TVguiden Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 Fikk plutselig problemer med mitt Thomson 55UZ8766 som jeg kjøpte nytt i 2015. Bilde «hakker/lagger» ved raske bevegelser. Ingen problem med lyd og nettverkstilgangen er bra. Ser tv via AppleTV og har hatt samme oppsett i 2 år. Har testet med naboens AppleTV og HDMI-kabel uten bedring. Mulig denne TV’en har sett sine beste dager? Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 Forsøk en nullstilling av apparatet. Man trenger kanskje ikke 4K så man kan redusere oppløsnng både på TV og AppleTV? Hva med TV's egne apper, hakker de også? 1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 Høres ut som det potensielt er noe bildeprosessering som har blitt aktivert. Min Samsung-TV hadde i utgangspunktet en slik prosessering aktivert, slik at det ble hakking med panoreringer o.l., men lot seg deaktivere. Prøvd med noe annet enn AppleTV-en? F.eks. HDMI-kabel til en laptop e.l.? Gjelder det absolutt alt på AppleTV-en av tjenester? Er det f.eks. forskjell på streamingtjenester? Sjekk evt. oppdateringsfrekvensinnstillingene på AppleTV-en - der man kan velge mellom 50, 60 og Auto. 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 NULL skrev (1 time siden): Gjelder det absolutt alt på AppleTV-en av tjenester? Er det f.eks. forskjell på streamingtjenester? Sjekk evt. oppdateringsfrekvensinnstillingene på AppleTV-en - der man kan velge mellom 50, 60 og Auto. Hva er egentlig å foretrekke her, 50-60 eller Auto? Tenker på vanlige TV-sendinger via Allente som streames gjennom en AppleTv eller Chromecast? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 2 hours ago, Trulss said: Hva er egentlig å foretrekke her, 50-60 eller Auto? Tenker på vanlige TV-sendinger via Allente som streames gjennom en AppleTv eller Chromecast? Allente sitt innhold er i hvert fall 50 bps. Poenget var å prøve seg fram for å se om noe virket bedre enn annet. Lenke til kommentar
TVguiden Skrevet 12. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2023 Takk for svar alle! Det løste seg ved å endre på frekvensinnstillinger på AppleTV. Rart at det var slik på begge. Kanskje det har vært en oppdatering som har gått meg hus forbi. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå