Gå til innhold

Bytte bank?

BlackBabyJesus

Anbefalte innlegg

Burde vel umiddelbart ha gjort dette da DNB kjøpte opp Sbanken, men bedre sent enn aldri? :)

Hvilke banker er rett og slett bedre enn "Sbanken - et konsept av DNB" nå?

Behov:

Grei brukskonto og høyrentekonto.

God nettbank. Bruker BankID.

Kredittkort - bør kunne gi meg en grei ramme selv om jeg har ganske lav inntekt. Renten er ikke så vesentlig, fordi jeg liker å bruke slikt kort uten å betale renter, dvs. alltid nedbetale innen 50 dager.

Investere i fond.

Ok gebyr/kurs ved betaling i utenlandsk valuta.

Annet jeg burde tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg sitter på noen fasit, men jeg har ikke klart å finne én bank som dekker alt.

Tidligere hadde jeg alt samlet (inkludert forsikringer) i en bank som satset på god nettbank, god kundeservice og fysiske filialer, men det ble for dyrt i forhold til konkurrentene når fysiske filialer og god kundeservice kun blir brukt en gang eller to i tiåret.

Nå har jeg  én bank for brukskonto og noen felleskontoer med samboer + BankId,  én bank for boliglån og kredittkort og én "bank" for fond og pensjon.

Lenke til kommentar
21 minutes ago, BlackBabyJesus said:

Kredittkort - bør kunne gi meg en grei ramme selv om jeg har ganske lav inntekt. Renten er ikke så vesentlig, fordi jeg liker å bruke slikt kort uten å betale renter, dvs. alltid nedbetale innen 50 dager.

Kredittkort får du overalt og med bruksmønsteret du beskriver er de gratis. Ja, du kan kanskje t.o.m tjene litt småpenger.

Endret av trikola
Lenke til kommentar
8 hours ago, Zeph said:

Er Sbanken dårlegare no enn før oppkjøpet sidan du vil bytte?

Har ikke satt meg inn i alle detaljene ennå. Men husker det var en del folk som fikk hast med å bytte bank når oppkjøpet ble faktum. Jeg ser nå på banker rangert etter innskuddsrente at Sbanken nå er langt nedover på listen. En hel prosent under de beste. For beløp under 500k gir de bare 3,45% akkurat nå. Dessuten merket jeg at de begynte å gi dårligere kurs ved kjøp med utenlandsk valuta.

Lenke til kommentar

Jeg byttet fra Sbanken til Bulder Bank. Sbanken er/var bedre.

Har fortsatt bankid via Sbanken, Bulder bank har ikke bankid.

Sbanken knuser Bulder bank på fond og aksjehandel. Altfor dyrt i Bulder Bank. Jeg flyttet fond over til Kron.

Bulder har bedre rente. Rente på Innskudd er på 4.34% fra første krone, ingen begrensninger. Får utbetalt renter hver måned slik som Sbanken. Har 5.28% på boliglånet, under 50% belåningsgrad.

Du kan ha flere banker. Hold deg unna banker som krever at du er "totalkunde".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...