Gå til innhold

Verksted skrota mobil uten at eg fekk beskjed, kva har man krav på?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk

Kort forklart:

- Sendte inn mobil pga sprukket skjerm, brukte innboforsikring

- Får beskjed at tlf er skrota pga dei ikkje klarte å skaffe deler

- Forsikringsselskap videresender ikkje beskjeden fra verksteded om at dei ikkje klarte å skaffe deler slik at man kunne fått returnert tlf

- Eg ender opp med 2000,- i erstatning av nypris på 6500,-

Forsirkingsselskap skriver:

"Vi har mottatt informasjon fra verksted at det ikkje var mulig å reparere mobiltelefonen din. Vi vil i dette tilfellet erstatte mobiltelefonen med tilsvarende eller vesentlig tilsvarende gjenstand"

Ut ifra erstatning kan det virke som om dei har tatt utgangspunkt i rett under billigaste brukte mobil til salgs på finn, samme tlf men med litt skader. Gjennomsnitts salgspris ligg på 3000,-.

Har eg rett på noko meir då det er forsikringsselskap som ikkje informerer meg?

Ville naturligvis fått tlf tilbake då denne var 100% brukbar istadenfor og måtte bruke masse ekstra penger på en tilsvarande tlf.

Er det verdt å ta dette vidare til forbrukerrådet..

Leverte inn samme tlf for samme skade på innbo 2 år tildlegare og dette gjekk knirkefritt.(samme forsikringsselskap)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Skal du klage på forsikringsselskapet så er vel ikke forbrukertilsynet riktig instans, da må du klage til finansklagenemda; https://www.finkn.no

Om du har en sak eller ikke kan ikke jeg ta stilling til, men det er gratis å sende inn en sak dit. Og du skal ha fått ett svar innen 90 dager. Ville vel først forsøkt å finne en minnelig løsning med forsikringsselskapet ditt.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...