Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Truxal eller Stesolid ved akutt angst?

Gjest 59467...6ae

Anbefalte innlegg

Gjest 59467...6ae

Jeg står på både Truxal og Stesolid tabletter som evt medisiner pga angst.

Ved akutt angst burde jeg bruke Stesolid like greit? Eller bare Truxal og legge med nedpå og vente på at Truxal'en starter å fungere?
Stesolid fungerer mye raskere enn Truxal, men er avhengighetsskapende.
Er redd for å bli avhengig av Stesolid hvis jeg bruker det for ofte, bruker ganske 5-6 stk iløpet av ca 1-2 måneder (i perioder hvis angsten er alt for ille).
Ellers så pleier jeg bare å bruke Truxal hvis det er behov, men sjeldent de også, da jeg ikke er glad i å bruke for mye ekstra medisiner hvis jeg kan klare å "ri ut stormen" uten.
Etterhvert så bare slokner / sovner jeg av utmattelse pga angsten hvis det har vært ganske ille, og hvis jeg ikke har tatt evt medisin når jeg merker at angsten bygger seg raskt opp.

Ikke akkurat helt sunt å ligge i senga en hel dag pga angst og utmattelse.

Anonymous poster hash: 59467...6ae

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 90be1...ebe

Kjenner ikke til stesolid, men forstår at det er en form for benzo. Dessverre er det vell slik at det er dette som fungerer best ved angst. Og noen må ta det jevnlig. 

Truxal blir jeg bare sløv av for å være ærlig, ingen hjelp for angsten.

Anonymous poster hash: 90be1...ebe

Lenke til kommentar
Gjest 59467...6ae

Truxal fungerer bra nok, men tar litt lenger tid å fungere. Føler jeg det blir veldig akutt, så tar jeg en Stesolid. Men jeg venter ofte for lenge, slik at panikkanfall, hyperventilering og slikt rekker å starte.

Anonymous poster hash: 59467...6ae

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...