stamkunde Skrevet 19. desember 2023 Del Skrevet 19. desember 2023 Hva er egentlig årsaken til det? vinterdekk som kjøres for 2.sesong. Når piggene ikke er der, eller utrolig få igjen... så merker man jo det på veldig isete vei. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 19. desember 2023 Del Skrevet 19. desember 2023 Dårlig dekkkvalitet og/eller uvettig kjøring. De aller, aller fleste burde sitte igjen selv etter 6 sesonger og da nærmer man seg tiden man burde bytte uansett. 1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 19. desember 2023 Del Skrevet 19. desember 2023 Dette er et velkjent problem. Er forskjell fra produsent til produsent, har hørt at enkelte har "røtter" som skal sitte bedre enn de tradisjonelle runde gjør. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. desember 2023 Del Skrevet 19. desember 2023 Hadde nokian hakkapelitta på min ford focus som jeg byttet inn i år. Etter 11 sesonger var nesten alle pigger på plass( men svært nedslitt) og masse mønster enda. Hvor hard gummien har blitt er nok en annen sak, men verkstedet som tok siste EU kontroll sa at tilstanden på dekkene var meget bra i forhold til alder. Så kvalitet på dekk og hvordan man kjører er like viktig. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 19. desember 2023 Del Skrevet 19. desember 2023 (endret) Kvalitetsdekk har nok mye å si, eksempelvis Nokian piggdekk. I tillegg skal piggdekk kjøres inn: De første 10 milene man kjører bør man svinge forsiktig(og alltid i bevegelse), aldri kjøre fortere enn 80km/t, og ikke bremse hardt. Da får piggene tid til å feste seg. Jeg tror mange ikke er klar over dette Endret 19. desember 2023 av Drogin Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 19. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2023 Drogin skrev (32 minutter siden): Kvalitetsdekk har nok mye å si, eksempelvis Nokian piggdekk. I tillegg skal piggdekk kjøres inn: De første 10 milene man kjører bør man svinge forsiktig(og alltid i bevegelse), aldri kjøre fortere enn 80km/t, og ikke bremse hardt. Da får piggene tid til å feste seg. Jeg tror mange ikke er klar over dette Ja, denne informasjonen husker jeg lang tid tilbake, men har helt glemt dette, så er veldig takknemlig med denne påminnelsen. Jeg er usikker om jeg kan få etter montert nye pigger i dekkene, eller at jeg bør kjøpe kjetting for å kjøre på holke føre til huset. Men ellers fjerne kjetting når jeg har kjørt de 300 meterene t/r til og fra huset? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. desember 2023 Del Skrevet 19. desember 2023 (endret) Når mange av piggene er falt ut så ville jeg bare kjøpt nye dekk. På tohjulstrekk kjøper jeg ofte 2 dekk. Om en pigger de på ny så kan det hende de ikke sitter godt og faller ut igjen. Endret 19. desember 2023 av Svein M Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. desember 2023 Del Skrevet 19. desember 2023 Har kun vært borti at man enten kjører ut piggene ved for hard kjøring under innkjøring Eller at feil på dempere fjerner pigger over vinteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå