Gå til innhold

Formel 1 - 2024

Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?  

77 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?

• Alpine
      0
    • Aston Martin
      7
    • Ferrari
      18
    • Haas
      5
    • Stake Sauber
      3
    • McLaren
      22
    • Mercedes-AMG
      6
    • Racing Bulls
      1
    • Red Bull Racing
      14
    • Williams Racing
      1

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, Evil-Duck said:

Voks opp litt da

Det rådet vil jeg anbefale til alle som blir krenket av dommeravgjørelser som i går i disfavør av en utøver man selv er tilhenger av.

Når noen argumenterer utfra regelverket, så er det direkte uredelig å kalle det en "partisk holdning".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nebrewfoz skrev (13 minutter siden):

Det rådet vil jeg anbefale til alle som blir krenket av dommeravgjørelser som i går i disfavør av en utøver man selv er tilhenger av.

Når noen argumenterer utfra regelverket, så er det direkte uredelig å kalle det en "partisk holdning".

Dette er ikke ut fra regelverk det er spekulasjoner 

“The whole intention of Verstappen was to try to let Ferrari get the 1-2 finish. I think that’s definitely what Verstappen intended and tried to achieve, I understand why he did it but I don’t agree with it, I don’t think many people do."

“‘Fair racing’ is something Norris has mentioned before, and that’s the type of fight he wants to have. I don’t see Verstappen’s driving changing because the number one goal is to stop Norris from closing the gap for the drivers’ championship. We potentially still have a lot of interesting racing coming our way.”

“When Verstappen goes into this horrible mindset of trying to gain an advantage by taking a fellow driver off the race track so Ferrari can get the 1-2, that is where Verstappen needs to know he doesn’t have to do that. Just win in the cleanest possible way you can.”

Det har absolutt ingenting å gjøre med regelverk, dette er personlige meninger som Herbert har om Verstappen og hva mål han tror verstappen prøver å oppnå. Igjen, det er helt lov å være enig i det han sier, men  at en dommer går ut å sier dette til media om en spesifikk fører syns jeg er ugreit når han skal dømme etter regelverket og ikke etter personlige følelser og teorien om hva baktankene til en fører er. Du har selvfølgelig lov å mene at det ikke er partiske fremstillinger, jeg mener det fremstår som svært partisk og negativt ladet mot verstappen, og det må jeg og få lov å mene uten at en igjen skal få kastet ord som "uredelig" mot seg. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Evil-Duck said:

Det har absolutt ingenting å gjøre med regelverk,

Nei, du hoppet jo over alt Herbert sa om regelverk og hvordan Verstappen hadde forbrutt seg mot det og hvorfor han fikk tidsstraffer.

Verstappen fikk jo ikke tidsstraff for å "stop Norris from closing the gap for the drivers’ championship".
Det var handlingene som ble straffet, ikke den eventuelle motivasjonen bak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (9 minutter siden):

Nei, du hoppet jo over alt Herbert sa om regelverk og hvordan Verstappen hadde forbrutt seg mot det og hvorfor han fikk tidsstraffer.

Verstappen fikk jo ikke tidsstraff for å "stop Norris from closing the gap for the drivers’ championship".
Det var handlingene som ble straffet, ikke den eventuelle motivasjonen bak.

Jeg sier jo ingenting om at han ikke nevner noe om regelverket, jeg sier at han i sine uttalelser spekulerer mye rundt motivasjoner, og har en negativ ladning i sine holdninger til hvordan han mener verstappen kjører mot Norris. Jeg har aldri nevnt her at jeg mener han er partisk i sin dømming, men at han fremstår som partisk i sin holdning til verstappen i dette intervjuet han har gjort, noe som er en bad look for et dommer i enhver sport. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Evil-Duck said:

Jeg har aldri nevnt her at jeg mener han er partisk i sin dømming, men at han fremstår som partisk i sin holdning til verstappen i dette intervjuet han har gjort, noe som er en bad look for et dommer i enhver sport. 

Har du sammenlignet med hva Herbert har sagt om andre F1-førere? Kanskje han er like frittalende om andre førere når det er disse førerne som blir diskutert, og kanskje det betyr at han ikke er partisk, men at du definitivt er det? Noe som er en bad look for en Formel 1-fan, spør du meg.

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (5 minutter siden):

Har du sammenlignet med hva Herbert har sagt om andre F1-førere? Kanskje han er like frittalende om andre førere når det er disse førerne som blir diskutert, og kanskje det betyr at han ikke er partisk, men at du definitivt er det? Noe som er en bad look for en Formel 1-fan, spør du meg.

Selvfølgelig er jeg partisk, har aldri påstått noe annet heller, så lenge en heier på/er fan av noen så er en jo partisk uansett, samme om en missliker noen. Vet ikke helt hva du prøve på her, men jeg har ikke og har aldri prøvd å legge skjul på at jeg er Verstappen fan. Så om du lurer på hvor mine biaser ligger så er jeg stor fan av Verstappen og Tsunoda og videre missliker jeg Russell. Forskjellen mellom meg og Herbert er derimot at jeg har 0 makt til å påvirke utfallet av løp og straffer. 

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (På 29.10.2024 den 8:52 AM):

par av mange mulige tiltak er at straffen skal utføres innen noen få runder og/eller at man ikke har lov til å skifte dekk samtidig som straffen sones. Noe må i hvert fall gjøres for å unngå at team kalkulerer inn straff som en del av strategien.

Når de får en straff så må de kjøre gjennom pit på neste runde. Det hadde virkelig svidd og muligens hindret at folk hadde misbrukt reglene. 

F1tv har lagd en video som går gjennom straffene til Max. Ganske god og informativ. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, taffeeel said:

Nå spør jeg kanskje dumme spørsmål. Hvis Magnussen friskmeldes til i morgen - kjører han fra P10 der Bearman kvalifiserte seg eller starter han sist i sprintløpet?

I forhold til det de på Viasat sa, så virker det som at Bearman er den som må kjøre sprint-løpet, selv om KMag blir frisk.

Lenke til kommentar

Litt usikker på om det er noen andre regler for sprint løp og vanlige løp, men tror ikke det, og da må en kvalifisere seg for å få lov å kjøre løpet, så kjører du ikke kvalikk så får du heller ikke kjøre løpet.  Dommerne kan dog gjøre ett unntak, som har blitt gjort flere ganger for førere som eksempelvis krasjer ut i Q1 før de har fått satt en representabel rundetid, eller for team som ikke har fått bilen klar til kvalifiseringen grunnet ett krasj i FP3 eksempelvis. Men da tar de ofte utgangspunkt i en runde tid som har blitt satt i en av free practice som "bevis" for at føreren og bilen er innafor de prosentmarginene en må være innenfor for å få lov å kjøre løpet. 

Så TLDR: Magnusen kommer trolig ikke til å kjøre sprint løpet i morgen selv om han blir frisk. 

Dragavon skrev (1 time siden):

Lando var lei dumme spørsmål gitt 😂

Syns mer synd på Perez som har måtte svart på spørsmål om det er hans siste løp i red bull stort sett hver løpshelg i 2 år nå 😅

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hørte en pod i dag der det snakket om Perez og Colapinto. Det sies at Cola er den eneste som kan ta over for Perez uten å miste for mye sponsorer. Mange av de sponsorene som er med Red Bull pga Perez har også forhold til Cola. Noen av de vil også ekspandere til Sør Amerika, og da er han perfekt. Det blir spennende, og definitivt noe jeg ikke så komme. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...