Gå til innhold

Iframe scroll style

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vil det ikkje funke å legge inn egenskaper for vanlig scroll i sida inni framen? (altså alle undersider)

Skulle tru det... :roll: Hvis man inkluderer det i iframe tagen da? uten bruk av css?

Tror også at det går. Kan ikke fatte hvorfor det ikke skulle være mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hellu..

Sliter litt med å få til å endre på scrollbaren på en iframe. Altså endre layouten på den. Bruker css... Noen forslag? Har prøvd, men får det ikke til, orker ikke leite mer. :blush::roll:

Du kan jo alltids paste dette:

<style>
<!--body{
scrollbar-face-color: #003F65; 
scrollbar-arrow-color: #FFFFFF; 
scrollbar-base-color: #003F65; 
scrollbar-track-color: #FFFFFF; 
scrollbar-shadow-color: #003F65;
scrollbar-highlight-color: #003F65; 
scrollbar-3dlight-color: #003F65; 
scrollbar-darkshadow-color: #FFFFFF; }-->
</style>

Inn i head'en. Så kan du skifte på fargekodene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Joa.. Veit det.. men scrollen på Iframe endrer seg ikke.. Bare den helst ytterst til høyre. Får studere litt mer da..

Det er fordi du må kopiere den inn i dokumentet som skal vises i iframen. Det nytter ikke å gjøre det på siden med iframen på.

Lenke til kommentar
men funker dette i opera? skulle ikke tro det! men siden 90% (??) bruker IE skulle det vel gå bra?

Det fungerer i Opera.

I versjon 7.23 og tidligere versjoner må man legge til "Enable Scrollbar Colors=1" under [user Prefs] i opera6.ini.

I versjon 7.50 er det en avkrysningsboks under innstillinger.

Lenke til kommentar
Men hvorfor mann, hvorfor? Vent heller på css 3 hvor dette sansynligvis blir implementert, så får du en side som benytter seg av skikkelig kode, ikke proprietær IE kode

Fordi jeg vil :-P

Nei det er fordi at jeg vil prøve å få designet fint, og er avhengig å bruke scoll for å vise oppdaterte nyheter i iframe`n.

:angry::roll:

Lenke til kommentar
Du får slutte å lete mer, det er ikke mulig :| (Ved bruk av html og css altså. Går sikkert an å lage noen ukompitable løsninger med java(script))

Joda, det er fullt mulig. Du må bare legge inn koden for scrollen i dokumentet som skal vises i iframen.

Jeg vil ikke si at denne løsningen gjør det mulig, siden det ikke er standard, og ikke vises korrekt i Mozilla.

Lenke til kommentar
Du får slutte å lete mer, det er ikke mulig :| (Ved bruk av html og css altså. Går sikkert an å lage noen ukompitable løsninger med java(script))

Joda, det er fullt mulig. Du må bare legge inn koden for scrollen i dokumentet som skal vises i iframen.

Jeg vil ikke si at denne løsningen gjør det mulig, siden det ikke er standard, og ikke vises korrekt i Mozilla.

Nei, okey! Da er det vel bedre å si at det går an, men ikke validerer? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...