Gå til innhold

AP går inn for fri abort til uke 18


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (4 timer siden):

Næring er bare genetisk materiale sine bestanddeler.

Atomer er som legoklosser i analogien.

At man har en oppskrift og hauger med legoklosser som allerede er bygget sammen skaper ikke verdi.

Det er bevissthet som gir klumpen med byggeklosser verdi, ikke genetikk eller kompleksiteten på oppskriften.

 Alle mennesket har verdi, uavhengig av graden av bevissthet,  et foster, og også trafikkskadde med store hjerneskader.

Og imotsetnkng til alle andre har et foster all kapasitet til bevissthet med mindre man dreper dem først 

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abigor skrev (2 minutter siden):

Da er det bemerkelsesverdig at disse verdifulle menneskene spyles ned i do av sine egne foreldre uten at noen bryr seg. I motsetning til alle andre mennesker som har verdi.

Ja, det er forkastelig og grusomt. Men du mener kanskje at barn som drepes av egne foreldre ikke har verdi? Gjelder det alle barn som drepes av egne foreldre? Eller bare noen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Å drepe barn er ulovlig.

Tråden handler om abort, ikke å drepe barn.

Abort dreper ufødte barn, så enkelt er det.  Og heldigvis er det flere stater i blant annet USA som har sett dette

Men la meg spørre, mener du at ingen dør i abort?

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et foster uten bevissthet tilsvarer et lik. Politisk abortmotstand betyr i praksis at kroppslig autonomi for et lik prioriteres fremfor kroppslig autonomi for et allerede levende vesen (kvinnen med livmoren).

Og ja, politisk abortmotstand (også kjent som føkkings fascisme) tar liv.

https://apnews.com/article/abortion-texas-infant-mortality-birth-defects-b055ac35cdbc9ec13f400b4c3e1056e7

Dette er ingen bieffekt av konservativ politikk, det er hensikten.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (6 minutter siden):

Et foster uten bevissthet tilsvarer et lik. Politisk abortmotstand betyr i praksis at kroppslig autonomi for et lik prioriteres fremfor kroppslig autonomi for et allerede levende vesen (kvinnen med livmoren).

Og ja, politisk abortmotstand (også kjent som føkkings fascisme) tar liv.

https://apnews.com/article/abortion-texas-infant-mortality-birth-defects-b055ac35cdbc9ec13f400b4c3e1056e7

Dette er ingen bieffekt av konservativ politikk, det er hensikten.

Det du skriver er bullshit, et foster er i rivende utvikling, et lik er dødt.

Forøvrig, disse barna som dør i Tecas er de samme barna du støtter å drepe i abort. Ikke levedyktige utenfor livmoren, men som gikk leve det korte livet de tross alt hadde

Du lurer ingen ved å tro disse barna ville levd med fri abort, de ville dødd enda tidligere

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 minutter siden):

Spiller det noen rolle? Er det ikke bedre at de dør før de når bevisthet og kan føle smerten ved å dø?

Jeg mener ingen har rett til å bestemme at en annet menneske må dø med mindre det er nødverge. Og det å få lindrende behandling embs man opplever varme hender er bedre enn abort

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (8 minutter siden):

Forøvrig, disse barna som dør i Tecas er de samme barna du støtter å drepe i abort. Ikke levedyktige utenfor livmoren, men som gikk leve det korte livet de tross alt hadde

En eksistens bestående av lidelse. Men det samsvarer jo med fundamental konservatisme. Å lide for gud er et liv i verdighet, og alt det der...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (Akkurat nå):

En eksistens bestående av lidelse. Men det samsvarer jo med fundamental konservatisme. Å lide for gud er et liv i verdighet, og alt det der...

Ikke bland inn Gud i dette.... det er bare dere som gjør det.  Jeg støtter palliativ behandling til naturlig død,  ikke lidelse 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (32 minutter siden):

Jeg støtter og palliativ behandling til naturlig død, problemet er at det sjeldent til aldri fjerner lidelsen. 🤷

Det kommet an på, men det kan redusere det betydelig. Jeg valgte videreutdanning i palliasjon for å kunne hjelpe best mulig, fordi jeg tror på menneskets iboende verdi, elsker å hjelpe der jeg kan, elsker å kunne gjøre noe godt for andre og ønsker å motvirke dødsfremmingen i samfunnet gjennom abort og dødshjelp, mennesker skal ha omsorg, ikke død. Det gjelder alle mennesker, også ufødte. 

Selv om man ikke kan utslette lidelse, skal.man ikke utslette mennesker

God palliasjon er svaret på lidelse, og også ufødte liv burde få dette som tilbud ved alvorlig sykdom, ikke død

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Tussi said:

Ja, det er forkastelig og grusomt. Men du mener kanskje at barn som drepes av egne foreldre ikke har verdi? Gjelder det alle barn som drepes av egne foreldre? Eller bare noen?

Du mener en spontanabort av en zygote som forsvinner i do er forkastelig og grusomt? Da er du ganske fjernt fra folk flest, det skjer hver eneste dag over alt, ingen er engang klar over at det skjer. Ingen har noen gang blitt arrestert for det. Aldri straffet.

Det gjelder mennesker som bare er en celle, som ingen vet eksisterer, som ikke har bevissthet, organer eller følelser.

Endret av Abigor
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (26 minutter siden):

Tvungen svangerskap er iallefall dårlig palliasjon. Spesielt når det ikke er noe unntak for ektopisk svangerskap.

Alle lovene har unntak for ektopisk svangerskap, absolutt alle. Det er ingen land eller stater der en kvinne blir tvunget til å dø av ektopisk svangerskap, det er spesifikt unntatt. I alle de nye lovene i USA ihvertfall. Eneste landet jeg kan se for meg det er forbudt er El Salvador, ellers aldri. Så det må du dokumentere,  for jeg kan dokumentere det

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Abigor skrev (23 minutter siden):

Du mener en spontanabort av en zygote som forsvinner i do er forkastelig og grusomt? Da er du ganske fjernt fra folk flest, det skjer hver eneste dag over alt, ingen er engang klar over at det skjer. Ingen har noen gang blitt arrestert for det. Aldri straffet.

Det gjelder mennesker som bare er en celle, som ingen vet eksisterer, som ikke har bevissthet, organer eller følelser.

Jeg beklager, jeg leste innlegget feil og svarte utfra det. 

Men når vi snakker om zygoter, du vet. Og jeg vet, at ikke en eneste abort skjer av en zygote

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...