Gå til innhold

Viktig tips for tilkallingsvikarer : du kan ha rett på sykepenger også når du ikke er satt opp på vakt

Gjest 0b061...ee4

Anbefalte innlegg

Gjest 0b061...ee4

Jeg jobber mye tilkalling. 

Mange år har jeg gjort det.  Arbeidsgiver har aldri gitt meg info om at jeg kan ha rett på sykepenger også de ukene jeg eventuelt er syk og ikke satt opp på vakter. 

Det må være sannsynlig at du hadde blitt leid inn på vakter hvis du ikke hadde vært syk. Det er et punkt.

Det gjennomsnittberegnes hvor mye du jobbet per uke de tre siste månedene, og så beregnes sykepenger ut fra det. 

Mye info om dette på nett. Jeg ble klar over for dette for kun et par dager siden.

https://lp.tidsbanken.no/praktisk-info/sykepenger-ringevikarer?hsLang=no

https://advokat.no/sykepenger-for-tilkallingsvikarer-og-ekstrahjelp/

Anonymous poster hash: 0b061...ee4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sykepenger skal vell beregnes ut fra gjennomsnitt lønn og ikke potensiell lønn, samme blir om du normalt jobber mye overtid så får du gjeren sykepenger ut av snittet på lønna.

sykeprosent skal og beregnes på snitt arbeidstid, når jeg var vekke pga knekte bein i begge føttene så beregnet nav arbeidsprosenten min ut fra antal timer jeg normalt jobbet i snitt før jeg ble sykemelt, så kunne være 50% og forsatt jobbe 30 timer i uka i starten når jeg var delsykemeldt, var ivertfall dette som nav kontakten min sa når jeg snakket med de på telefon. 
for min del jobbet jeg alle timene på overtid og var vekke på dagtid, men du når fort 50% når du har et par 12 timers skift, men siden den delen av jobben innebare og sitte i ro i 12 timer passet det best for min arbeidsgiver at jeg gjorde det slik.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...