PiltePompel Skrevet 16. desember 2023 Del Skrevet 16. desember 2023 Forstår jeg det riktig, at det bare er inntekten som er avgjørende, og ikke formue? Kan man med det ha en masse penger på sparekonto og likevel få slettet lån? Synes det høres litt (for) råflott ut? https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/ufor/ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. desember 2023 Del Skrevet 16. desember 2023 PiltePompel skrev (6 minutter siden): Forstår jeg det riktig, at det bare er inntekten som er avgjørende, og ikke formue? Ja, det er å regne som en uføreforsikring fra Lånekassen. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 16. desember 2023 Del Skrevet 16. desember 2023 9 minutes ago, PiltePompel said: Forstår jeg det riktig, at det bare er inntekten som er avgjørende, og ikke formue? Kan man med det ha en masse penger på sparekonto og likevel få slettet lån? Synes det høres litt (for) råflott ut? https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/ufor/ Blir slettet om du dør også. Uansett om boet ditt har verdier til å betale tilbake lånet. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 16. desember 2023 Del Skrevet 16. desember 2023 Merk, slettes ikke om det er overført til staten. Sånn til info. 1 Lenke til kommentar
PiltePompel Skrevet 31. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2023 Takk for alle svar =o) Men, jeg trenger visst litt mer hjelp... hvor i all verden på lånekassens sider får man laste opp sønkaden? Og, må jeg skrive den ut, ta bilde av og laste opp, for å få skrevet under, selv om jeg logger meg på med bank-id? Eller kan jeg bare fylle ut skjemaet digitalt og laste opp igjen? Men uansett, jeg finner ingen opplastingsfunksjon? Skulle så gjerne fått sendt inn søknaden før året er omme... Anyone? =o) Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 31. desember 2023 Del Skrevet 31. desember 2023 Du finner svaret på Lånekassen sine nettsider. Hvis du ikke finner skjemaet må du se litt bedre etter. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 31. desember 2023 Del Skrevet 31. desember 2023 Send søknaden elektronisk - Last ned og skriv ut søknadsskjemaet - Fyll ut skjemaet - Logg inn - Last opp og send inn skjemaet og dokumentasjonen Last ned søknad om sletting av gjeld Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 31. desember 2023 Del Skrevet 31. desember 2023 https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/ufor/soknad-om-sletting-av-gjeld-ufor/ Her finner du søknad. (Se pdf nederst) Det står i pdf at man kan laste opp på dine sider, men selv klarer jeg dessverre heller ikke å finne ut hvordan man kan sende filer digitalt til Lånekassen. (Jeg har i tillegg sjekket om man kan sende via digipost) Forrige gang måtte jeg sende legeerklæring i post for å få slettet renter , så du kan i hvert fall sende per post. Adressen er i hvert fall: Lånekassen, postboks 450 Alnabru, 0614 Oslo 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Prøv nå, TS. Under dialog og henvendelser. Nå har det dukket opp " last opp dokumentasjon" hos meg og man kan blant annet laste opp søknad for sletting av gjeld. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå