Gå til innhold

Formel 1 - 2024


Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?  

73 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?

    • Alpine
      0
    • Aston Martin
      7
    • Ferrari
      16
    • Haas
      5
    • Stake Sauber
      3
    • McLaren
      21
    • Mercedes-AMG
      6
    • Racing Bulls
      1
    • Red Bull Racing
      14
    • Williams Racing
      0


Anbefalte innlegg

Gavekort skrev (3 timer siden):

Tror ikke han har sovet siden Miami GP

Det ryktes om at kontrakten hans har en klausul som gjør at han kan sparkes om han er mer en 100 poeng bak Max etter Belgia. Han er nå 137 poeng bak. Han må altså vinne de to neste løpene og Max må ha DNF for at det skal gå, sånn cirka.

spacer.png

Endret av Sjørøver
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve klippene fra kjøringen ser kanonbra ut, selv om det ikke er perfekt. De har gjort en god jobb der, fin blanding av ekte klipp og litt VFX.

Det som for meg virket utrolig teit var dialogen i starten og musikkvalget. Hadde de droppet de første 20 sekundene og brukt en annen sang tror jeg de fleste hadde likt den enda mer.

Jeg frykter nok at filmen blir mer som en moderne versjon av Driven (Stallone-klassikeren) og ikke noe på nivå med Rush når det kommer til historien og dialogen.

Uansett så gleder jeg meg fortsatt. Sjeldent man får se F1 biler med ordentlig god kvalitet. Blir garantert en tur på kino.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Patek skrev (10 timer siden):

Hva er det som er så dårlig? Synes det meste så bra ut jeg, eneste var kanskje at det ikke ser ut som det er så mye g-krefter som det skal være i svingene. 

Så bra du gleder deg, jeg synes filmen virker komisk overdrevet. 

"Build a car for combat"

"...Who said anything about safe"

Sikkert kule scener, filmen er visstnok vannvittig dyr å produsere. Jeg ser den garantert, kanskje Brad pitt legger en nickel ut på banen og kjører over den som en ekte boss.

Lenke til kommentar

Regner med at dette blir den moderne versjonen av "Grand Prix" (1966) eller "LeMans" (1971, med Steve McQueen), altså sinnsykt kule race-scener, men tåpelig story. Når det er sagt, så er vi bortskjemt med å kunne se onboard hele tiden nå, dette var en skjeldenhet tidligere.

Anbefaler forresten alle å se "Grand Prix", selv om storyen er uinteressant, så er det sinnsykt bra footage fra gamle Spa, gamle Monza, Monaco mm, og med de virkelige sjåførene som statister innimellom. Så vidt meg bekjent ingen andre muligheter for å se pre-aero F1 med så god bildekvalitet.

Endret av Kalle Klo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (9 timer siden):

Husker skuffelsen "Ford vs Ferrari". Ikke bare var det totalt B-film i skuespill og handling, men racing-realismen var også på linje med Flåklypa. 

Og historien er fullstendig fabrikkert. Amerikanerne designet aldri bilen fra scratch, de kjøpte en bil og et team som allerede hadde sperret opp øyne på akkurat Le mans. Denne delen blir dessverre utelatt fra de fleste som forsøker å fortelle historien, men informasjonen er tilgjengelig.

Det er en av de mer interessante historiene i motorsport. Bilen het Lola GT (MK6) og kom med aluminium monocoque, de velkjente 40 tommene kom også fra Lola og sjefsdesigner Broadley.

Lola GT var teknisk banebrytende, men sjanseløs når et pr apparat fikk løpe løpsk. Og som i Ringenes Herre ble ting som aldri skulle glemmes, glemt. 

 

Endret av DrAlban3000
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 8.7.2024 at 11:05 PM, Jarmo said:

Kan være et bilde av tekst

Og igjennom historien er det kun 1* fører som har kjørt for minst 2 av disse teamene på fulltid (altså ikke 1-2 løp som erstatter som f.eks Martin Brundle med 1 løp for Williams i 1988 og Alexander Wurz med 1 løp for McLaren i 2005), og som aldri har vunnet ett F1 løp i karrieren. Svenske Stefan Johansson.

 

* Alex Albon kan fortsatt vinne ett løp i karrieren, hvis ikke, blir han nummer 2 på denne listen.

 

EDIT: Arturo Merzario kjørte for Ferrari og Frank Williams Racing Cars, men dette ble til Wolf Racing, og Williams Grand Prix Engineering, som er dagens Williams har, statistisk sett, ingenting med Frank Williams Racing Cars å gjøre.
Chris Amon kunne havnet på listen, men McLaren fikk aldri tak i en motor til Amon, som endte med å gå nesten en hel sesong som påmeldt til løp, uten å få kjørt for McLaren, og fikk kun kjørt sporadiske løp med andre biler.

Endret av Stoddart
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Stoddart skrev (2 timer siden):

Og igjennom historien er det kun 1* fører som har kjørt for minst 2 av disse teamene på fulltid (altså ikke 1-2 løp som erstatter som f.eks Martin Brundle med 1 løp for Williams i 1988 og Alexander Wurz med 1 løp for McLaren i 2005), og som aldri har vunnet ett F1 løp i karrieren. Svenske Stefan Johansson.

 

* Alex Albon kan fortsatt vinne ett løp i karrieren, hvis ikke, blir han nummer 2 på denne listen.

 

EDIT: Arturo Merzario kjørte for Ferrari og Frank Williams Racing Cars, men dette ble til Wolf Racing, og Williams Grand Prix Engineering, som er dagens Williams har, statistisk sett, ingenting med Frank Williams Racing Cars å gjøre.
Chris Amon kunne havnet på listen, men McLaren fikk aldri tak i en motor til Amon, som endte med å gå nesten en hel sesong som påmeldt til løp, uten å få kjørt for McLaren, og fikk kun kjørt sporadiske løp med andre biler.

Er vel klassifisert etter merke/stall, ikke sjafører.

Lenke til kommentar

Må være røft for Lando å bli "frastjålet" pokalen flere ganger i det siste. Han har nok flinke folk å snakke med.

Det var forresten herlig å se Lewis endelig vinne igjen på hjemmebane, jeg satt ytterst på stolen og klappa og hoppa de siste to rundene av Silverstone. Den var fortjent.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Jarmo said:

Er vel klassifisert etter merke/stall, ikke sjafører.

Bildet du delte? Ja. Vet ikke helt hvor bildet kommer fra, da de i følge statsF1 nådde 100 seiere i Kanada 2023.

Uansett, mitt poeng var at av de 5 lagene som har over 100 seiere i historien. Så er det kun en enkelt fører som har vært under fast kontrakt med minst 2 av de lagene, men som aldri har vunnet ett F1 løp. Noe som er ganske spesielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...