Gå til innhold

Formel 1 - 2024

Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?  

77 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?

• Alpine
      0
    • Aston Martin
      7
    • Ferrari
      18
    • Haas
      5
    • Stake Sauber
      3
    • McLaren
      22
    • Mercedes-AMG
      6
    • Racing Bulls
      1
    • Red Bull Racing
      14
    • Williams Racing
      1

Anbefalte innlegg

Det handler vel om hele løpshelgen i sin helhet, ikke bare løpet, altså sprinten, begge kvalifiseringene og løpet, og her var det vel bare på hovedløpet Norris gjorde noen av sine typiske brølere, selv om det var litt flaut at Norris ikke klarte å passere Piastri på konvensjonelle måter under Spring løpet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alpine/Renault skal slutte å lage motorer og kjøpe frå Mercedes.

Er det berre eg som tenker at det er veldig spesielt at eit fransk lag skal kjøpe tyske motorer?

Hadde du sagt det til ein franskmann for 30 år siden hadde dei berre sett dumt på deg....

Lenke til kommentar
Dragavon skrev (9 minutter siden):

Alpine/Renault skal slutte å lage motorer og kjøpe frå Mercedes.

Er det berre eg som tenker at det er veldig spesielt at eit fransk lag skal kjøpe tyske motorer?

Hadde du sagt det til ein franskmann for 30 år siden hadde dei berre sett dumt på deg....

Tviler på at det laget er fransk om 5 år.

Lenke til kommentar

Marginalt mindre. Husker ikke nøyaktig. Et steg i riktig retning, men synd de ikke tok det lengre. De burde være både mindre og lettere. Kan nok si meg enig om 1994 er peak, selv om F2004 er mitt sterkeste minne fra jeg var liten og er legendarisk i mine øyne.

Snakker man kun om utseendet, og driter i at de er for store, så tror jeg Ferrari fra 2022 (F1-75) er noe av det peneste som er laget. Om man slenger topp ti i en sekk og ikke rangerer de innad så er denne med der.  Hjelper også med den mørke rødfargen. 2023 beholdt mye av det gode, men 2024 var et klart steg tilbake designmessig.

image.thumb.png.db9f261bc654a3e1f97cf8262e925188.png 

image.png.e448e94fbd5f66340953b3570a5e19da.png

Lenke til kommentar

Syns halo'n ødelegger designet på nye f1 biler, men er glad den er der likevel. Mine favoritter fra jeg startet å se F1 er vel(husker ikke betegnelsen på alle): Williams 92', McLaren 99', midt-90 Ferrari og Jordan 7up. Av nyere biler likte jeg fryktelig godt Ferrari i 2013(f138) med aggressiv nese og Lotus Renault i 2011. Sikkert noen jeg har glemt.😝 
spacer.png

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
12 hours ago, Sjørøver said:

spacer.png
^ingen over, ingen ved siden. Fy fasan så lekker zero pod er. Så den på Spa.

Smaken er tydligvis som baken. Denne ville jeg dratt fram som en av de absolutt styggeste F1 bilene de senere år. Ferrarien ser ut som om den er blitt tegnet av lidenskaplige italienske designere, Mercedesen ser ut som om den har blitt "designet" av en AI. Særlig sideboards er forferdelige. Hadde den enda vært den raskeste bilen på banen, men den var ikke det heller. 

Lenke til kommentar

Jeg er nok litt sær, men jeg syns de bilene som ble utviklet mot slutten av turbo hybrid eraen er noen av de mest fasinerende stykke ingeniørkunst jeg noengang har sett. Her er så mange aeroflater som er helt umulig å vri hodet sitt rundt hvordan fungerer. "Barge boardene" på RB16B var noe mørk magi. 

image.thumb.png.8b3e1e122f0fc2a17c6a75b3fe680e8e.png

image.thumb.png.f0c2f2b0a53e62947fad8d83244510fb.png

Ellers er jeg svak for Gulf Liverien til samme generasjon biler som mclaren hadde i Monaco 2021

image.thumb.png.776e408c7764f5b816405b67b6572d4f.png

Og Rich Energy Haasen fra 2019, selv om bilen var en shitbox 

image.png.af6e1198ed131bfc5610c39427f585a8.png

så sene turbo hybrid era design er rett og slett peak for meg, selv om mange mener bilene er stygge så er det litt med det kompromissløse tilnærmingen til aero når de ikke kunne bruke gound effects som snakker til meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...