majer Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Vet det høres ut som typ stjernetegn, men jeg har observert at det er en greie, men finner ingen forskning på det. Også har vi jo confirmation bias.. greit å høre fra andre. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 majer skrev (1 time siden): Folk her som er spesielt glade i ost eller har foreldre som er det? Har dere alzheimer i slekta, jeg har observert at det er en greie Jeg har observert en annen greie. En studie fra 2019, som ble publisert i tidsskriftet Alzheimer's & Dementia, fulgte over 9.000 personer i gjennomsnitt i åtte år. Studien fant at personer som spiste ost minst én gang i uken, hadde 40 % mindre risiko for å utvikle demens enn personer som spiste ost sjeldnere. En annen studie, som ble publisert i tidsskriftet Neurology i 2017, fant at personer som spiste fet ost, hadde 24 % mindre risiko for å utvikle Alzheimers sykdom enn personer som spiste lite ost. Men, disse studiene er som din som din observasjonsstudie, noe som betyr at de ikke kan bevise at det er en årsakssammenheng mellom ost og redusert risiko for demens. 2 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 22. desember 2023 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg kjøpte dyr ost til mammas bursdag tidligere i år, dagen etter døde hun av Alzheimers. Tilfeldighet? Neppe! RIP Mamma. 1 3 Lenke til kommentar
Gjest 4bc93...b4c Skrevet 18. januar Del Skrevet 18. januar Det er et interessant tema. Men i mitt tilfelle er det at personen aldri har vært glad i melk. Om han spiste ost vet jeg ikke, men ikke glad i melk. Anonymous poster hash: 4bc93...b4c Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 19. januar Del Skrevet 19. januar Jeg er nok litt for glad i ost med tanke på arvelige hjerte og karsykdommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå