Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Elektronisk overvåkning/Big Brother

Gjest e2093...a00

Anbefalte innlegg

Gjest e2093...a00

Hei,

er det noen som vet hva som kan bli overvåket uten din viten? Altså uten samtykke eller varsling. Fra feks politiet, Nav, skatteetaten osv.

Ser de kontoutskrift, transaksjoner og kortbruk, har de tilgang til facebook/messenger/sms, lytter de på tlf, kan de se hva jeg skriver her??

Hilsen litt paranoid

Anonymous poster hash: e2093...a00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest e2093...a00 skrev (1 time siden):

Hei,

er det noen som vet hva som kan bli overvåket uten din viten? Altså uten samtykke eller varsling. Fra feks politiet, Nav, skatteetaten osv.

Ser de kontoutskrift, transaksjoner og kortbruk, har de tilgang til facebook/messenger/sms, lytter de på tlf, kan de se hva jeg skriver her??

Hilsen litt paranoid

Alt, så lenge dem har grunnlag og rettslig godkjenning for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest e2093...a00 skrev (14 timer siden):

Hei,

Hilsen litt paranoid

Alle kan se hva du poster offentlig på facebook, Twitter, blog osv inkludert Nav, Politiet skatteetaten osv, trenger ikke noen varsling for det.

Utover det er det avhengig av om du er mistenkt for noe, eller å være i kontakt med noen av særskilt interesse, da kan Politiet få tillatelse til avlytting av telefoner, lese sms, mail, sjekke kortbruk, overvåkingskameraer osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...