Fatboy Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Eg har ein kompis som kjøpte maskin på elkjøp i haust. I starten var den heilt stille, men etter kvart har den fått meir og meir knitring i disken når den jobbar. Berre ein gjer noko lite så bråkar den. (flytter på musa eller trykker på startknappen. f.x) Er dette normalt at skjer med HD etter nokre få månadars bruk eller er det noko gale? Han har prøvd å defrage, men det hjelpte ikkje. HD står forresten montert loddrett. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det er ikke normalt. Hvilken harddisk (merke) er det snakk om? Har du lyttet deg frem til at det er harddisken eller kan det tenkes at det er et programvareproblem og den interne PC-høytaleren som skaper lyden? Kan du beskrive lyden nærmere? (sammenlign med hva som helst) Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Aldri bra tegn når ting begynner å lage lyd. Åpne kassa og legg øret inntil de forskjellige komponentene. Finn ut hvor lyden kommer fra. Harddsien skal ikke jobbe hvis du bare flytter musa på skrivebordet. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Veit ikkje kva merke HD er. Eg har opna kassa og lytta og det ER harddisken som jobbar. Lyden er akkurat slik som den er. Altså typisk HD lyd. (brrt brrt brrrrt dokke forstår) Kanskje han bør gå tilbake til Elkjøp og klage. Men dei vil sikkert berre seie at det er normalt at harddisken lagar lyd. Er det ikkje slik at HD er laga for å ligge flatt og ikkje stå loddrett. All mekanikken inni der er vel ganske følsom. PS! den bråkar ikkje heile tida ein flyttar på musa. Berre ei lita stund dersom musa har stått urørt eit lite minutt. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 høres nesten ut som min pc etter 3-5 år og 20 gig harddisken er sprengt med musikk... kanskje hvis jeg er heldig maks 20 Mb ledig tilsammen på begge partisjonene.. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hvor mye ram er det på maskinen? Er mulig windows swapper som bare det..(?) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Skulle til å spørre om han fikk de samme lydene hvis han monterte harddisken over til en annen PC eller om han hadde reinnstallert windows... Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 det er 512 Ram 120 HD og en AMD 3000+ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Fatboy: Jeg tror det er best dere går tilbake til elkjøp med maskina og får de til å kikke på den.. Men si at dere bruker den daglig og ikke kan la de ha den inne mer enn 1 dag. Ellers blir den liggende å støve et par uker før de gidder å se på den. Om det ikke er så mye på harddisken: ta gjerne backup av alt viktig på CD før du leverer inn PC'n. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Jepps. Eg trur og vi må ta en tur på elkjøp. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå