torbjornhb Skrevet 17. desember 2023 Del Skrevet 17. desember 2023 Hei đ Kort oppsummert. Tur til Australia, og tenker Ă„ kjĂžpe eSim gjennom en tjeneste som Airalo, Mobimatter eller Nomad. Det jeg lurer pĂ„ er hvordan dette fungerer i praksis. Vil telefonen skjĂžnne at jeg Ăžnsker Ă„ styre datatrafikken til eSim-kortet? Eller kan jeg vĂŠre sĂ„ uheldig at jeg surfer i timesvis pĂ„ det vanlige ICE abonnementet? Tar ogsĂ„ gjerne imot tips om de ulike eSim tilbyderne. Ser at Mobimatter er rimeligere enn Airalo, men finner helt klart mest positive omtaler av sistnevnte. Takknemlig for alle tips. Jeg er fullstendig blank og har det litt travelt đ. Lenke til kommentar
paatur Skrevet 17. desember 2023 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg har brukt  nomad tidligere som esim men syns det var ustabilt, sÄ jeg har siste tiden brukt, holafly 3 uker i Kina i november, 2 uker i Vietnam i april og nÄ sist 6 dager i Marokko som jeg kom hjem fra i gÄr.  Holafly er litt dyrere men jeg er veldig fornÞyd med de  nÄr du har installert esim sÄ velger du bare at det er det som skal brukes til data, er veldig lett hvertfall pÄ iPhone 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 17. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2023 paatur skrev (23 minutter siden): Jeg har brukt  nomad tidligere som esim men syns det var ustabilt, sĂ„ jeg har siste tiden brukt, holafly 3 uker i Kina i november, 2 uker i Vietnam i april og nĂ„ sist 6 dager i Marokko som jeg kom hjem fra i gĂ„r.  Holafly er litt dyrere men jeg er veldig fornĂžyd med de  nĂ„r du har installert esim sĂ„ velger du bare at det er det som skal brukes til data, er veldig lett hvertfall pĂ„ iPhone Hjertelig takk đ. Hvilken funksjon vil det vanlige simkortet ha i sĂ„ fall? Fungere for sms og telefonsamtaler. Har iPhone ja. Vurderer Ă„ ta med en Samsung Galaxy S23 Ultra kun som kamera... Tvilling e-sim er vel litt fjernt, sĂ„ sikkert lurt Ă„ kjĂžpe et med mindre data til det. Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 17. desember 2023 Del Skrevet 17. desember 2023 I praksis er det som vanlig dual sim. Du velger hva de skal brukes til, data og eller tale/sms. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. desember 2023 Del Skrevet 17. desember 2023 For Android har man under "Sim-kortadministrator" en liste over fysiske SIM-kort og eSIM-kort. NÄr man har flere Ä velge mellom kommer det opp en meny "Foretrukne SIM-kort" hvor man kan velge kort for de 3 tjenestene Tale, Meldinger(betyr SMS her) og Mobildata. Normalt er det kun Mobildata man vil ha over pÄ eSIM slik at man ellers er tilgjengelig. Av hva folk poster her hÞres det ut som om de to valgene Tale og Meldinger er slÄtt sammen pÄ iPhone. Jeg bruker kjÞpe og installere eSIM i Norge. NÄr flyet lander endrer jeg straks til Ä bruke eSIM for mobildata og alt er klart fÞr jeg er ute av flyet. Gyldighetsperioden som kortet har starter da. à bare bruke uten pakker eller kjÞpe "billige" pakker fra min mobiloperatÞr i Norge hadde kostet meg flere tusen mere i Äret. Kjenner ikke til situasjonen i Australia, men gjÞr research da det er forskjellig kvalitet pÄ nettverkene som det tilbys pakker for. Kvaliteten varierer med hvem som tilbyr pakken og ikke hvilken app du kjÞper pakken gjennom. Dumt Ä fÄ masse problemer for Ä spare 2 dollar. I Zimbabwe hadde jeg en mobiloperatÞr som fungerte lite utenfor hovedstaden. Fikk tilbake pengene fra Airalo. Om noen bruker henvishingskoden ROBERT6467 pÄ Airalo fÄr bÄde jeg og de 3 USD rabatt.  2 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 18. desember 2023 Del Skrevet 18. desember 2023 Jeg bruker nÄ Ubigi i Japan. Helt flott. Kosta 150 kroner for 10gb data i 30 dager. Man velger bare hvilket SIM man bruker til data, som robertaas skriver over her. Jeg har kode for 20% avslag hos Ubigi om noen skulle trenge det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ