Gå til innhold

Lords of the fallen - flere som spiller det? // Bruker du DLSS på 1920x1080 oppløsning?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er nå i gang med Lords of the fallen etter å ha rundet Remnant 2 + DLC. Nå har LotF blitt patchet flere ganger og flere oppdateringer er på vei. Jeg spiller på en 27" skjerm (1920x1080) oppløsning. CPU: i5-12400F, GPU: RTX 3070, spillet er installert på SSD, OS: windows 11. Alle driverne er oppdaterte. Spillet ligger på rundt 80-100 fps, men når jeg bruker DLSS quality så får jeg opp til 120 fps. Er det noen her som bruker DLSS på en 1920x1080 oppløsning?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (18 timer siden):

Ikke på 1080p. Men bruker dlss på 1440p.

Jeg har lest at det ikke er noe vits i å aktivere DLSS på 1920x1080 oppløsning. Jeg skjønner hvorfor, men spesielt Lords of the fallen skaper problemer. Jeg har skygger på medium og alt som har med Ray Tracing å gjøre er deaktivert, dvs. det er to innstillinger som aktiveres dersom man velger High og der har jeg valgt medium. De for øvrige innstillingene er high. Fps ligger mellom 68-95 uten DLSS. Med DLSS er det mellom 95-110. 

Tips til hva mer som kan justeres?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke verken spillet eller skjermkort med DLSS. Men det jeg har lest er vel at en mener grafikken er bedre på 1920x1080 uten DLSS enn med. Og fps på 68-95 er vel bra? Men jeg ser ikke bort fra at der kan finnes spill der DLSS Quality kan brukes på 1920x1080.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 time siden):

Jeg har ikke verken spillet eller skjermkort med DLSS. Men det jeg har lest er vel at en mener grafikken er bedre på 1920x1080 uten DLSS enn med. Og fps på 68-95 er vel bra? Men jeg ser ikke bort fra at der kan finnes spill der DLSS Quality kan brukes på 1920x1080.

Joda, fps mellom 68-95 er ikke verst. Men det er mye microstuttering. Det ble litt bedre etter at jeg aktiverte VSync i Nvidia kontrollpanel. Men bevegelser og det å dukke unna angrep føles så seigt på en måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...