Gå til innhold

Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate


Sviskepott

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trippelure skrev (5 minutter siden):

Jeg liker også Tove Jansson, Sommerboken. Hvert år leser jeg Ronja Røverdatter, Brødrene Løvehjerte 🥰 og Hobbiten og en hel haug med andre bøker (Narnia) nesten årlig eller annenhvert år 😁 Blir aldri lei ❤️

Jeg leser stort sett Sent i November og Trollvinter av Jansson hvert år 🧡🧡

Og så noe av Howard, som jeg og har lest hundre ganger tenker jeg 😅😆 særlig romanen Dragens Time som er den kronologisk siste Conan fortellingen, og andre Conan fortellinger, de er like bra hver gang 😎 siden de fleste fortellingene er så korte og jeg leser dem på en time så er det også en finfin ting 🧡 (selv klassiske Conan fortellinger som Elefanttårnet og Dronningen av den Svarte Kysten er korte, førstnevnte 30 sider ca og sistnevnte litt lengre kanskje).

Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (3 minutter siden):

Cassidy Tvillingene lurer på om den boken hadde svart bind, og en tegning på utsiden med Aslan som en sol. For da er det den vi har.:yes::yes:

 

Trippelure skrev (3 minutter siden):

Jeg har også den 🥰 

Ja det var den jeg tenkte på 😊👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (2 minutter siden):

Cassidy Tvillingene mistet interessen for å lese da vi var 11 år gamle.:yes::yes: Og vi har ikke lest bøker siden.:no::no:

Jeg kan relatere. Ingen stor leser jeg heller. Men av og til plukker jeg opp en bok, og jeg angrer aldri.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 minutter siden):

Jeg leser stort sett Sent i November og Trollvinter av Jansson hvert år 🧡🧡

Og så noe av Howard, som jeg og har lest hundre ganger tenker jeg 😅😆 særlig romanen Dragens Time som er den kronologisk siste Conan fortellingen, og andre Conan fortellinger, de er like bra hver gang 😎 siden de fleste fortellingene er så korte og jeg leser dem på en time så er det også en finfin ting 🧡 (selv klassiske Conan fortellinger som Elefanttårnet og Dronningen av den Svarte Kysten er korte, førstnevnte 30 sider ca og sistnevnte litt lengre kanskje).

 

Ja det var den jeg tenkte på 😊👍

👨‍🦰👩‍🦰👍👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (4 minutter siden):

Cassidy Tvillingene mistet interessen for å lese da vi var 11 år gamle.:yes::yes: Og vi har ikke lest bøker siden.:no::no:

Hadde vi vært naboer hadde jeg kanskje lest høyt for dere innimellom 😊😊☺️☺️

Onkel_Stewart skrev (Akkurat nå):

Jeg kan relatere. Ingen stor leser jeg heller. Men av og til plukker jeg opp en bok, og jeg angrer aldri.

Jeg har en tendens til å lese de samme gamle bøkene om og om igjen 😅

Men innimellom får jeg en ny favoritt jeg leser masse av.

De siste var Murakami, Houellebecq og Abercrombie.

Sistnevnte anbefales alle som liker Game of Thrones siden Abercrombie er minst like slem som Martin, men på en annen måte*. Og han klarer å skrive ferdig!!😃

*=han liker å lure leseren til å like forferdelige karakterer, bl.a., og liker, skal vi si, utradisjonelle avslutninger.😅 det er noe nærmest krim aktig med plottene hans 😀

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 minutt siden):

Jeg leser stort sett Sent i November og Trollvinter av Jansson hvert år 🧡🧡

Og så noe av Howard, som jeg og har lest hundre ganger tenker jeg 😅😆 særlig romanen Dragens Time som er den kronologisk siste Conan fortellingen, og andre Conan fortellinger, de er like bra hver gang 😎 siden de fleste fortellingene er så korte og jeg leser dem på en time så er det også en finfin ting 🧡 (selv klassiske Conan fortellinger som Elefanttårnet og Dronningen av den Svarte Kysten er korte, førstnevnte 30 sider ca og sistnevnte litt lengre kanskje).

 

Ja det var den jeg tenkte på 😊👍

Jeg elsket å lese Conan-tegneserier da jeg var barn. Var litt hemmelig forelsket i hun Røde Sonja ☺️🥰🤣 

Jeg er veldig glad i å lese Mikkjel Fønhus må som voksen, og Bjørndalen-bøkene til Trygve Gulbranssen, Helge Ingstads Pelsjegerliv. Jeg liker jo å gå på tur og være ute 😁🥰 

Og så har jeg elsket å lese Bjørneboe siden tenårene, Kafka, Orwell og Huxley, dystopiske greier... Men liker også å lese spirituelle og relgiøse tekster, er veldig glad i å lese det Dalai Lama skriver. Det er så mye bra litteratur i alle mulige sjangre 😊🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 minutt siden):

Hadde vi vært naboer hadde jeg kanskje lest høyt for dere innimellom 😊😊☺️☺️

Jeg har en tendens til å lese de samme gamle bøkene om og om igjen 😅

Men innimellom får jeg en ny favoritt jeg leser masse av.

De siste var Murakami, Houellebecq og Abercrombie.

Sistnevnte anbefales alle som liker Game of Thrones siden Abercrombie er minst like slem som Martin, men på en annen måte*. Og han klarer å skrive ferdig!!😃

*=han liker å lure leseren til å like forferdelige karakterer, bl.a., og liker, skal vi si, utradisjonelle avslutninger.😅 det er noe nærmest krim aktig med plottene hans 😀

Cassidy Tvillingene pleide å lese høyt for hverandre da vi var barn, vi satt med en bok mellom oss. Og så leste Ciaran et kapittel høyt for Ciara, og Ciara leste neste kapittel høyt for Ciaran. Sånn leste vi høyt for hverandre.😊😊☺️☺️

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (2 minutter siden):

Jeg elsket å lese Conan-tegneserier da jeg var barn. Var litt hemmelig forelsket i hun Røde Sonja ☺️🥰🤣 

Jeg er veldig glad i å lese Mikkjel Fønhus må som voksen, og Bjørndalen-bøkene til Trygve Gulbranssen, Helge Ingstads Pelsjegerliv. Jeg liker jo å gå på tur og være ute 😁🥰 

Og så har jeg elsket å lese Bjørneboe siden tenårene, Kafka, Orwell og Huxley, dystopiske greier... Men liker også å lese spirituelle og relgiøse tekster, er veldig glad i å lese det Dalai Lama skriver. Det er så mye bra litteratur i alle mulige sjangre 😊🥰

Jeg likte også veldig godt Conan tegneseriene 😊 det lages fortsatt, har vært et par relansjeringer de siste 20-25 åra 😊 av varierende kvalitet da, men en del veldig bra. Inkludert noen fantastiske franske serier, laget av folk som spesifikt ikke hadde noe forhold til Conan tegneserien og fikk beskjed om å lese de opprinnelige fortellingene og lage sin tolkning 🤩 men liker best de opprinnelige fortellingene som ble reutgitt for 15-20 år siden ❤️

Har og lest Fønhus, som barn ❤️ og Orwell og Huxley ❤️

Og Dostojevskij dvs Brødrene Karamasov ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (9 minutter siden):

Cassidy Tvillingene pleide å lese høyt for hverandre da vi var barn, vi satt med en bok mellom oss. Og så leste Ciaran et kapittel høyt for Ciara, og Ciara leste neste kapittel høyt for Ciaran. Sånn leste vi høyt for hverandre.😊😊☺️☺️

Så koselig ❤️

Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (9 minutter siden):

Cassidy Tvillingene pleide å lese høyt for hverandre da vi var barn, vi satt med en bok mellom oss. Og så leste Ciaran et kapittel høyt for Ciara, og Ciara leste neste kapittel høyt for Ciaran. Sånn leste vi høyt for hverandre.😊😊☺️☺️

Det hørtes koselig ut 🥰 jeg syns dere skal starte med det igjen! 😊🥰😊🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 minutter siden):

Jeg likte også veldig godt Conan tegneseriene 😊 det lages fortsatt, har vært et par relansjeringer de siste 20-25 åra 😊 av varierende kvalitet da, men en del veldig bra. Inkludert noen fantastiske franske serier, laget av folk som spesifikt ikke hadde noe forhold til Conan tegneserien og fikk beskjed om å lese de opprinnelige fortellingene og lage sin tolkning 🤩 men liker best de opprinnelige fortellingene som ble reutgitt for 15-20 år siden ❤️

Har og lest Fønhus, som barn ❤️ og Orwell og Huxley ❤️

Og Dostojevskij dvs Brødrene Karamasov ❤️

Jeg leser alle de jeg nevne igjen og igjen 🥰 Dostojevskij er bra, Idioten har en spesiell plass i hjertet mitt 🥰

Entern skrev (1 minutt siden):

Forresten @Trippelure jeg har den opprinnelige Røde Sonja novellen, den foregår i Konstantinopel under den tyrkiske beleiringen på 1400-tallet og Sonja er ukrainsk 😎

Wow, det visste jeg ikke 😍 Jeg har bare lest tegneseriene som barn, kanskje jeg skal prøve å lese bøkene også 😁 Kult at du har så mange bra bøker! Har du ditt eget bibliotek? Definisjonen på bibliotek er en boksamling på over 1000 bøker men det vet du sikkert 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg misliker i grunn fantasy.. 

Ofte har jeg lest gode fengslende bøker som jeg lever meg inn i. Men så dukker det plutselig opp drager, tusser og troll, som gjør at jeg totalt mister interessen.. 

Ett unntak fra denne regelen, er Douglas Addams. Hans "Hitchikers guide to the galaxy" og påfølgende verk, er noen av mine beste leseerfaringer.

Lenke til kommentar
Onkel_Stewart skrev (2 minutter siden):

Jeg misliker i grunn fantasy.. 

Ofte har jeg lest gode fengslende bøker som jeg lever meg inn i. Men så dukker det plutselig opp drager, tusser og troll, som gjør at jeg totalt mister interessen.. 

Ett unntak fra denne regelen, er Douglas Addams. Hans "Hitchikers guide to the galaxy" og påfølgende verk, er noen av mine beste leseerfaringer.

Drager og tusser og troll er jo så spennende 😃 men skjønner at det ikke er for alle. Noen liker jo best det som er mer realistisk. Kan anbefale deg å lese Snorres kongesagaer kanskje, helt eventyrlig historie 🥰

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...