Gå til innhold

Formel 1 - 2024

Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?  

77 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?

• Alpine
      0
    • Aston Martin
      7
    • Ferrari
      18
    • Haas
      5
    • Stake Sauber
      3
    • McLaren
      22
    • Mercedes-AMG
      6
    • Racing Bulls
      1
    • Red Bull Racing
      14
    • Williams Racing
      1

Anbefalte innlegg

11 minutes ago, Evil-Duck said:

Race Control ga beskjed om at alle skulle kjøre en ekstra formasjonsrunde for å unngå rot, så de som ble stående fulgte bare beskjed fra RC når de først satt i gang. 

Nå er avgørelsen tatt - Norris og Russell får en straff, de to rett bak slipper unna: https://www.formula1.com/en/latest/article/norris-and-russell-punished-over-formation-lap-incident-in-sao-paulo-gp-as.2xyRUagnb5U3ARgtRgWGEG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nebrewfoz skrev (3 minutter siden):

På en "formation lap"?

Hvor var det Stroll fløy i veggen? På en formation lap. Så ja, sette livet til marshals, seg selv og andre førere i fare. Der Stroll fløy i veggen var der nå ikke lenger bare tecpro å treffe, men en bil, en traktor, marshals og en SUV :) 

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (1 time siden):

"Fløy i veggen"? Jeg tror ikke vi så det samme løpet.
Han touchet såvidt Tec Pro-barrieren og kjørte derfra, men valgte feil vei og ble stående i "Leca-kulene".

Han hadde temmelig høy fart når han traff veggen, det som gjorde at bilen ikke skadet annet enn frontvingen var at han traff veggen sidelengs og skled langs barrieren. Se gjerne onboard kameraet til Stroll så ser du hvilken hastigheter det dreier seg om. For en formel 1 bil så kan kanskje hastighetene ikke virke så voldsomt, men for et menneske som står på banen er det ganske betydelig å bli truffet av en bil som sidelengs kommer mot deg i 70-80 km/t :) 

Uansett svært uansvarlig å sende rundt biler på en våt bane for å kjøre en formasjonsrunde med mennesker, traktorer og personbiler på banen. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Evil-Duck said:

Han hadde temmelig høy fart når han traff veggen, det som gjorde at bilen ikke skadet annet enn frontvingen var at han traff veggen sidelengs og skled langs barrieren.

Han skadet jo ikke annet enn nesa på bilen, som dultet så vidt borti barrieren. Frontvingen var kun i kontakt med isopor-skiltet (- 50m-markeringen -) og tok ingen skade av det. Bortsett fra litt lakkskader kunne Stroll kjøre derfra rett etterpå, men i befippelsen valgte han feil vei og ble fanget i grusfella.

Jeg tror ingen andre enn deg mener at "mennesker, traktorer og personbiler" var i fare på grunn av det som skjedde.

Lenke til kommentar

Jeg gidder faktisk snart ikke 😅 Om ett eksempel av at en annen fører runden før krasjet akkurat der de nå hadde en hau med folk, biler og en traktor er under ett formation lap ikke er godt nok for deg så klarer jeg nok ikke å overbevise deg om at dette var ett sikkerhetsproblem. Man skal og være temmelig historieløs for å tro at en traktor på banen ikke er en fare for førerne, da vi faktisk har ett dødsfall i 2016 når Jules Bianchi på en våt Suzuka traff en slik traktor  under ett inlap etter session var rødflagget for å få en annen krasjet bil av banen.  

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (40 minutter siden):

Jeg gidder faktisk snart ikke 😅 Om ett eksempel av at en annen fører runden før krasjet akkurat der de nå hadde en hau med folk, biler og en traktor er under ett formation lap ikke er godt nok for deg så klarer jeg nok ikke å overbevise deg om at dette var ett sikkerhetsproblem. Man skal og være temmelig historieløs for å tro at en traktor på banen ikke er en fare for førerne, da vi faktisk har ett dødsfall i 2016 når Jules Bianchi på en våt Suzuka traff en slik traktor  under ett inlap etter session var rødflagget for å få en annen krasjet bil av banen.  

Skummelt med hjullastere på banen, dog fikk alle beskjed om det og kan ikke sammenlignes med 2014. Da var det kun gulflagg, noe som var vanlig før dessverre. Stroll's situasjon var kanskje en av flere situasjoner som kunne blitt håndert bedre under søndagens løp. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...