Diskusjon.no Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Titusener rammet.Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 (endret) Jøss, dette var litt av en historie. Problemer med understell som bryter sammen på samtlige modeller, hjul som faller av i fart. Tesla har flere ganger prøvd å fikse dette design-problemet uten å lykkes. Og til tross for at Tesla visste at problemene skyldtes dem selv så sendte de ut beskjed til samtlige servicesentre at prosedyren skulle være å skylde på kunden og prøve å få dem til å betale. Når det ikke gikk så førte de med vilje utgiftene på "goodwill" og ikke "garanti" for å pumpe opp tallene. De tvang også kundene til å skrive under en NDA slik at amerikanske myndigheter(NHTSA) ikke skulle få snusen i dette sikkerhetsproblemet. For litt siden så kom nyheten om at Tesla var dønn sist på tysk EU-kontroll og faktisk 50% dårligere enn nest sisteplass(skrotbilen Dacia Logan). Vanlig problem var understell. Endret 20. desember 2023 av uname -i 4 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Beste eksempelet var han som kjøpte splitter ny Model Y og dagen etter og 15 mil senere så havarerte understellet. Selv om ingen Tesla-teknikere fant noen ytre påvirkning så krevde de ham for 150 000 kroner for å fikse. På toppen av dette tok det 3 måneder å reparere. Musked. 6 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 uname -i skrev (27 minutter siden): Beste eksempelet var han som kjøpte splitter ny Model Y og dagen etter og 15 mil senere så havarerte understellet. Selv om ingen Tesla-teknikere fant noen ytre påvirkning så krevde de ham for 150 000 kroner for å fikse. På toppen av dette tok det 3 måneder å reparere. Musked. Musked går vel snart inn i ordboka. Tesla tar The American Way i forhold til kunders rettigheter og ganger det med ti. Så langt går de at de til og med har som etablert strategi å utfordre forbrukerlovgivningen i visse markeder, som for eksempel den norske. Vil ikke kundene ta på seg regninga for våre dårlig produkter, så skal de faen meg få kamp. 5 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Retroman skrev (6 minutter siden): Vil ikke kundene ta på seg regninga for våre dårlig produkter, så skal de faen meg få kamp. Jepp, først trenerer de og plager deg i det uendelige og når Tesla til slutt taper i Forbrukerklageutvalget så gir de seg ikke. De sakskøker deg med hjelp av Norges mest profilerte advokatbyrå, Simonsen&Vogt. Etter åresvis med kamp og fullstendig utslitt så står man ovenfor personlig økonomisk ruin og mange gir seg og godtar et forlik. Banditter. 5 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 "Hele 14,3 prosent av Model 3-ene som ble sjekket ble klassifisert med feil av typen «betydelig» eller «farlig». Best var modeller fra tyske bilprodusenter som Volkswagen, Audi og Mercedes." Wow, jeg visste ikke at det var så ille. 5 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Må si jeg blir smått bekymra av disse sakene som stadig dukker opp hos Tesla. Det lover ikke helt bra, og må ærlig si at jeg er usikker på om jeg tør å beholde bilen etter garantien har gått ut. Nå er det heldigvis fortsatt noen år til, men kommer nok til å kvitte meg med bilen før den tid. 5 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Mer nytt i dag. Norske myndigheter har også en etterforskning av Teslas elendige understell. De begynte å se på saken i 2022. Ting tar tid, men til slutt så får Teslas kortsiktige profittjag konsekvenser. Exclusive: Tesla faces inquiry by Norway's safety regulator over suspension failures 1 2 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Iterion skrev (1 time siden): Må si jeg blir smått bekymra av disse sakene som stadig dukker opp hos Tesla. Det lover ikke helt bra, og må ærlig si at jeg er usikker på om jeg tør å beholde bilen etter garantien har gått ut. Nå er det heldigvis fortsatt noen år til, men kommer nok til å kvitte meg med bilen før den tid. Samme her. Kanskje eit år og to før den går ut òg, så den blir lettare å selge. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Jeg lo da Tesla sa til meg at grunnen til at passasjerdøren bak åpnet seg på landevei i 80 km/t var "brukerfeil" og at jeg måtte ta regninga for rep på rundt 20.000,- Dette var for 6-7 år siden og de har neppe endret innstilling, nei. 3 3 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå