Gjest 88f19...dd9 Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 Hei Hva bør man si på jobbintervju hvis de spør om hvorfor man ikke har greid å skaffe relevant jobb for yrket man har utdannet seg for? Jeg har sittet fast som tilkallingsvikar for ulike bemanningsbyråer både før og etter utdanning (bachelor i IT). Jeg skjønner å ikke ha fått jobb innen det man har utdannet seg for gir dårlig inntrykk. Har dere noen tips? Anonymous poster hash: 88f19...dd9 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 Bare svar ærlig. Det er ikke nødvendigvis noe som gir dårlig inntrykk, kan ha så mange årsaker men jeg hadde absolutt spurt hvorfor det ble slik i en intervjurunde. Det viktigste er ikke at man har ett godt svar men at en har tenkt på det og er klar for å svare. 1 Lenke til kommentar
Gjest 88f19...dd9 Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 1 minute ago, Salvesen. said: Bare svar ærlig. Det er ikke nødvendigvis noe som gir dårlig inntrykk, kan ha så mange årsaker men jeg hadde absolutt spurt hvorfor det ble slik i en intervjurunde. Det viktigste er ikke at man har ett godt svar men at en har tenkt på det og er klar for å svare. Jeg har tenkt mye på det og jeg har mine hypoteser. Utifra tidligere erfaringer som ikke nødvendigvis er intervju relatert, er det en dårlig ide om å være ærlig om slikt. Jeg hadde tenkte jeg kunne spille dum og si noe som at jeg bare er uheldig eller noe i den duren, men er veldig sugen på å få foten innenfor døren. Anonymous poster hash: 88f19...dd9 Lenke til kommentar
GA Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 3 minutes ago, Guest 88f19...dd9 said: Jeg har tenkt mye på det og jeg har mine hypoteser. Utifra tidligere erfaringer som ikke nødvendigvis er intervju relatert, er det en dårlig ide om å være ærlig om slikt. Jeg hadde tenkte jeg kunne spille dum og si noe som at jeg bare er uheldig eller noe i den duren, men er veldig sugen på å få foten innenfor døren. Anonymous poster hash: 88f19...dd9 Hvor lenge er det siden du var ferdig utdannet, og hva har du gjort i perioden siden du var ferdig(jobbmessig)? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) Gjest 88f19...dd9 skrev (8 minutter siden): Jeg har tenkt mye på det og jeg har mine hypoteser. Utifra tidligere erfaringer som ikke nødvendigvis er intervju relatert, er det en dårlig ide om å være ærlig om slikt. Jeg hadde tenkte jeg kunne spille dum og si noe som at jeg bare er uheldig eller noe i den duren, men er veldig sugen på å få foten innenfor døren. Anonymous poster hash: 88f19...dd9 Jeg intervjuer en del, og jeg setter helt klart pris på ærlighet. Om en prøver å vri på sannheten å pynte på ting får en ofte dårlige vibber og det kan være nok for meg om det er andre gode kandidater. Edit: hadde ved sist runde i sommer en kandidat som var ferdig med sin it grad. Han hadde ikke hatt fast jobb etter en god stund men bidratt på diverse grunder prosjekter osv. Han kom langt i prosessen og var dønn ærlig om situasjonen. Endret 3. desember 2023 av Salvesen. 1 Lenke til kommentar
Gjest 88f19...dd9 Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 3 minutes ago, GA said: Hvor lenge er det siden du var ferdig utdannet, og hva har du gjort i perioden siden du var ferdig(jobbmessig)? Underkant 5 år. Har bare blitt brukt og kasta mellom ulike "på gulvet" jobber gjennom bemanningsbyrå i hele mitt ynkelige karriereliv. Det er en negativ spiral jeg har lyst til å unnslippe asap. Anonymous poster hash: 88f19...dd9 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) Gjest 88f19...dd9 skrev (2 minutter siden): Underkant 5 år. Har bare blitt brukt og kasta mellom ulike "på gulvet" jobber gjennom bemanningsbyrå i hele mitt ynkelige karriereliv. Det er en negativ spiral jeg har lyst til å unnslippe asap. Anonymous poster hash: 88f19...dd9 I urelevante jobber? Det er en stund i så fall. Har du holdt deg faglig oppdatert og/eller jobbet med noen prosjekter på fritid du kan vise til? Endret 3. desember 2023 av oddeh Lenke til kommentar
Gjest 88f19...dd9 Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 2 minutes ago, oddeh said: I urelevante jobber? Det er en stund i så fall. Har du holdt deg faglig oppdatert og/eller jobbet med noen prosjekter på fritid du kan vise til? Jeg er helt utslitt etter jobb at jeg så vidt har energi til å få i meg en god måltid. Jeg har ikke tiden eller energien til å drive med hobbyer eller prosjekter. Helsetilstanden min går også bare nedover. Anonymous poster hash: 88f19...dd9 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 Gjest 88f19...dd9 skrev (40 minutter siden): Jeg har tenkt mye på det og jeg har mine hypoteser. Utifra tidligere erfaringer som ikke nødvendigvis er intervju relatert, er det en dårlig ide om å være ærlig om slikt. Jeg hadde tenkte jeg kunne spille dum og si noe som at jeg bare er uheldig eller noe i den duren, men er veldig sugen på å få foten innenfor døren. Anonymous poster hash: 88f19...dd9 Vær ærlig og transparent! At du prøver å "game" intervjuet er fullstendig turnoff for oss som intervjuer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå