AndersT2 Skrevet 2. desember 2023 Del Skrevet 2. desember 2023 Hjalp en kompis å bygge ny PC, alt funket helt fint til vi oppdaterte bios. Det er en Intel 13700K, på Asus B760-Plus wifi hovedkort, la inn Windows 11 Pro Kjørte bios oppdatering som vanlig, og etter den var ferdig, så starter PCen rett i Ez-setup til Asus, der man legger inn BIOS. Hvis jeg går ut av den og går til boot delen, så står harddisken til første boot. Hvis vi trykker på en ignorer greie rett under der, så starter den opp i windows. Men med hver restart så starter den i Ez-setup igjen. Ser når jeg velger bios filen igjen, så skriver de noe om Bitlocker, at vi skal ta backup av nøklene for det. Dette er ting som er nytt for meg, vet det var snakk om det når Win 11 kom, men ikke fått vært borti det før nå. Fant ingen måte å fjerne det på. Regner med disken er kryptert, og for å fikse, så må vi starte på nytt. Noe som ikke er noe problem. Hvordan kommer man seg unna dette ved oppsett? Det er kun 2 uker siden jeg bygde PC på jobben, og la inn Win 11 Pro på samme måte, med Asus hovedkort, og oppdaterte BIOS etterpå uten at dette skjedde, men det var en AMD CPU (5700X) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2023 Fant løsningen. Virket som siste BIOS har feil på seg, eller at det skjedde noe feil under installasjon. Så tilfeldigvis at hovedkortet hadde rollback mulighet jeg ikke har sett før, og fikk lagt inn nest siste oppdatering, og da funket det som det skulle. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå