Gå til innhold

Chrome oppdatert og nå virker ikke frem/tilbake sveiping på museplata

Trulss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Trulss said:

Tidligere har jeg sveipet frem og tilbake med to fingre på pekeplata når jeg leser nettaviser på laptop, men når har dette plutselig sluttet å virke i Chrome. Det virker som det skal i Edge.
Hva kan jeg gjøre for å få denne funksjonen i gang igjen?

Kan det være en innstilling som er endret etter oppdateringen? Dette er vel en funksjonalitet som kalles "Mouse gestures", og kanskje andre ting? Har du sett etter om funksjonen du savner er avhengig av en innstilling og om denne er endre? At funksjonen mangler i Chrome og ikke i Edge er eventuellt ikke det minste rart hvis det avhenger av en innstilling i to forskjellige nettlesere.

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (Akkurat nå):

Kan det være en innstilling som er endret etter oppdateringen? Dette er vel en funksjonalitet som kalles "Mouse gestures", og kanskje andre ting? Har du sett etter om funksjonen du savner er avhengig av en innstilling og om denne er endre? At funksjonen mangler i Chrome og ikke i Edge er eventuellt ikke det minste rart hvis det avhenger av en innstilling i to forskjellige nettlesere.

Jeg finner ingen innstillinger for dette i Chrome. Det virker ellers bortsett fra i Chrome. Kanskje funksjonaliteten er fjernet?

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (1 minutt siden):

Hva gjorde sveipingen i Chrome, og hva gjør den i Edge?

Nå gjøre sveipingen ingenting i Chrome. I Edge sveiper jeg inn fra venstre om jeg vil en side tilbake i nettleser, og inn fra høyre om jeg vil en side frem igjen. Fint når man leser nettaviser og tar utgangspunkt i hovedsiden.

Lenke til kommentar

Jeg fant en innstilling i Chrome som løste problemet, etter sikkert 10. forsøk.

Nå nytt problem med Edge som også har blitt oppdatert: Jeg har hatt forskjellige profiler som har blitt vist øverst til høyre i bildet slik at jeg kjapt kan bytte mellom profilene. Nå er ikonet i menylinjen borte og jeg må inn i innstillinger og velge profil derfra, noe som er fryktlig tungvint i forhold til før.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Trulss said:

Jeg fant en innstilling i Chrome som løste problemet, etter sikkert 10. forsøk.

Nå nytt problem med Edge som også har blitt oppdatert: Jeg har hatt forskjellige profiler som har blitt vist øverst til høyre i bildet slik at jeg kjapt kan bytte mellom profilene. Nå er ikonet i menylinjen borte og jeg må inn i innstillinger og velge profil derfra, noe som er fryktlig tungvint i forhold til før.

Ikke'no nytt at Microsoft mener å vite bedre for brukere enn de selv hva som er best, ref. lure folk fra Windows 7 til 10, tvungne oppdateringer og så videre 😒😡

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...