Gå til innhold

Formel 1 - 2024

Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?  

77 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?

• Alpine
      0
    • Aston Martin
      7
    • Ferrari
      18
    • Haas
      5
    • Stake Sauber
      3
    • McLaren
      22
    • Mercedes-AMG
      6
    • Racing Bulls
      1
    • Red Bull Racing
      14
    • Williams Racing
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (5 timer siden):

Mye rart som har skjedd denne helga rundt det å trigge VSC og Red Flags må en si... Det tok det 52 sekunder før Red Flag var ute etter stroll krasjet som lot X antall førere fullføre runden sin, når Colapinto krasjet tok det 12 sekunder før Red Flag ble trigget 18 sekunder når Sainz krasjet under 10 sekunder når Alonso krasjet og umiddelbart når Albon krasjet. 

Gjør jo det unektelig vanskelig å ikke begynne å rikke litt på aluminiumsfolie hatten når alle disse rare , bissare og ikke minst farlige avgjørelsene de har tatt denne helgen har fucket over Verstappen. Men men. 

Hvorfor tar man ikke like hensyn til de gangene det hjalp Verstappen? Visste de at runden hans var dårlig, han rakk jo sette en rundetid - men klarte ikke forbedre seg og røk ut. Hadde han klart å forbedre seg den runden hadde han jo gått videre fordi det ble somlet med å gi rødflagg. 

Tror nok du var inne på det tidligere, er nok bare dårlig håndterte situasjoner. Spesielt om de skal sette folk i umiddelbar fare for å liksom hjelpe alle andre, høres litt for villt ut.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (10 minutter siden):

Hvorfor tar man ikke like hensyn til de gangene det hjalp Verstappen? Visste de at runden hans var dårlig, han rakk jo sette en rundetid - men klarte ikke forbedre seg og røk ut. Hadde han klart å forbedre seg den runden hadde han jo gått videre fordi det ble somlet med å gi rødflagg. 

Tror nok du var inne på det tidligere, er nok bare dårlig håndterte situasjoner. Spesielt om de skal sette folk i umiddelbar fare for å liksom hjelpe alle andre, høres litt for villt ut.

Jeg var nok mest grinete fordi det føltes som alt av tilfeldigheter gikk mot "min" fører denne helga, men er i godt humør igjen nå, så det går bra :D 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar

Dette var helt sinnsykt! Kongekjøring av Max - han viser her at han er verdens beste f1-fører, og det uten å ty til grisekjøring. På vått føre er bilene mer eller mindre likestilte og alt står på ferdigheter. Da er det interessant med Alpine på P2 og P3.

..og så kan man stille spørsmål rundt Landos fragile psyke, samt at McLaren prøver seg på en undercut der risiko for SC er så høy som den er. Helt utrolig talentløst av dem. Tror nok ikke at dette ville endret mye, men når situasjonen var som den var så gjorde de det meste feil.

Max trenger bare å cruise dette inn og må ha en DNF nå for å tape mesterskapet.

Endret av Auto Asmodeus
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 31.10.2024 den 4:54 PM):

“The whole intention of Verstappen was to try to let Ferrari get the 1-2 finish. I think that’s definitely what Verstappen intended and tried to achieve, I understand why he did it but I don’t agree with it, I don’t think many people do."

Akkurat denne teorien så jeg flere Max-fans komme med på some, lenge før Herbert. Det hevdes at Max er et racing-geni, en nerd, som kan reglene til fingerspissene. Men det var vel kanskje å tillegge han vel mye genialitet. Ikke så lett å være så kalkulerende i kampens hete.

Bare å gratulere med dagens kjøring! Lynrask og clean hele veien. Litt heldig med rødflagget, men you make your own luck osv. Med det tempoet tror jeg han kunne vunnet uansett

Lenke til kommentar

For en maktdemonstrasjon av Max det var idag. Jeg er 100% uenig med Lando at det var flaks. Du har folk som såvidt klarer å holde bilen på banen mens Max bare tar forbikjøring etter forbikjøring som om det var ingenting. Max har idag vist igjen hvorfor han fortjener å vinne WDC.

Her ser man hvem som klarer å levere når det virkelig gjelder. McLaren og Lando har fucka opp så mange ganger. Både på strategi og på individuelle feil under kjøring. Det var en god stund der jeg håpet Lando kunne ta igjen Max og vinne, men nå er jeg faktisk glad Max har vunnet WDC. Vel fortjent. Og vi som f1 fans har fått vanvittig god underholdning.

For en F1 søndag det har vært, og for en sesong det er 😁

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (18 minutter siden):

For en maktdemonstrasjon av Max det var idag. Jeg er 100% uenig med Lando at det var flaks.

Det var vel rødflagget han siktet til, og det var jo flaks. Eller kanskje gambling. Det var ikke så sannsynlig at noen skulle dra av under SC. Max ble ute fordi regnet skulle avta om noen minutter.

Norris sa også: “Max was easily quicker than us and I think if he went from the front he probably would have lapped us. The pace was good, I think similar to George but the Red Bull was very fast today."

• Liker 1
Lenke til kommentar

La oss putte alle konspirasjonsteorier til sides å bare fokusere på hvordan FIA/dommerne håndterte denne helgen og de presedenser de nå setter. 

Sprint qualifying : ikke noe spesielt 

Sprint : Du hadde en stasjonær bil på banen, double yellows flagget, men banen forble race aktiv i flere minutter, også etter fører av bil var ute og spaserte ved siden av banen. Først etter Hulkenberg hadde komt seg bort ble det flagget VSC.  Her kom sikkerheten på en solid andreplass bak racing/underholdning. 

Race qualifying : En flust med ulykker med eksepsjonelt ukonsise tider fra ulykkene skjedde til rødeflagg ble trigget, og det famøse krasjet til Lance Stroll hvor det tok nesten ett minutt før de rødflagget trolig fordi det var så nær slutten av kvalikken og de ville la førere som lå forran ulykken skulle få fullføre rundene sine. Nok ett eksempel hvor racing/underholdning kom forran sikkerheten til en fører. FIA har følt at de har måtte komt med en forklaring på hvorfor de gjorde dette og sa at de ventet med å flagge fordi Lance prøvde å kjøre tilbake til pit, men selv en person med eksepsjonelt lite teknisk forståelse forstår at en bil som mangler forrvinge, bakvinge og har en tydelig knekt bakaksling med ett hjul som peker den andre veien ikke kommer seg tilbake i pit. 

Så har vi fals starten til Norris og de førerene som lå bak. Han startet da en ny formasjons runde uten at han hadde fått signal til å gjøre dette. Denne formasjons runden ble kjørte samtidig som det var flere marshaler og en traktor ute på banen for å fjerne bilen til Stroll. Så ser jeg jo folk argumentere med at de uansett kjører å sakte på formation laps at det ikke utgjorde noen fare, og til det sier jeg Stroll krasjet på formasjons runden. At denne overtredelsen blir "straffet" med å gi ett par mangemillionærer 50 000 kroner i bot hver er jo temmelig latterlig for den farlige situasjonen som ble skapt. Denne helgen har FIA virkelig vist sin dårlige side og skapt mange rare og farlige presedenser. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, wampster said:

Norris (og de andre som startet uten at de burde/skulle) slipper av en eller annen grunn straff.
Det er jo... litt snodig

Så vidt jeg kunne se var det ingen av bilene som ble stående igjen på start-grid'en (selv om noen nølte veldig lenge), så i så fall  burde vel alle fått straff?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stroll var uten tvil gårsdagens klovn. Jeg mener hva faen får deg til å kjøre inn i grusen med vilje???

Jeg så deler av løpet igjen i går, og klarer ikke å tenke annet enn at McLaren fikk panikk og ville ha ferske Inters før det store regnskyllet (som egentlig ikke helt kom allikevel). Og så kom rødflagget rett etterpå og ødela det lille de hadde igjen av strategi. Skjønner ikke hvorfor de jager i denne situasjonen. Og Lando fiksa ikke presset. Flere klare førerfeil, og da mister man mesterskapet.

Jeg måtte spole frem og se Max' kjøring igjen. Helt sinnsykt!!

Endret av Auto Asmodeus
Lenke til kommentar

Får sånn Latifi moment av det Stroll gjorde der. Hvem gagnet det? Jo Verstappen. Om han ikke hadde rotet seg ut i grusen hadde løpet startet til vanlig tid og kanskje Verstappen hadde kjørt og byttet til nye intermediate dekk 🤷🏻‍♂️ og kommet ut igjen langt bak, før det rød flagget kom. Men mye "what if" moments. 

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (2 timer siden):

Så vidt jeg kunne se var det ingen av bilene som ble stående igjen på start-grid'en (selv om noen nølte veldig lenge), så i så fall  burde vel alle fått straff?

Race Control ga beskjed om at alle skulle kjøre en ekstra formasjonsrunde for å unngå rot, så de som ble stående fulgte bare beskjed fra RC når de først satt i gang. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...