Gå til innhold

Tesla skyldte på kunder for feil som skyldtes ødelagte deler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, dette var litt av en historie.

Problemer med understell som bryter sammen på samtlige modeller, hjul som faller av i fart. Tesla har flere ganger prøvd å fikse dette design-problemet uten å lykkes. Og til tross for at Tesla visste at problemene skyldtes dem selv så sendte de ut beskjed til samtlige servicesentre at prosedyren skulle være å skylde på kunden og prøve å få dem til å betale. Når det ikke gikk så førte de med vilje utgiftene på "goodwill" og ikke "garanti" for å pumpe opp tallene. De tvang også kundene til å skrive under en NDA slik at amerikanske myndigheter(NHTSA) ikke skulle få snusen i dette sikkerhetsproblemet.

For litt siden så kom nyheten om at Tesla var dønn sist på tysk EU-kontroll og faktisk 50% dårligere enn nest sisteplass(skrotbilen Dacia Logan). Vanlig problem var understell. 

Endret av uname -i
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (27 minutter siden):

Beste eksempelet var han som kjøpte splitter ny Model Y og dagen etter og 15 mil senere så havarerte understellet. Selv om ingen Tesla-teknikere fant noen ytre påvirkning så krevde de ham for 150 000 kroner for å fikse. På toppen av dette tok det  3 måneder å reparere.

Musked.

Musked går vel snart inn i ordboka. Tesla tar The American Way i forhold til kunders rettigheter og ganger det med ti. Så langt går de at de til og med har som etablert strategi å utfordre forbrukerlovgivningen i visse markeder, som for eksempel den norske.

Vil ikke kundene ta på seg regninga for våre dårlig produkter, så skal de faen meg få kamp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Retroman skrev (6 minutter siden):

Vil ikke kundene ta på seg regninga for våre dårlig produkter, så skal de faen meg få kamp.

Jepp, først trenerer de og plager deg i det uendelige og når Tesla til slutt taper i Forbrukerklageutvalget så gir de seg ikke. De sakskøker deg med hjelp av Norges mest profilerte advokatbyrå, Simonsen&Vogt. Etter åresvis med kamp og fullstendig utslitt så står man ovenfor personlig økonomisk ruin og mange gir seg og godtar et forlik.

Banditter.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Må si jeg blir smått bekymra av disse sakene som stadig dukker opp hos Tesla. Det lover ikke helt bra, og må ærlig si at jeg er usikker på om jeg tør å beholde bilen etter garantien har gått ut. Nå er det heldigvis fortsatt noen år til, men kommer nok til å kvitte meg med bilen før den tid. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Iterion skrev (1 time siden):

Må si jeg blir smått bekymra av disse sakene som stadig dukker opp hos Tesla. Det lover ikke helt bra, og må ærlig si at jeg er usikker på om jeg tør å beholde bilen etter garantien har gått ut. Nå er det heldigvis fortsatt noen år til, men kommer nok til å kvitte meg med bilen før den tid. 

Samme her. Kanskje eit år og to før den går ut òg, så den blir lettare å selge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...