sokken86 Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Hei, jeg er ikke så god på det å vaske dusjkabinett men jeg har et spørsmål om vask av glassdørene utenpå dusjkabinettet, om hvordan man går fram der steg for steg for å få dei Reina? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Ta en 50/50 blanding av Zalo og eddik i en sprayflaske, som du sprayer på, lar det virke noen minutter før du gnir litt med klut eller svamp. Så skyller du av med vann og til slutt drar over med en klut. Funker fjell på dusjdørene her. Har du ikke sprayflaske kan du gni på blandingen med svamp. 2 1 Lenke til kommentar
Sjokolade1 Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Eventuelt bare blå Jif som en normal person. 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 6 minutes ago, Snikpellik said: Ta en 50/50 blanding av Zalo og eddik i en sprayflaske, som du sprayer på, lar det virke noen minutter før du gnir litt med klut eller svamp. Så skyller du av med vann og til slutt drar over med en klut. Funker fjell på dusjdørene her. Har du ikke sprayflaske kan du gni på blandingen med svamp. Dette eller Cillit Bang. Jif, Ajax og slikt blir bare en evig kamp. 1 2 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Som snikpellik nevner, såpe og eddik løser opp kalk og deretter er det bare å skylle alt av og gni over de verste flekkene med en fille. De har fine spruteflasker på jula/europris osv for en tikroning. 1 2 Lenke til kommentar
sokken86 Skrevet 20. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2023 Snikpellik skrev (6 minutter siden): Ta en 50/50 blanding av Zalo og eddik i en sprayflaske, som du sprayer på, lar det virke noen minutter før du gnir litt med klut eller svamp. Så skyller du av med vann og til slutt drar over med en klut. Funker fjell på dusjdørene her. Har du ikke sprayflaske kan du gni på blandingen med svamp. Har Jif baderomsspray jeg tenker å bruke og ingen svamp. Er det en spesiell type som er anbefalt og hvor får man tak i den? Skyller av utenpå med vanlig dusj? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Sjokolade1 skrev (5 minutter siden): Eventuelt bare blå Jif som en normal person. Er man en person som elsker å vaske dusjdører ofte er det sikkert fint! Blå Jif funker ok, men blir møkkete igjen med én gang. 3 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Uansett hva du bruker, husk å la det virke en stund. 5-10 minutter. Om du sprayer på og så tørker av med en gang har du en slitejobb foran deg. Spray på, vent, vask. 2 1 Lenke til kommentar
Sjokolade1 Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Tja, definer ofte. Hvis du vasker et par ganger i året må du kanskje på med sterkere saker. Strengt tatt trenger man knapt vaskemidler i det hele tatt. Varmt vann og mikrofiber gjør susen. Men spray over med blå Jif og en tørr klut til slutt, så får du et skinnende rent resultat 👍 Lenke til kommentar
sokken86 Skrevet 20. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2023 Sjokolade1 skrev (Akkurat nå): Tja, definer ofte. Hvis du vasker et par ganger i året må du kanskje på med sterkere saker. Strengt tatt trenger man knapt vaskemidler i det hele tatt. Varmt vann og mikrofiber gjør susen. Men spray over med blå Jif og en tørr klut til slutt, så får du et skinnende rent resultat 👍 Okei så man må ikkje bruka svamp? Lenke til kommentar
Sjokolade1 Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 sokken86 skrev (Akkurat nå): Okei så man må ikkje bruka svamp? Det kommer an på hvor inngrodd skitt vi snakker om her. Bare prøv deg frem. 1 Lenke til kommentar
sokken86 Skrevet 20. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2023 Snikpellik skrev (52 minutter siden): Ta en 50/50 blanding av Zalo og eddik i en sprayflaske, som du sprayer på, lar det virke noen minutter før du gnir litt med klut eller svamp. Så skyller du av med vann og til slutt drar over med en klut. Funker fjell på dusjdørene her. Har du ikke sprayflaske kan du gni på blandingen med svamp. Varmt eller kaldt vann? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 sokken86 skrev (43 minutter siden): Varmt eller kaldt vann? Alltid varmt. Einaste gongane du vasker med kaldt vatn er når du ynskjer at reaksjonen skal gå saktare over lengre tid. Med varmt vatn vil den kjemiske reaksjonen gå fortare, med kaldt vatn må du vente mykje lengre for at skiten skal løyse seg opp. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Kan bruke en nal for å fjerne vann fra veggene etter bruk, da er det mindre igjen til å fordampe og etterlate kalk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Nanosvamp er genialt (finnes under ulike namn). Med den kan du få det meste reint med kun vatn. Spesielt i dusjen er den suveren. Ulempa er at den er dyrare enn ein billeg svamp og blir brukt opp sidan den forsvinn litt etter litt ved bruk, men absolutt verdt det for min del. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Vit at nanosvamp/melaminsvamp/magisk svamp ikke må brukes på lakkerte/malte overflater. Svampen er som fint sandpapir og matter ned overflatene betraktelig. Det er ikke mulig å rette opp i. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Det er bedre å spørre google eller rett i YouTube enn her. 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. desember 2023 Del Skrevet 22. desember 2023 I dag fikk jeg testet kombinasjonen Zalo og eddik igjen. Det er like moro hver gang, dørene blir helt perfekte. Men jeg må få meg en sprutekanne. Det er litt grisete å smøre det på med klut slik jeg gjør. Zaloen skummer en del! 😅 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå