pufffn Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Har et abit NF7-S v.2.0 hovedkort og barton XP 2500 prosessor og en volcano 9 cpu vifte. Noen som har noen tips/fremgangsmåte på å overklokke denne til en XP 3200?? Vil jeg tjene noe mye på å overklokke cpuen? Og en ting til. Formaterte nettopp maskinen. alt går mye bedre, men den bruker 2 min på oppstarten eller mer.. den bruker ekstremt lang tid når windows XP logoen og loade baren. hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) I spill merket jeg INGEN forskjell fra 2800+ til 2266mh (litt over 3200+) merket deriomot forskjell i D2ol og andr CPu intnsive programmer, men CS og call of duty gikk i samme farta. Det du gjør for å overklokker er at du trykker på del knappen tidlig i oppstarten fr å komme inn i BIOS. Derfra tråler du deg frem til CPU settingsene hvor du kan bite deg merke i Multiplier og FSB clock. Sett Multiplieren på 11 (Det står den vel på fra før) og sleng FSB'en opp i 200.. selvfølgelig bør hovedkortet ditt kunne støtte dette Endret 14. januar 2004 av Cain_85 Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Bare sier ifra, det er ikke alle som klarer 200FSB, det gjør ikke mitt. Det er et mysterium. Har lave temp. og alt mulig. Men max. FSB er 180/85 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg kan tilføye at du sikekrt bør øke CPU-spenninga en del for å få ting stabilt. (kan bli en del prøving og feiling og resetting av cmos for å prøve på nytt) Følg oggså med temperaturen. Kjør gjerne et tungt program ala Prime95 eller SuperPI for å teste at alt er stabilt ved høy belastning og følg med temperaturen samtidig. P@yne: Det er ikke alle som klarer 200MHz FSB nei. Det kommer også en del an på chipsettet. F.eks mitt Nforce2-kort ville ikke over 190MHz før jeg voltmoddet chipsettet. (opp fra 1,6 til 1,68V) Nå går det stabilt på 200MHz (og noen få MHz til) Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Dårlig topic, feilpostet, emnet er allerede grundig behandlet: Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg