Morten82 Skrevet 4. desember 2023 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg har vannbåren gulvvarme i hele leiligheten. Men nå funker det ikke på badet lenger. Badeflisene er kalde, og termostaten ser død ut (den har typisk grønt lys når den skal varme). Lysbryteren funker. Men hver gang jeg slår lyset av og på igjen, så er det en periode med "knitrelyd" som om det er noe galt med det elektriske anlegget. Ville dere tilkalt rørlegger eller elektriker? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. desember 2023 Del Skrevet 4. desember 2023 Post bilde av ventilene som skal åpne for gulvvarmen. Hvordan varmes vannet som sirkulerer i gulvet? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 5. desember 2023 Del Skrevet 5. desember 2023 Er du sikker på at du har vannbåren varme på badet? Selv i leiligheter med vannbåren varme over alt ellers er det aller mest vanlig med elektriske varmekabler på baderom. Med det sagt, har jeg ikke sett den type termostat før på elektriske varmekabler. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. desember 2023 Del Skrevet 5. desember 2023 Larzen_91 skrev (1 time siden): Med det sagt, har jeg ikke sett den type termostat før på elektriske varmekabler. Det er en termostat for regulering av vannbåren varme. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 5. desember 2023 Del Skrevet 5. desember 2023 Gikk ut fra det ja, men som sagt er det veldig vanlig å ha elektrisk gulvvarme på baderom, selv om resten av boligen har vannbåren varme. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 Larzen_91 skrev (På 5.12.2023 den 9:07 PM): Gikk ut fra det ja, men som sagt er det veldig vanlig å ha elektrisk gulvvarme på baderom, selv om resten av boligen har vannbåren varme. Nei, det er det ikke. Finn skapet til VBV, og kjenn om det strømmer vann i røret til badet, det er merket. Hvis du vil kan du løfte av den aktuatoren på ventilen og skru den opp manuelt. Er termostaten på badet koblet til nettstrøm eller er det batteri? En del sånne er trådløse, og da kan det være at et nytt batteri i termostaten er alt som skal til. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 OJ Doe skrev (4 timer siden): Nei, det er det ikke. Finn skapet til VBV, og kjenn om det strømmer vann i røret til badet, det er merket. Hvis du vil kan du løfte av den aktuatoren på ventilen og skru den opp manuelt. Er termostaten på badet koblet til nettstrøm eller er det batteri? En del sånne er trådløse, og da kan det være at et nytt batteri i termostaten er alt som skal til. Jo, det er det. Og sånn kan vi gå frem og tilbake. Jeg har ikke statistikk som viser hvor mange boliger med vannbåren varme ellers som har elektrisk gulvvarme på badet, men som elektriker har samtlige av kundene jeg har vært hos hatt elektrisk gulvvarme på badet, uavhengig av om de har vannbåren varme ellers i leiligheten/huset. Jeg vil tro det ikke er mindre vanlig nå, da en vanlig løsning på leilighetsprosjekter er at badene kommer ferdig bygget fra utlandet i bokser og bare løftes inn, og da kommer de med elektrisk gulvvarme. Men det er åpenbart ikke tilfellet her ser det ut til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå