville han knapt ha og ørene ble igjen hjemme. Greia med border collie er at de kan ha et enormt hyper fokus som er vanskelig å "snappe" de ut av. Og så er han halvt husky, så han er ganske sterk også. Og når han plutselig bestemte seg for å hoppe etter en humle ned en skrent holdt han jo på å rive oss begge ned. Han er jo vanligvis ganske smart og ser seg for, men i dag tror jeg han la igjen litt av hjernen hjemme også... Han kræsjet i et tre 2 ganger fordi han var så opptatt med å glo og ikke så seg for :rofl:

Trene mer hjemme kanskje før du går på tur?

Ikke så lange turer...

Herregud minner meg om dachsen min Ranja dette her...

Ho følte jeg var stri....

Jeg med barnevogn, isglatt asfalt 😆🫣

Ho var råsterk til å være så liten 😆😆😆.

Gikk heldigvis bra da...

Måtte tjore ho fast i vogna 😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (5 minutter siden):

Nøste født 1978 sovnet inn hjemme etter besøk av veterinær Juni 1991 veldig knytt til Pappa (Bilde Oktober 1980) 

Nøste 1.jpg

Så søt ❤️ 

Elsker alle dyr jeg ❤️

Er ikke alle jeg tåler dessverre...

Er allergisk mot katt, kanin, pollen, gress....

Noen få hunder....

Heldigvis ikke mange, bare husker jeg reagerte på en mops en venninne hadde...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Tusen takk tviler ikke på at du gjør det heier på deg også 🥳🥳🥳🥳🥳🥳 ja jeg har alltid vært god ❤️ tusen takk for så gode og snille ord blir ofte rørt jeg også ❤️❤️❤️❤️er sikkert god på mange måter du også 🥳🥳🥳🥳🥳🥳.❤️❤️❤️

Jeg liker å tro det ja 😂😆🫣🏆😉😝.

Nesten for god noen ganger 😝....

Jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til 😂😂😂😂.

Føler meg litt håpløs der noen ganger...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (6 minutter siden):

Ja det er godt :D ja jeg hater skrusikringer fått strøm av sånt før kursfortegnelsen er også dårlig så vet ikke hvem som går til hvem VVB er koblet til sikringsskapet så aner ikke hvem sikring som går til den heller blir slitsomt og skru ut 16 sikringen nå får man vippearm :D ja jeg sparer penger :thumbup:

Du er knallgod 🙌 🙌 🙌 

Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker at vi er hverken snille eller slemme, men at vi gjør handlinger ut av godhet eller i forhold til om vi har det vanskeligst...

Så hvis noen mennesker sier til meg at de er snille....Ja da blir jeg skeptisk...

Så da tenker jeg javel....

Da skal vi se på hvor "snill" du faktisk er da, og det er det opp til meg og bedømme hvordan jeg oppfatter deg...

Man kan være annerledes eller oppføre seg annerledes ettersom hvilke mennesker man omgås siden vi påvirkes gjensidig av hvert i relasjonen...

Hadde jeg ikke klart å tenke slik så hadde jeg ikke klart å hjelpe dattera mi hjelpe seg selv for å finne sitt indre kompass i sjelen sin. Jeg ser på meg selv som en veileder på dette punktet her, for hun måtte jo selvfølgelig gjøre jobben til en viss grad.

Så er det slik at når et barn ikke spiser så må man faktisk bruke tvang til en viss grad, og man må være rolig. Det er en helsikes utfordring når man er redd og ikke kan vise det....For man vet at konsekvensene hadde vært tvangsernæring, og det ga meg motivasjon...

Vi var faktisk innlagt på psykiatrisk, og jeg hørte de aller aller sykeste jentene skrike og bære seg....Fanget i sitt eget sinn var dem...

Fengslet i sitt eget fengsel dessverre....

Når man må tvinges i mat for å overleve...ja da er man syk da....

Hjertet mitt blødde for disse jentene, og jeg kan fremdeles"høre" disse skingrende smertefulle skrikene i hodet mitt.....

Så jeg kysser stjernene for at min datter er frisk❤️.

Fastlegen sa det til meg.

Anoreksi er verre enn kreft.....

Så jeg er overlykkelig over at det har gått så bra med henne som det har gjort, for det har virkelig ikke vært noen selvfølge....

Er så stolt av henne og jobben hun har gjort ❤️.

Ressurssterk som få er hun ❤️ 

Hadde jeg valgt å problematisere og kalle henne vrang, sta, bortskjemt osv. Så hadde hun aldri blitt frisk tror jeg....

The beauty in the mind ❤️🏆.

 

 

Screenshot_20230915-073332.png

Screenshot_20230323-085917.png

Screenshot_20230803-105941.png

Screenshot_20240402-163524.png

Screenshot_20240226-151627.png

Screenshot_20230803-111337.png

Screenshot_20240401-214629.png

Screenshot_20240327-170711.png

Screenshot_20230410-135534.png

Screenshot_20240325-110401.png

Screenshot_20230829-092018.png

Jeg vinner - du vinner ❤️❤️

Ingen "taper" i min bok ihvertfall hvis jeg kan unngå det ❤️❤️.

Elsker vinn - vinn situasjoner 🏆

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (36 minutter siden):

Yepp de 2 på nederste skinne Nr 8 skal skiftes ut med 2 Polet Jordfeilautomat så de forsvinner de 2 store er såkalt Hovedsikringer disse skal skiftes ut med 1 stk 2 polet Automat så den ene store under forsvinner 11 og 12 Automat og trafo flyttes opp på andre skinne komfyrkontakt Nr 2 skiftes ut med Jordfeilautomat samme som Nr 8 de som det er 12 stk av 10 Amp skiftes til 15A B karaktrestikk 😎👍 

Wow for en jobb 🥳🤯

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...