Salvesen. Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 MK3 skrev (7 minutter siden): Leiebiler Hva med leiebiler? Tesla er jo blitt poppis hos Hertz og andre. Jeg leier aldri noe annet i USA lengre. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Folk som kjører Tesla bruker ikke blinklys, så for de så har det ikke noe å si. 2 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Dubious skrev (3 minutter siden): Folk som kjører Tesla bruker ikke blinklys, så for de så har det ikke noe å si. Kilde? 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 (endret) Trodde man alltid skulle gjøre seg forholdsvis kjent med det som finnes av knapper, innstillingsmuligheter osv, før man i det hele tatt starter opp ukjent bil jeg. Foretrekker selv fysiske knapper og brytere, men det er vel mest pga at enkelte biler har rævva meny system. Tesla er gode på dette da. Endret 20. desember 2023 av Duriello 1 Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Blinklys, fjernlys og vindusvisker på rattet samt girvelger på skjerm er virkelig en dealbreaker. 3 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 3l33t3 skrev (14 minutter siden): Blinklys, fjernlys og vindusvisker på rattet samt girvelger på skjerm er virkelig en dealbreaker. Gi det litt tid så finner du ut at det er overlegent. Alt er i umiddelbar nærhet uten å flytte henda. Girvelger på skjerm bruker en sjeldent, Tesla har auto valg av gir. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Salvesen. skrev (5 minutter siden): Gi det litt tid så finner du ut at det er overlegent. Alt er i umiddelbar nærhet uten å flytte henda. Det er jo allerede i umiddelbar nærhet? 🤔 Jeg trenger ikke å flytte henda iallefall. 🤷♂️ 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Duriello skrev (3 minutter siden): Det er jo allerede i umiddelbar nærhet? 🤔 Jeg trenger ikke å flytte henda iallefall. 🤷♂️ Som sagt, gi det litt tid så forstår en gjerne. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Salvesen. skrev (42 minutter siden): Kilde? Jeg kjører minst 20k km i året. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Dubious skrev (11 minutter siden): Jeg kjører minst 20k km i året. Sykt bra kilde🤣 1 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Personlig syns jeg interiør (dashbord og midtkonsoll) av typen man ser i Teslaen i artikkelen, nærmest ribbet for fysiske brytere og dominert av en stor touchskjerm hvor alt av funksjonalitet ligger i, er noe av det minst interessante og, ja, rett og slett styggeste som finnes av bilinteriør. Jeg klarer ikke å se hva som er "fint" med rattet nesten ribbet for knapper, midtkonsollen som egentlig bare har skjermen og (såvidt jeg kan se) ikke en eneste måler foran sjåføren. Egentlig bare et klageinnlegg dette, men det blir vel litt i tråd med artikkelen som er trådens tema uansett. Jeg ville gitt dette interiøret 0/10 for å være ærlig. 2 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 sedsberg skrev (9 timer siden): Og samtidig går Volkswagen baklengs inn i fremtiden. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/zEqQGq/volkswagen-henter-tilbake-fysiske-knapper-etter-klager Takk og lov! Hater fravær av fysisk spak/knapp. Mye Tross alt uendelig mye enklere å justere noe så banalt som volum, vindusviskere og blinklys, dersom man har noe fysisk kontra en abnormt stor skjerm med hundre ulike funksjoner man må lete mellom. Apropos nye ukjente biler: det er rett og slett grusomt å prøve å bruke bilens skjerm/infotainment, hvis du er ukjent med systemet. Du klarer ikke å betjene en skjerm første gang du sitter der, uten å bruke MYE tid på å se på skjermen. Desto større skjerm, desto fler finesser man må få overblikk over, så man får klikket seg inn i korrekt meny og/eller undermeny. «Nei, vent, var det en app? Hvor, hvilken, hæ, hjeeelp!»😅 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Nimrad skrev (12 timer siden): Jeg finner det ganske ironisk fra starten av at det trekkes frem fra Tesla-eiere at blinking på rattet er enklere i noen tilfeller pga man sparer en knøttliten bevegelse. Dette er altså de samme som forsvarer at man må flytte blikket til en midtskjerm for å se hastigheten man kjører i og i stor grad må innom en touchskjerm for å bruke viktige og mindre viktige funksjoner. Man må ikke flytte blikket i noen større grad enn med andre biler. Det er alltid innenfor synsfeltet. Har aldri hatt noe problem med det. Faktisk tror jeg man må flytte blikket kortere enn i mange biler med "tradisjonell" plassering. Så her er du ute og sykler. Jeg er i utgangspunktet ingen fan av knapper for blinklys, men så har jeg ikke prøvd det heller så jeg skal ikke ha for sterke meninger om det. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Markiii skrev (3 minutter siden): Man må ikke flytte blikket i noen større grad enn med andre biler. Det er alltid innenfor synsfeltet. Har aldri hatt noe problem med det. Faktisk tror jeg man må flytte blikket kortere enn i mange biler med "tradisjonell" plassering. Så her er du ute og sykler. Mener du virkelig det? Jeg kan ikke forstå at du mener det alvorlig. Jeg har installert en egen HUD for å slippe å flytte blikket. 3 Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 (endret) qualbeen skrev (47 minutter siden): Takk og lov! Hater fravær av fysisk spak/knapp. Mye Tross alt uendelig mye enklere å justere noe så banalt som volum, vindusviskere og blinklys, dersom man har noe fysisk kontra en abnormt stor skjerm med hundre ulike funksjoner man må lete mellom. Apropos nye ukjente biler: det er rett og slett grusomt å prøve å bruke bilens skjerm/infotainment, hvis du er ukjent med systemet. Du klarer ikke å betjene en skjerm første gang du sitter der, uten å bruke MYE tid på å se på skjermen. Desto større skjerm, desto fler finesser man må få overblikk over, så man får klikket seg inn i korrekt meny og/eller undermeny. «Nei, vent, var det en app? Hvor, hvilken, hæ, hjeeelp!»😅 Også gått lei av skjermbetjening. Det stjeler blikket fra veien. Jeg tror den egentlige årsaken til skjermbetjening er for å spare penger. Det burde være en standard som sa noe hvilke funksjoner må betjenes via knapper og hendler. Vi trenger rett og slett en standardisering på dette området. Setter du deg inn i en ny bil nå så må du bruke flere minutter på å gjøre deg kjent med hvor man finner ulike funksjoner - det var ikke slik for noen år siden. Da kunne man gå rett fra flyet og rett bort til leiebilen og var man en erfaren sjåfør så kunne man kjøre avsted med en gang. Nå må man rote rundt på menyer og forsikre seg på at man vet hvor man finner varme, blinklys,vindusvisker, revers osv...Nei - utviklingen går feil vei på dette området dessverre og Tesla er i førersetet for en slik utvikling. De forenkler ikke noe for brukeren, men kompliserer ting som før var enkle. Nå har jo også hver eneste produsent sine egne skjermer med egne betjening og menyvalg etc...Det er i ferd med å bli kaos der ute rett og slett...... Endret 20. desember 2023 av FriskLuft 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Nimrad skrev (28 minutter siden): Mener du virkelig det? Jeg kan ikke forstå at du mener det alvorlig. Jeg har installert en egen HUD for å slippe å flytte blikket. Y er Norges mest solgte bil, og selger veldig godt i verden generelt. Så det kan ikke være ett stort problem... Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Etter siste oppdatering kan man endelig også slå av auto vindusviskere og fjernlys på autopilot/cruisecontrol,noe som burde vært en selvfølge for lenge siden. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Nimrad skrev (35 minutter siden): Mener du virkelig det? Jeg kan ikke forstå at du mener det alvorlig. Jeg har installert en egen HUD for å slippe å flytte blikket. Jeg har hatt både Model S, 3 og Y, og har aldri hatt noen problemer med plasseringen. Vet ikke hva du gjør galt. Lenke til kommentar
MK3 Skrevet 20. desember 2023 Del Skrevet 20. desember 2023 Billige løsninger selger alltid bra, det medfører ikke at de nødvendigvis er bra. Viktige funksjoner skal selvfølgelig være tilgjengelige på enklest mulig måte. Bil uten HUD er ikke aktuelt, det er en dealbreaker. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå